J.Gelžiniui tai jau trečias „ENEOS 1006 km“ lenktynių nugalėtojo titulas iš eilės ir šeštas – per visą 17-os metų lenktynių istoriją. B.Vanagas ant aukščiausio nugalėtojų podiumo laiptelio lipo antrą kartą, o S.Bleekemolenas – pirmą. Jų pasiektas rezultatas – geriausias per visą lenktynių istoriją.
Iki pat galo buvo neaišku, ar laimėsim. Pavargom ir atidavėm save. Komanda puikiai dirbo, o po techninių nesklandumų vakar, tai yra super rezultatas
„Pergalė sunkiai užtarnauta. Iki pat galo buvo neaišku, ar laimėsim – pavargom ir atidavėm save. Komanda puikiai dirbo, o po techninių nesklandumų vakar, tai yra super rezultatas“, – po finišo džiūgavo J.Gelžinis.
„Garbė laimėti šias lenktynes. O laimėti su tokia komanda, didžiulis malonumas. Sporte, kaip ir visose veiklose egzistuoja aiškus principas, kuris sako, kad sėkmė lygi pasiruošimui. Noriu padėkoti visai šauniai komandai, įskaitant visus profesionalus joje. Taip pat partneriams, kurie tiki tuo, ką mes darome“, - kalbėjo B.Vanagas.
Antroje vietoje liko pirmoje lenktynių pusėje pirmavusi „Carre & MVP by Algirdai“ komanda, kurios „Aquila CR1“ tai – išskirtinis finišas. Iki šiol keturis kartus dalyvavęs lenktynėse Palangoje, šis automobilis nė karto nepasiekė finišo be techninių problemų, nustumdavusių jį už greičiausiųjų dešimtuko ribų. Šios komandos vairuotojai – Ramūnas Čapkauskas, Andrius Jasionauskas ir Deividas Jocius.
Treti liko „Palanga SPA hotel by EMG Motorsport“ lenktynininkai Steve‘as Vanbellingenas, Tomas van Rompuy ir Nemunas Dagilis. Jų „Porsche 911 GT3 Cup“ visą savaitgalį turėjo problemų su pavarų dėže – kaip sakė N.Dagilis, jau lenktynių viduryje komandos tikslas buvo tik išlaikyti trečią vietą ir finišuoti, nes kai kuriuose ratuose tekdavo važiuoti be antros ir trečios pavarų.
Plačiau apie visą lenktynių eigą skaitykite paspaudę čia.
Stabilios varžybos
Lenktynės prasidėjo palyginti ramiai. Jau pirmuose ratuose į priekį išsiveržė „Aquila CR1“, o antroje bei trečioje vietoje įsitvirtino „General Financing team Pitlane“ komandos „Porsche 911 GT3 Cup“ ir „BRUM BRUM Sport“ „BMW M3 BigDaddy“. Pastaroji komanda vėliau padarė taktinę klaidą, per anksti užvažiavusi degalų papildymui, bei trečią poziciją užleido antrajam „Porsche 911 GT3 Cup“ automobiliui, priklausančiam „Palanga SPA hotel by EMG Motorsport“ komandai.
„Status quo“ tęsėsi ilgai: nuvažiavus trečdalį visos distancijos, pirmos keturios pozicijos liko tokios pat, o penktoje vietoje įsitvirtino belgų komanda „MOJO Lounge by JR Motorsport“ su BMW M3 GTR. Likusių pozicijų šeimininkai nebuvo aiškūs: vairuotojams keičiantis ar pildant degalus, komandos pastoviai keisdavosi vietomis. Tačiau pirmasis penketukas liko stabilus, iki 168-ojo rato.
Dvi iš eilės „Carre & MVP by Algirdai“ komandos klaidos lėmė, jog į priekį išsiveržė „General Financing team Pitlane“. Iš pradžių buvo klaidingai pasirinktas laikas, kada reikia stoti degalų papildymui – į degalinę pasukęs Deividas Jocius turėjo dar keliasdešimt sekundžių stovėti eilėje prie kolonėlės.
Po to už lenkimą per geltonos vėliavos fazę komanda gavo vienos minutės sustojimo techninio aptarnavimo zonoje baudą. Tuo metu negalima nei keistis vairuotojais, nei keisti automobilio detalių, tad įskaičiuojant važiavimą į boksus ir iš jų, prarandama beveik pusantros minutės. Tiek laiko užteko, kad Jonas Gelžinis su „Porsche 911 GT3 Cup“ išsiveržtų į priekį.
Lyderių trejetas po šio incidento nesikeitė iki pat lenktynių pabaigos, tuo tarpu pokyčių kovojant dėl žemesnių pozicijų netrūko.
Didžiausius pokyčius įnešė „BRUM BRUM Sport“ ir „Team Hot Wheels“ komandos. Pirmosios „BMW M3 BigDaddy“ sugedo vienas iš variklio daviklių, antrosios BMW M3 – pavarų dėžė. Nors gedimai skirtingi, rezultatai tie patys – užleistos vietos greičiausiųjų dešimtuke ir kritimas daugiau nei dešimčia pozicijų žemyn (iki gedimo „BRUM BRUM Sport“ buvo penkti, „Team Hot Wheels“ – šešti).
Be didelių avarijų, bet daug smulkių incidentų
Nors lenktynių lyderiai važiavo stabiliai, žemesnėse pozicijose netrūko avarijų, o automobiliams – techninių problemų. Vieni pirmųjų iš kovos dėl aukščiausių pozicijų pasitraukė RIMO komandos sportininkai: BMW 335d nusimovė turbinos žarna ir automobilį vairavęs Robertas Kupčikas buvo priverstas itin lėtu tempu grįžti į techninio aptarnavimo zoną. Komanda prarado apie tris ratus, tad pasitraukė iš kovos dėl bendrosios įskaitos prizininkų – iš šeštos vietos nukrito į 18-ąją. Tiesa, vėliau RIMO pakilo į bendrosios įskaitos dešimtuką, o dyzelinių automobilių klasėje atkakliai kovėsi su „EWA Racing PGM“
Itin nesėkmingai lenktynės klostėsi penktu numeriu pažymėtam „MK technika Šlepikas motorsport“ komandos „Honda Civic“. 35-ame rate automobiliui nulūžo rato veržlė, šis nukrito ir „Civic“ įsirėžė į atitvarus. Komanda prarado maždaug keturiasdešimt ratų, kol atstatė sulamdytas automobilio dalis, tačiau sveikas jis buvo neilgai: Audronis Gulbinas trasos lėtėjimo zonoje nesuvaldė „Civic“ ir šonu rėžėsi į atitvarus. Rezultatas – sulamdyta visa dešinė automobilio dalis.
Gal dešimt kartų trasoje sustojęs buvo spalvingasis „Subaru Impreza WRX STI“, ne vieną kartą mechanikai tvarkė ir „Lotus Exige“, tačiau šie automobiliai šiaip ne taip nusikapanojo iki finišo.
Klasių nugalėtojai
Lenktynėse automobiliai pagal jų tipą būna suskirstomi į klases. Tarp GT klasės automobilių pirmą vietą užėmė bendrosios įskaitos nugalėtojai „General Financing team Pitlane“ („Porsche 911 GT3 Cup“), o X1 klasėje varžovams vilčių nepaliko „Carre & MVP by Algirdai“ („Aquila CR1“).
Ketvirtą vietą bendroje įskaitoje užėmusi „Moto Lounge Racing by JR Motorsport“ komanda (BMW M3 GTR) buvo greičiausia A3000+ klasėje.
Galingų dyzelinių automobilių D2 klasėje nepralenkiamas buvo RIMO komandos BMW 335d, o D1 – „Telšių statyba“ komandos BMW 123d.
„Dynami:t energy“ komanda, kaip ir prognozavo prieš lenktynes, lipo ant aukščiausio apdovanojimų pakylos laiptelio A3000 klasėje, o pačioje silpniausioje, A2000 klasėje, pirmą vietą užėmė lenktynių naujokai – „Medinis ratlankis Racing Team“ komanda su „Honda Integra“.
Poz. | Nr. | Komanda | Automobilis | Klasė | GR | Skirtumas |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1 | General Financing team Pitlane | Porsche 911 GT3 Cup | GT | 01:11.489 | Įveikti 373 ratai |
2 | 13 | Carre & MVP by Algirdai | Aquila CF1 | X1 | 01:10.331 | +3 Ratų |
3 | 21 | Palanga Spa hotel by EMG Motorsport | Porsche 911 GT3 Cup | GT | 01:14.071 | +5 Ratų |
4 | 14 | MOJO Lounge Racing by JR Motorsport | BMW M3 GTR | A3000+ | 01:14.924 | +20 Ratų |
5 | 58 | Rotoma Racing | BMW M3 | GT | 01:14.771 | +27 Ratų |
6 | 8 | Techninis projektas | BMW M3 | GT | 01:15.881 | +29 Ratų |
7 | 92 | RIMO | BMW 335d | D2 | 01:16.043 | +32 Ratų |
8 | 96 | Lexus Team LT | Lexus IS-F | GT | 01:18.296 | 00:23.033 |
9 | 66 | Telsiu Statyba | BMW 123d | D1 | 01:23.152 | +40 Ratų |
10 | 53 | Dynami:t Energy | BMW M3 | A3000 | 01:21.156 | +44 Ratų |
11 | 9 | IgorioLankai | VW Golf | D1 | 01:23.070 | +45 Ratų |
12 | 54 | Autoverslas Racing Team | Audi A4 | A3000 | 01:21.593 | +47 Ratų |
13 | 34 | Palanga Spa hotel 2 by Qvick Motors | BMW M235i | GT | 01:16.879 | +50 Ratų |
14 | 11 | Sparti Reklama Racing Team | BMW 120d | D1 | 01:22.631 | 00:15.707 |
15 | 44 | Domus Lumina Racing | VW Golf | A3000+ | 01:20.931 | +51 Ratų |
16 | 19 | Medinis ratlankis Racing Team | Honda Integra | A2000 | 01:22.305 | +52 Ratų |
17 | 31 | AEGN Racing | BMW 120d | D1 | 01:22.069 | 00:02.906 |
18 | 22 | 222 | VW Scirocco | A3000+ | 01:20.321 | +54 Ratų |
19 | 15 | Juta-Bauer Rally Team | BMW M3 | A3000+ | 01:17.819 | +62 Ratų |
20 | 78 | EWA Racing PGM | BMW 330d | D2 | 01:21.154 | +63 Ratų |
21 | 95 | Greicio akademija | BMW 330 | A3000 | 01:29.682 | +65 Ratų |
22 | 90 | Evo performance powered by Liqui Moly | Porsche Cayman | A3000+ | 01:22.479 | +71 Ratų |
23 | 23 | JP Sport – Transprofus | Honda Civic Type-R | A2000 | 01:25.330 | 00:16.786 |
24 | 24 | Alfa Romeo klubas | Alfa Romeo GT | A3000 | 01:21.804 | +72 Ratų |
25 | 10 | RM klubas | Honda Civic | A2000 | 01:27.871 | 00:10.448 |
26 | 12 | HERMITRANS-GUMINTA | BMW M3 | GT | 01:15.557 | +74 Ratų |
27 | 70 | Cor Euser Racing | BMW E36 | X1 | 01:27.239 | +80 Ratų |
28 | 89 | Helios sport | Honda Civic Type-R | A2000 | 01:20.732 | +81 Ratų |
29 | 45 | BRUM BRUM Sport | BMW M3 BigDaddy | GT | 01:12.209 | +84 Ratų |
30 | 46 | Anteja Kraujo tyrimai | Audi A4 | D2 | 01:22.339 | +89 Ratų |
31 | 5 | MKtechnika Slepikas Motorsport | Honda Civic Type-R | A2000 | 01:24.517 | +107 Ratų |
32 | 7 | Blue Ghost Racing Team | Toyota Celica | X1 | 01:25.436 | +108 Ratų |
33 | 99 | Team Hot Wheels | BMW M3 | GT | 01:15.042 | +145 Ratų |
34 | 55 | Saburov Racing Team (SRT) | Subaru Impreza WRX STI | A3000+ | 01:17.599 | 02:53:00.564 |
35 | 33 | SamsonasRacing.com | BMW M3 | A3000+ | 01:18.086 | +183 Ratų |
36 | 4 | Pakuotes centras/ Racing Adventure | LADA 2104 | X1 | 01:25.561 | +189 Ratų |
37 | 67 | Gera dovana – Emex Racing | Lotus Exige | X1 | 01:18.956 | +214 Ratų |
38 | 50 | Cone Forest Rally Team | BMW M3 | A3000+ | 01:20.742 | +233 Ratų |