„Nissan DeltaWing“ krikštatėvis: sukūrėme visiškai naują daiktą

Prieš kelis mėnesius „Nissan“ prikėlė „DeltaWing“ projektą, o šiomis dienomis jau galime stebėti pirmuosius to vaisius: šis neįprastos formos bolidas dalyvauja Le Mano 24 valandų lenktynėse. Kas tai per daiktas ir su kuo jis valgomas, klausiame žmogaus, kuris prikeltas vidurnaktį pasakytų iš kelių skirtingų dalių susideda galinė „DeltaWing“ važiuoklė ar kokiu stiprumu reikia priveržti bolido variklio galvutę: pagrindinio modelio kūrėjo Beno Bowlby.
Benas Bowlby
Benas Bowlby / Gamintojo nuotr.

Apie „DeltaWing“ pradžią

Automobilių lenktynės, ypač Jungtinėse Amerikos Valstijose, tapo nuobodžios dizaino prasme – jos tobulėja tik technologiškai. Jos visos iš esmės yra vienodos. Prieš kurį laiką pats sau patvirtinau – esu tos pačios dinozaurų industrijos dalis.

Santykiai su „Michelin“

„Michelin“ tapo pirmuoju tikru mūsų techniniu partneriu: jie mums suteikė žinių ir pasitikėjimo būtent tada, kai to labiausiai reikėjo. Ši kompanija turi milijonus kilometrų patirties Le Mane, bet niekas neturi patirties su automobiliu, kuris iki šiol net neegzistavo. Tačiau „Michelin“ priėmė šį technologinį iššūkį. Ir viršijo visus mūsų lūkesčius.

Kas privedė prie „DeltaWing“?

Norėjome sukurti bolidą, kuris nebūtų galingesnis nei kiti, nebūtų didesnis ir t.t. Siekėme padaryti, kad jam užtektų 1,6 l variklio su turbina ir būtų kiek įmanoma lengvesnis – tokiu atveju mažėja jo degalų ir padangų sąnaudos, jis geriau valdomas ir t.t.

„DeltaWing“ – atsakymas, kaip padaryti daugiau sunaudojant mažiau.

Kodėl Le Manas?

Nes pasaulyje nėra geresnių lenktynių. Norime parodyti, kad net ir be jokių hibridinių ir elektrinių technologijų yra resursų, kurių dėka galima didinti bolidų efektyvumą.

Apie „DeltaWing“ pasukamumą

Paimkite kūjį ir padėkite jį ant galvos. Įsivaizduojate, kokia lengva tokiu atveju yra rankena?

Būtent taip galima apibūdinti „DeltaWing“ valdomumą. Jo priekis yra nepaprastai lengvas, tačiau gale esantis svoris puikiai sutvarko bendrą bolido balansą.

Iššūkiai Le Mane

Didžiausias iššūkis yra tai, kad mes į lenktynes atgabename visiškai naują bolidą.

Sunku rasti dalių – joks gamintojas nekuria dalių bolidams, kurie sveria dvigubai mažiau nei LMP1 klasės prototipas.

„Nissan“ rolė

„Nissan“ suprato, ką mes norime padaryti. Mūsų filosofija atitiko jų – norime padaryti efektyvumą „kietu“ dalyku.
Didžiausias gamintojo indėlis – variklis. Jis atitiko visus mūsų lūkesčius ir paties „DeltaWing“ filosofiją – jis lengvas, nedidelis, pakankamai galingas ir nepaprastai efektyvus. Tai yra „Juke“ naudojamas 1,6 l motoras su turbina. Tik, žinoma, „DeltaWing“ jis šiek tiek patobulintas.

Atsiliepimai apie automobilį

Esu nustebęs, kad pasaulinė reakcija yra tik teigiama. Vadinasi, bent jau išoriškai mūsų pastangos pasiteisino su kaupu. Matysime, kaip varžybų metu „laikys“ technika.

Po Le Mano?

Le Mano 24 valandų lenktynės nėra „DeltaWing“ projekto pabaiga. Tai – tik pradžia. Tikime, kad mūsų darbas Prancūzijoje bus postūmis visų autosporto šakų inžinieriams „nesurūdyti“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų