- Mes, europiečiai, o ypač, lietuviai, mažai žinome, kas yra NISMO. Galėtumėte apibūdinti, kas yra ši kompanija?
- NISMO – tai „Nissan“ autosporto padalinys, kompanijos dukterinė bendrovė. Specializuojamės srityse, susijusiose su autosportu ir turime čia daugiau nei 25 metų patirtį (NISMO įkurta 1984 m., red. past.).
Žinoma, dar ir prieš NISMO įsteigimą, „Nissan“ dalyvavo įvairiose autosporto varžybose. Drįsčiau pasakyti, kad sportas – vienas iš „Nissan“ DNR.
Andriaus Lauciaus nuotr./„Nissan NISMO Z“ |
- Tačiau NISMO užsiima ir automobilių tobulinimu?
- Šiuo metu turime vienintelį automobilį, kurį parduodame su savo vardu – NISMO Z.
Artimiausiu metu planuojame plėsti savo modelių gamą, vienas jų – „Juke NISMO“. Planuojame pristatyti šį automobilį Europoje šių metų gale, vėliau – Japonijoje ir galbūt kituose žemynuose.
- Ar planuojate pristatyti daugiau modelių?
- Taip, planuojame. Paklausite, ar galėčiau juos atskleisti? Atsiprašau, bet ne (šypsosi).
11 iš 18 LMP2 klasėje važiuojančių automobilių bus aprūpinti „Nissan NISMO“ varikliais
- NISMO vardas yra žinomas lenktynėse, tačiau daugiausia – už Europos ribų. Planuojate rimčiau plėstis į senąjį žemyną?
- Vienos varžybos jau laukia – Le Mano 24 valandų lenktynės. Daliai LMP2 klasės dalyvių mes tieksime variklius. Iš tiesų, gan nemažai daliai – iš 18 šioje klasėje važiuosiančių ekipažų 11 bus aprūpinti „Nissan NISMO“ motorais. Būtų melaginga sakyti, kad nesitikime pergalės – vien tokio ekipažų skaičiaus turėjimas nuteikia pozityviai.
Kitas mūsų projektas – „Nissan GTR NISMO GT3“. Tai – mūsų jau sukurtas ir išbandytas automobilis. Jis šiais metais dalyvaus keliose lenktynėse ir čempionatuose Europoje, vienas jų – „GT3 championship“.
- Neturite planų plėstis į kitas autosporto šakas?
- Šiuo metu – ne. Nors kartais svarstome šią galimybę, artimiausiu metu plėstis neplanuojame. Bet po kelerių metų – kas žino?
- O visiškai kitos sritys? Pavyzdžiui, sportinio vairavimo mokyklos?
- Šiuo metu turime tokią Japonijoje. Ar planuojame plėsti šią paslaugą į kitus žemynus – pasakyti negaliu. Tačiau šis klausimas svarstomas.
- NISMO taip pat organizuoja kasmetinį žiedinėms lenktynėms skirtą renginį – „NISMO festival“. Galbūt turite planų jį organizuoti už Japonijos ribų?
- Sunku tiksliai pasakyti... 50 prie 50.
Didžiausias sunkumas yra tas, kad dabartinis „NISMO festival“ yra organizuojamas tik kompanijos darbuotojų ir jokie darbai nėra atliekami pašalinių žmonių. Jeigu norime daryti kažką už Japonijos ribų, turime samdyti „išorinius“ žmones. O tai gali turėti įtakos NISMO festivalio dvasiai, jo patrauklumui.
„Nissan“ nuotr./Shoichi Miyatani, NISMO vadovas |
- Grįžkime prie serijinių automobilių. Kuo jie, turėdami NISMO ženkliuką, skiriasi nuo paprastų automobilių?
- Mes pageriname automobilio dinamiką, jo valdymo savybes – paliečiame tiek variklį, tiek pakabą, tiek transmisiją.
Nepaliekame nuošalyje ir išvaizdos – jai taip pat skiriame dėmesio. Kas liečia išorę, čia taip pat prisidedame prie automobilio dinamikos didinimo – buferiais, jų dalimis ir spoileriais siekiame pagerinti modelio aerodinamines savybes.
Žinote, šios dienos autosporte aerodinamika yra vienas svarbiausių dalykų – pažiūrėkite į F-1 ar kitas žiedines lenktynes. Be vėjo pasipriešinimo procedūrų čia – nė iš vietos.
- „Nissan Juke-R“ – NISMO pridėjo rankas prie šio modelio?
- Ne, „Juke-R“ – „Nissan Europe“ rinkodarinė veikla, parodanti, ką galima padaryti sulipdžius du, atrodytų, visiškai nesutampančius modelius.
- Ar turite planą, kiek automobilių norėtumėte parduoti Europoje?
- Kuo daugiau, tuo geriau (šypsosi). Tikslių prognozių ar tikslų neturime.
- Pastaruoju metu visas pasaulis kalba apie CO2 emisijas, ekologiją, ekonomiją ir kitus dalykus, skirtus medžiams saugoti. Nemanote, kad NISMO veikla yra priešinga?
- Tikrai ne. „Fun to drive“ (malonumas vairuoti) gali egzistuoti ir kartu su ekologija. Pavyzdžiui, šio „Juke NISMO“ variklis – 1,6 l. Tai – ne 5 ar 6 litrų V12 jėgainė.
Kitas pavyzdys yra „Nissan LEAF NISMO RC“ – nulinės emisijos lenktyninis automobilis. Tad, ekologija ir galia gali egzistuoti kartu.