Nupjovę šiek tiek žolės, „Rally Žemaitija“ laimėjo V.Žala ir A.Malniekas

Nors „Agrorodeo“ ekipažas Vaidotas Žala ir Andris Malniekas buvo laikomi favoritais, Žemaitijos ralis klostėsi permainingai. Galinga technika (vien R5 desantas ko vertas) ir dalyvių gausa (iš viso 110) padėjo sukurti didelę intrigą. „Tokios konkurencijos Lietuvos ralyje nebuvo jau seniai“, – techninio aptarnavimo zonoje nevyniojo žodžių į vatą V.Žala.
Vaidotas Žala ir Andris Malniekas Rally Žemaitijoje
Vaidotas Žala ir Andris Malniekas Rally Žemaitijoje / Komandos nuotr.

Portale 15min GAZAS žiūrėkite tiesioginę apdovanojimų transliaciją.

V.Žala, prieš ralį kalbėdamas apie konkurencinę kovą, įvardijo du lenktynininkus, nuo kurių ruošėsi bėgti. Tai – pastaruoju metu labai greitas Martynas Samsonas su Ervinu Snitku. Ir WRC automobilį vairuojantis Valerijus Gorbanas su šturmanu S.Larensu.

Ralio eigos aprašymą pagal greičio ruožus ir transliacijų vaizdo įrašus rasite čia.

Rezultatai

Tačiau pirmasis asfaltinis miesto ruožas Kelmėje penktadienį parodė, kad kova nebus lengva. Vaidotas ant asfalto važiavo atsargiai, finišavo tik šeštas. Greičiausias iš lietuvių – Dominykas Butvilas – penktas.

Ir nors šeštadienio pirmą smėlinį (GR3) laimėjo tik pernai į ralį grįžęs Dominykas Butvilas, Vaidotas, pasak Sauliaus Jurgelėno, netrukus nubudo ir pradėjo važiuoti savo ritmu.

Nuo GR4 jis buvo greičiausias visuose ruožuose, išskyrus GR10, kuriame triumfavo Martynas Samsonas.

Greičiu bei stabilumu stebino ne tik V.Žala ir M.Samsonas, bet ir labai sparčiai tobulėjantis Vladas Jurkevičius (šturmanas Aisvydas Paliukėnas). O galingiausiu WRC automobiliu lenktyniavusiam V.Gorbanui, akivaizdu, reikėjo įsivažiuoti. Kai kuriuose ruožuose jį lenkė ir lenkai su R5 klasės automobiliais, nors jie labiau pratę prie asfalto. Tačiau antroje ralio pusėje Valerijus kilo vis aukščiau. Taigi panašu, kad „Samsonas Rally Rokiškis“ lauks įdomi Vaidoto ir Valerijaus dvikova – tikslumas prieš galią.

O Giedriui Notkui, Lietuvos ralio čempionui, persėdusiam iš „Mitsubishi“ į „Škoda Fabia R5“, akivaizdu, tenka pratintis prie automobilio, nors tempas tikrai geras.

Gražiai ralyje plaukė „Mitsubishi EVO IX“ laivai. Vytautas Švedas važiavo taip agresyviai, kad nurovė rankinį stabdį. Ramūnas Čapkauskas šiemet startavo ne su sūnum Titu, kad ralyje „nesijaustų tėvu“ ir daugiau galvotų apie greitį. Žinoma, net ir palengvintiems mitsams kovoti su R5 armija buvo nelengva. Bet pavyko aplenkti ne vieną.

Lenktynininkų komentarai

Dėl antros pozicijos kovoję ekipažai – Martyno Samsono, Vlado Jurkevičiaus ir Dominyko Butvilo – ralio metu keletą kartų keitėsi vietomis. Antrąją ir ketvirtąją vietas bendroje įskaitoje skyrė viso labo 28 sek.

Vlado Jurkevičiaus ir Aisvydo Paliukėno ekipažo pasirodymas daugeliui tapo siurprizu.

„Vladas labai sėkmingai atlaiko tikrai didelę įtampą, nors tokie artimi atstumai nuo tituluotų varžovų ir šių lenktynių favoritų mūsų ekipažui yra naujas dalykas. Praėjusiais metais važiuodami R2 klasėje nieko panašaus nesame patyrę“, – įspūdžiais dalinosi A. Paliukėnas.

Atsiradusia aštria konkurencija džiaugėsi ir ketvirtoje vietoje likęs D.Butvilas, pernai grįžęs į lenktynių pasaulį po beveik dviejų metų pertraukos.

„Aš sunkiai prisimenu, kad per visą mano sportinę karjerą Lietuvos čempionato etapuose vyktų tokia įtempta kova. Varžovų lygis išaugęs neįtikėtinai. Iki paskutinių metrų neaišku, kaip viskas baigsis. Šiuo aspektu tai tikrai vienos geriausių lenktynių, kokiose tik esu dalyvavęs“, – veiksmą trasoje gyrė D. Butvilas.

Itin gausus komandų iš Lenkijos desantas – 38 ekipažai kovėsi išvažiuojamajame saviškio čempionato etape – tapo tikra lenktynių puošmena. Tačiau įpratę prie kautynių asfalto trasose svečiai Žemaitijoje rimčiau pasipriešinti lietuviams nepajėgė. Lenkijos ralio vunderkindu vadinamas Miko Marczyk su Szymon Gospodarczyk užėmė 5-ąją vietą, nuo nugalėtojo atsilikę 1 minute 4 sek. Tačiau kova tarp Lenkijos čempionato lyderių taip pat buvo pasiutusiai įtempta ir įdomi.

Septinti finišą pasiekė WRC bolidu važiavę Valerijus Gorbanas ir Sergejus Larensas. Svečiai iš Ukrainos prisipažino, kad dėl COVID-19 pandemijos beveik pusantrų metų neturėjo galimybės važiuoti tokio aukšto lygio lenktynėse kaip „Rally Žemaitija“, todėl palaikyti lyderių tempą buvo gana keblu. Nepaisant to, bent dviejuose greičio ruožuose jie sugebėjo atvežti antrą geriausią rezultatą.

Šiųmetinis „Rally Žemaitija“ išsiskyrė dar dviem dalykais. Iš 110 prie starto linijos stojusių ekipažų finišo nepasiekė tik 15. Toks skaičius neįprastai mažas gedimų ir incidentų skaičius leidžia daryti prielaidas apie puikų sportininkų pasiruošimą bei racionalų elgesį trasoje.

Netrūko gedimų ir avarijų

Deja, bet šiame ralyje dėl avarijų ir techninių gedimų nefinišavo 17 ekipažų. Ir vėl techninės problemos persekiojo Lietuvos ralio čempioną Karolį Raišį. Prakiuręs greitame ruože lūžęs variklis ir sprogęs alyvos radiatorius sukėlė gaisrą. Tiesa, automobilis užsiliepsnojo Karoliui su Ilja Zakmanu jau palikus automobilį ir nuėjus iki posūkio grožėtis raliu. Laimei, teisėjai buvo šalia ir BMW Alpina užgesino.

VIDEO: Akimirka iš Žemaitijos ralio: užsidegė Karolio Raišio BMW Alpina

Kitas Lietuvos ralio čempionato etapas – „Rally Viekšniai“ (Orlen Lietuva Rally) liepos 9 d.

VIDEO: Vaidotas Žala: komentaras prieš startą Rally Žemaitija

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų