„Prasideda trečiasis Dakaro ralio istorijos etapas. Jis persikelia į Artimuosius Rytus, Saudo Arabiją. Daugiau informacijos pateiksime balandžio 25 d.“, – rašo organizatoriai. Jie turi omeny, kad pirmasis etapas vyko Afrikoje iki 2008 m. Tiksliau, 2008 m. jau nebeįvyko dėl terorizmo grėsmės Mauritanijoje. Antrasis etapas vyko nuo 2009 m. Pietų Amerikoje.
Antanas Juknevičius: dabar beduino simbolis įgaus kitą prasmę
Dakaro legenda pripažintas Antanas Juknevičius tokį ASO sprendimą vertina teigiamai. Jo teigimu, dabar Dakaro ralis tam tikra prasme grįš prie savo šaknų, prie to laiko, kai jis vyko Afrikoje, Sacharos dykumoje. Juk Sachara per Sinajaus pusiasalį susisiekia su Arabijos dykuma, kuri yra antra dykuma pagal dydį. O beduinai keliaudavo per jas abi. Todėl ir dykumų klajoklio beduino simbolis dabar bus labai tinkamas. Jis su Pietų Amerika turėjo mažai ką bendra.
„Bus įdomu: nematyti kraštai, naujos vietos, graži gamta. Viskas bus gerai“, – sakė Antanas Juknevičius, apie Dakaro posūkį į Saudo Arabiją prabilęs balandžio pradžioje.
Vaidotas Žala: ieškosime gerų draugų arabų
Vaidotas Žala prisipažino, kad apie Saudo Arabiją buvo girdėjęs ir anksčiau. Tačiau konkrečius planus dėlioti dar anksti.
„Pernai organizatoriai ilgai tempė gumą ir gerokai ištampė nervus. Todėl labai gerai, kad jau balandžio 25 d. žinosime konkrečius dalykus (pavyzdžiui, ar ralis vyks tik Saudo Arabijoje, ar pajungs ir, tarkime, dalį Jordanijos) ir galėsime planuoti kelionę ir ieškoti gerų draugų arabų, kad turėtume vietinį palaikymą ir galėtume plėtoti logistiką. Juk daugelį organizacinių klausimų padeda išspręsti vietiniai žmonės.
Šie pasikeitimai patinka daugeliui, nes žmonių kantrybė dėl neaiškumų P.Amerikoje jau buvo išsekusi. Tik neaišku, kaip bus sprendžiami politiniai-vertybiniai klausimai: Dakaro organizatorius, aišku, vilioja nauji plotai ir dideli pinigai, tačiau neaišku, koks bus Saudo Arabijos valdžios požiūris į vairuojančias moteris bei energinius ar kitokius putojančius gėrimus.
Kita vertus, šios šalies pozicija tarptautinėje politikoje per pastariuosius kelerius metus nebuvo labai gera. Todėl tikėtina, kad įvaizdį taisyti ji bandys per sportą. Bus smagu, neliks ir laiko skirtumo, taigi pokyčius vertinu teigiamai“, – sakė Vaidotas Žala.
Benediktas Vanagas: tūkstantis ir viena naktis
Pasak rekordinę 11-ąją vietą Dakare šiemet iškovojusio Benedikto Vanago, naujas Dakaro iššūkis keliasi į tūkstančio ir vienos nakties istorijų teritoriją. Saudo Arabija neturėtų asocijuotis tik su dykuma.
Nors ir esanti vienoje iš penkių pasaulio didžiausių dykumų teritorijoje, ji pasiūlys tikrai daugiau nei tik smėlis: kalnus ir akmeningas teritorijas. Pačios Saudo Arabijos dydis beveik keturis kartus didesnis nei Prancūzijos. Komandai tai bus įdomus naujas sportinis, logistinis ir komunikacinis iššūkis.
„Tikime, kad komandos patirtis geografiškai besikeičiančioje teritorijoje leis būti geriau pasiruošus. Tačiau dar neturime 100 proc. patvirtinimo, kad dalyvausime naujame 2020 m. Dakare.
Tai, kad lenktynės keliasi į Saudo Arabiją, žinojome dar vasario mėnesį. Turime informacijos, kad nuo 2021 m. turėtų prisijungti keletas iš šių šalių: JAE, Jordanija, Omanas ar Egiptas. Kiek mums žinoma, bus daugiau sportinių naujovių.
Siekiant išvengti mapman'ų darbo, kelio knygos bus išduodamos tik lenktynių rytą, taip bus suvienodintos didelių ir mažų biudžetų komandų galimybės. Jos bus iš karto pažymėtos sutartinėmis spalvomis“, – turima informacija dalijosi Benediktas Vanagas.
Arūnas Gelažninkas: atsiras daugiau galimybių
„Mane šita žinia džiugina. Pirma, ši šalis nėra taip toli, kaip Pietų Amerika. Tai reiškia, kad atsiranda daugiau galimybių treniruotis panašiomis salygomis, pvz., Jungtiniuose Arabų Emyratuose.
Antra, trasa nauja bus visiems, ne tik Dakaro naujokams. Vėl laukia nauja patirtis!“, – džiaugėsi motociklininkas Arūnas Gelažninkas.
Mindaugas Plukys: bus daugiau sirgalių
Projekto „iGo2Dakar“ iniciatorius Mindaugas Plukys taip pat nusiteikęs tik pozityviai:
„Manau kad nauja vieta yra gerai. Bus įdomiau, be to arčiau sirgaliams atvykti iš Lietuvos. Taigi bus didesnis lenktynininkų palaikymas.
Gal ir kopos bus kitokios, tad vėl laukia nauji iššūkiai. O smėlis – visur yra smėlis“.