Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

„Neste Dream 2 Drive“ projekto sėkmę įvertino ir automobilių sporto federacija

Pirmasis Lietuvos virtualių žiedinių lenktynių čempionatas „Neste Dream 2 Drive“ nustebino savo jėgas panorusiųjų išbandyti skaičiumi. Nemaža dalis atrankas praėjusių dalyvių prie profesionalaus simuliatoriaus vairo sėdo pirmą kartą, tad jiems čempionato organizatoriai bei „Simuliatorių akademijos“ darbuotojai tapo pirmaisiais treneriais, atveriančiais kelią į profesionalaus automobilių sporto pasaulį.
Virtualių lenktynių čempionato „Neste Dream 2 Drive“ finalas
Virtualių lenktynių čempionato „Neste Dream 2 Drive“ finalas / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Prieščempionatiniai lūkesčiai dužo į šipulius

Balandžio mėnesį Lietuvoje startavo pirmasis virtualių žiedinių lenktynių čempionatas „Neste Dream 2 Drive“. Jo metu dalyviai varžėsi dėl galimybės užimti vietą „Tauras Racing“ lenktynių komandoje ir skrieti su „Mazda RX-8” tikrose trasose.

Vienas iš virtualių lenktynių čempionato iniciatorių, lenktynininkas Tauras Tunyla teigia, kad prieš čempionatą turėjo paprastą tikslą – pritraukti kuo daugiau žmonių, kurie pradėtų domėtis automobilių sportu ir nebijotų išmėginti savęs. Organizatoriai įsitikino, kad Lietuvoje tokių žmonių – labai daug.

„Per mėnesį vykusią atranką sulaukėme virš 2000 registracijų, o 420 dalyvių buvo maksimalus skaičius, kurį fiziškai galėjome priimti Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje esančiose „Simuliatorių akademijos” patalpose. Kiekvieną dieną nuo 10-os ryto iki 22-os valandos vakaro žmonės vis ėjo ir ėjo – tikslą pasiekėme ir pirmą kartą organizuojamo čempionato lūkesčius gerokai viršijome – pasiekėme rekordinį dalyvių skaičių Lietuvos automobilių sporto istorijoje. O tai tik pradžia!“ – džiaugėsi T. Tunyla.

„Simuliatorių akademijos“ vadovas Laurynas Černeckas neabejoja, kad čempionato sėkmei įtakos turėjo ne tik vertingas pagrindinis prizas, bet ir kruopštus pasiruošimas, aiški čempionato struktūra, padėjusi sukurti gerą projekto įvaizdį. Ne mažesnis stimulas – ir dalyvių įgijamos žinios. Vis dėlto, perlipti 1000 paraiškų ribą nesitikėjo nei vienas iš organizatorių komandos.

„Buvo įtemptas metas tiek darbuotojams, tiek technikai. Galiausiai pamačius, kad čempionato finalą stebi pilnas menų fabrikas „Loftas“ – mūsų prieščempionatiniai lūkesčiai tiesiog dužo į šipulius“, – sakė Laurynas.

„Tauras Racing“ komanda „Autoplius.lt Fast Lap“ varžybose Estijoje
„Tauras Racing“ komanda „Autoplius.lt Fast Lap“ varžybose Estijoje

Kiekvienam vairuotojui individuali treniruočių programa

Tiek Tauras, tiek Laurynas sutinka, kad edukacinė virtualių žiedinių lenktynių čempionato „Neste Dream 2 Drive“ vertė – ne mažiau svarbi nei galimybė nugalėtojui išvažiuoti į tikrą lenktynių trasą.

„Simuliatorių akademijos“ tikslas – suteikti galimybę iš arti pažinti automobilių sportą visiems norintiems bei ugdyti visapusiškus lenktynininkus. Šiais laikais vairavimo simuliatoriumi technika yra be galo priartėjusi prie realaus automobilio valdymo savybių. Tai – pats pigiausias ir efektyviausias būdas formuoti teisingus vairavimo įgūdžius ir sužinoti, kaip žinias pritaikyti ne tik lenktyniaujant, bet ir kasdieniškose situacijose kelyje“, – teigė akademijos vadovas.

Virtualių lenktynių organizatoriai pasakoja, kad čempionato metu sulaukė įvairaus pasiruošimo dalyvių – kai kurie jų pirmą kartą sėdo už simuliatoriaus vairo, todėl ir apmokymų programa kiekvienam dalyviui buvo individuali.

„Kiekvienas naujas žmogus, atvykęs į „Simuliatorių akademiją“, yra tarsi baltas popieriaus lapas – nesvarbu ar jis jau yra važiavęs prieš tai, ar ne. Per ganėtinai trumpą laiką instruktoriai privalo įsigilinti į žmogaus turimas žinias, vidinį pasaulį, informacijos priėmimo būdą. Tuomet jiems padedama konstruktyviais patarimais – kiekvienam žmogui vis kita programa.

Aš pats vairuotojus skirstau į mėgėjus, pusiau profesionalus ir talentingus profesionalus. Net ir pradėjus nuo pirmojo laiptelio, kiekvienas gali pasiekti profesionalo lygį – viskas priklauso nuo to, kiek žmogus į tai įdės darbo“, – sakė T. Tunyla.

Sutikus tiek daug skirtingos kvalifikacijos dalyvių, susidarė įspūdis, kad gatvėse vairuojantys žmonės nežiūri į išmoktus vairavimo pagrindus taip rimtai, kaip reikėtų

Vaikinai pasakoja, kad jeigu dalyviui tai būdavo pirmasis susidūrimas su vairavimu simuliatorių platformoje, reikėdavo bent valandos išaiškinti svarbiausią informaciją apie pagrindinius sportinio vairavimo įgūdžius. Kai vairuotojas įsimindavo trasą, tuomet būdavo pradedamos šlifuoti trajektorijos ir galiausiai – siekiama ratą įveikti greičiausiu galimu greičiu.

„Pradedantiesiems svarbu suvokti pagrindus: teisingą sėdėseną, automobilio valdymo fiziką, kūno darbo sinchronizavimą ir t.t. Vairuotojas, pradėjęs jausti virtualų automobilį, palaipsniui „Simuliatorių akademijos“ instruktorių dėka, gali susikurti sau norimą aplinką (automobilis, trasa, konkurentai, danga ir t.t.) – sąlygas, kuriomis planuoja važiuoti realybėje“, – mokymosi procesą aiškino T. Tunyla.

„Sutikus tiek daug skirtingos kvalifikacijos dalyvių, susidarė įspūdis, kad gatvėse vairuojantys žmonės nežiūri į išmoktus vairavimo pagrindus taip rimtai, kaip reikėtų, tad pagrindines taisykles tekdavo nuolat priminti. Pavyzdžiui, daugumai dalyvių laikyti vairą viena ranka – visiškai normali kasdienio vairavimo praktika. Džiugu, kad važiuodami simuliatoriais vairuotojai labai greitai pamatė, kad tokios klaidos – neatleidžiamos“, – pastebėjimais dalinosi L. Černeckas.

Dauguma Lietuvos autosportininkų – savamoksliai

L. Černeckas neabejoja, kad čempionato metu sporto instruktoriais tapę „Simuliatorių akademijos“ darbuotojai su šia užduotimi susitvarkė puikiai.

Egidijaus Babelio nuotr./Laurynas Černeckas
Egidijaus Babelio nuotr./Laurynas Černeckas

„Geras automobilių sporto instruktorius turi būti apsišarvavęs kantrybe, nes kiekvieno mokinio informacijos įsisavinimo laikas – labai skirtingas. Manau, mums pavyko dėl to, kad būdami projekto iniciatoriai – patys jį ir vykdėme – stengėmės išlaikyti aukščiausius standartus su kiekvienu dalyviu“, – sakė jis.

Sportininkų teigimu, Lietuvoje profesionalių ir atsidavusių autosporto trenerių, kurie sugebėtų būti dar ir geri psichologai, nėra daug, todėl jie patys stengiasi tokiais tapti.

„Dauguma Lietuvos sportininkų – savamoksliai dėl pačios paprasčiausios priežasties – lėšų. Ne daug kas įstengia samdyti trenerius, kurie sugebėtų ne tik papasakoti, kaip „vairą sukioti“, bet ir kaip susitvarkyti su vidiniais demonais, kurie užplūsta starto metu“, - teigia Laurynas.

Vaikinų nuomone, vienas tokių trenerių – LASF viceprezidentas Jonas Dereškevičius.

„Jonas Dereškevičius – mūsų „sensėjus“ (mokytojas). Tai treneris, kuris paruošė ne vieną autosporto žvaigždę būtent simuliatoriaus pagalba. Džiaugiamės, kad jis prisijungė prie mūsų komandos ir padeda augti tiek simuliatoriuje, tiek realiose lenktynėse. Žinoma, daug mokomės ir savarankiškai: analizuojame informaciją internete, dalyvaujame pasaulinio lygio virtualiose lenktynėse („24h of LeMans“, „24h of Nurburgring“ ir kt.)“, – pasakoja T. Tunyla.

Prie starto linijos ar kritinėmis akimirkomis sportininko viduje – šimtai emocijų, tačiau treneris privalo nuraminti, suprasti, išklausyti ir patarti

Automobilių sporto trenerio Jono Dereškevičiaus teigimu, simuliatorių platforma – tinkamiausia erdvė pastebėti naujus talentus ir atskleisti jų sugebėjimus. Simuliatorių pagalba galima atrasti ne tik puikių sportininkų, bet ir instruktorių.

„Automobilių sporto trenerių niekas neruošia. Tai – specifinė sporto šaka, kurioje reikia išmanyti inžinerinius dalykus, vairavimo technikas ir subtilybes ar netgi turėti minimalių ekologinių žinių. Neužtenka žinoti, kaip veikia automobilis, reikia žinoti, kaip juo naudotis, kad jis tarnautų kiek įmanoma ilgiau.

Geras autosporto treneris turi būti kantrus ir visuomet išlikti ramus. Prie starto linijos ar kritinėmis akimirkomis sportininko viduje – šimtai emocijų, tačiau treneris privalo nuraminti, suprasti, išklausyti ir patarti. Svarbiausia savybė, kuri ir yra raktas į sėkmę – aistra savo darbui“, – teigia J. Dereškevičius.

„Skubėk lėtai“ – sėkmingų varžybų formulė

Pasibaigus pirmajam virtualių žiedinių lenktynių čempionatui „Neste Dream 2 Drive“ organizatoriai neslepia džiaugsmo pirmuoju čempiono Martyno Sidunovo pasirodymu „Autoplius.lt Fast Lap“ lenktynių antrajame etape.

Egidijaus Babelio nuotr./Tauras Tunyla
Egidijaus Babelio nuotr./Tauras Tunyla

„Martynas mūsų nenustebino. Matėme jo kūno kalbą ir proto darbą simuliatoriuje. Jis įrodė, kad yra pasiruošęs sėsti prie sportinio automobilio vairo. Jo pirmosios treniruotės ir susipažinimas su automobiliu vyko kartu su treneriu Jonu Dereškevičiumi. Martynas per kelias valandas adaptavosi sportiniame automobilyje ir jautėsi komfortabiliai. Kitą dieną jau išjudėjome į trasą Estijoje, Parnu miestelyje. Dvi dienos treniruočių ir rezultatas – 10 vieta „Time Attack“ klasėje. Manau, kad rezultatas kalba pats už save. Šiuo metu jau vyksta pasiruošimas sekančiam etapui, kuris vyks Lenkijoje, Tor Poznan trasoje.“, – įspūdžius pasakojo tose pačiose varžybose dalyvavęs Tauras.

„Skubėk lėtai“ – taip Laurynas apibūdina savo didžiausią pamoką, išmoktą autosporte. Jis neabejoja, kad būtent šis posakis tinka apibūdinti Martyno važiavimui: „Dažniausiai, vos užsidegus starto lemputei sportininkai lekia, lyg akis išdegę, bet dažniausiai laimi ne tas, kurio padangos cypia ir rūksta labiausiai. Vidinė ramybė – būtent tai ir yra raktas į greitį ir užtikrintą važiavimą.“

Pats Martynas teigia, kad simuliatoriais važinėja jau 12 metų, tad virtualių žiedinių lenktynių čempionatas „Neste Dream 2 Drive“ jam pasirodė puiki platforma įgyvendinti savo svajonę ir tapti profesionaliu lenktynininku.

Savo pergale patikėjau tik prasidėjus intensyviam varžybų pasiruošimui su „Tauras Racing“ komanda. Estijoje vykusios „Autoplius.lt Fast Lap“ etapo varžybos buvo tarsi svajonės virtimas kūnu

„Po finalo ir galutinių rezultatų mane užplūdo daug įvairių emocijų. Savo pergale patikėjau tik prasidėjus intensyviam varžybų pasiruošimui su „Tauras Racing“ komanda. Estijoje vykusios „Autoplius.lt Fast Lap“ etapo varžybos buvo tarsi svajonės virtimas kūnu. Pirmą kartą su tikru sportiniu automobiliu įvažiavau į trasą, kurią prieš tai mačiau tik simuliatoriaus ekrane. Jausmas buvo nepakartojamas ne tik dėl naujų įspūdžių, puikių rezultatų, bet ir stipraus komandos užnugario. Ypač esu dėkingas Lietuvos automobilių sporto legendai Jonui Dereškevičiui. Jo pamokos ir patarimai – neįkainojami.

Laimėjęs virtualių žiedinių lenktynių čempionatą „Neste Dream 2 Drive“ supratau, kad labai svarbu susidaryti gerą savo veiksmų planą ir remiantis juo dirbti, eiti tikslo link. Šiuo metu jaučiuosi esantis tinkamoje aplinkoje, tačiau dar laukia ilgas kelias“, – įspūdžiais dalinosi M. Sidunovas.

Vos pasibaigus „Autoplius.lt Fast Lap“ lenktynių serijai organizatoriai pradės pasiruošimą antrajam virtualių žiedinių lenktynių čempionatui. Jie teigia, kad pasikeitimų ir naujovių yra sugalvoję nemažai, bet kol kas nori palikti intrigą.

Rezultatas - bendro darbo vaisius

„Neste Dream 2 Drive“ – pirmasis oficialus Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF), virtualių žiedinių lenktynių čempionatas, surengtas bendradarbiaujant LASF, „Tauras Racing“ komandai ir „Simuliatorių akademijai“.

„Jeigu anksčiau pirmasis laiptelis į autosportą būdavo kartingai, tai dabar drąsiai galima teigti, jog juos aplenkė virtualios lenktynės. Pastaruosius dvejus metus FIA (Tarptautinė automobilių federacija) vis garsiau apie tai kalbėjo, o kitos šalys juos jau ir vykdė, todėl kai T. Tunyla parodė iniciatyvą surengti pirmą oficialų virtualių lenktynių čempionatą Lietuvoje, nekilo abejonių jog jau laikas. Pateiktas Tauro projektas buvo svarstomas, tikrinama ar organizatorius rimtai nusiteikęs projekto atžvilgiu ir kokią tai naudą duos Lietuvos autosportui. Įvertinus pateiktą projekto planą bei atskleidus pagrindinio prizo unikalumą – iš simuliatoriaus į realias trasas, nekilo abejonių patikėti pirmąjį Lietuvos virtualių žiedinių lenktynių čempionatą organizuoti „Tauras Racing“ komandai. LASF savo ruožtu prisidėjo deleguodama į šį projektą gerbiamą trenerį J. Dereškevičių ir suteikdama čempionato nugalėtojui bei prizininkams vairuotojo licencijų sertifikatus, kaip paskatinimą žengti į automobilių sportą.

Ruošiantis pirmajam sezonui darbo buvo įdėta labai daug, todėl puikūs čempionato rezultatai per daug nenustebino. Tikime šio projekto ateitimi ir nauda Lietuvos autosportui“, – teigė LASF prezidentas Romas Austinskas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos