Kalbamės su Pagirių motokroso klubo vadovu Olegu Kretininu.
– Dešimt sakinių apie Pagirių motokroso istoriją...
– 1971 metais šalia senojo Pagirių kaimo buvo pradėtas statyti didžiausias Pabaltijyje Vilniaus šiltnamių kombinatas, kuriam ekonomiškai sustiprėjus, 1976 metais pradėjo veikti motokroso klubas. Kombinato lėšomis įsigijus daug tuo metu modernios sportinės technikos, į klubo veiklą įsitraukė jauni kombinato darbuotojai bei gyvenvietės jaunimas.
Šalia kombinato buvo įrengta motokroso trasa, kurioje vyko treniruotės, o vėliau buvo organizuojamos ir įvairaus rango varžybos – taip pat ir Lietuvos čempionato etapas. Sportininkai klubo garbę gynė rengiamuose Lietuvos, Latvijos, Baltarusijos bei TSRS čempionatuose. Pasikeitus ekonominei ir politinei situacijai, 1990 metais klubo veikla laikinai buvo nutrūkusi.
2005 m. kartu su Aleksandru Burinskiu įsteigėme Vilniaus sporto klubą „Pagirių motokrosas“. Galime pasigirti, kad po atkūrimo mūsų klubo nariai dalyvavo aukščiausio rango varžybose ir tapo varžybų prizininkais bei nugalėtojais. Didžiausių pasiekimų yra pasiekęs Raimondas Machrovas, Dinas Pozniakas, Radoslavas Baranovskis, Vytautas ir Anžejus Račkos, Ramūnas Bobelis, Renaldas Petrulionis ir kiti.
Ilgainiui „Pagirių MX“ trasa tapo viena iš geriausių ir tuo pačiu sudėtingiausių motokroso trasų Lietuvoje.
– Kodėl ši trasa įvardinama kaip viena sunkiausių? Vieni sportininkai ją mėgsta, kiti – nebenori sugrįžti...
– Nes ji, išrausta karjere, yra ypatingai minkšta ir smėlinga. Važiuoti smėlyje – tai tam tikra specifika, kurią įvaldžius, toks gruntas tampa labai smagus. Tačiau ne visiems jis patinka, nes dažnai klimpstama ir griūnama, o tai atima nemažai fizinių jėgų.
Ir dar: ši trasa yra itin patogi žiūrovams. Čia puikiai matomas kiekvienas posūkis ir tramplinas.
– Šįmet rengiate Lietuvos čempionato I-ąją etapą. Koks tai bus renginys, ko galime tikėtis?
– Šių metų naujovės, kurias priėmė LMSF, yra tik trys Lietuvos čempionato etapai (kitos varžybos lieka taurėmis). Taip pat čempionatai dabar išskaidyti į atskirus savaitgalius – anksčiau kiekvienas etapas vykdavo vieną savaitgalį, t.y. dvi dienas iš eilės.
Tad mūsų rengiamos varžybos yra antroji I-ojo etapo dalis. Čia susirungs keturračių, keturračių mėgėjų, moterų ir veteranų klasės, motokroso mėgėjų klasės bei motociklų su priekabomis 750 kub.cm bei 750 kub. cm veteranų klasės. Pastaroji klasė, beje, irgi yra naujiena.
Keturačių klasėje sulauksime garbingų ir tituluotų svečių iš Latvijos. Vienas iš jų – tai daugkartinis Latvijos „QuadPro“ čempionas, 2015 m. Baltijos ir Latvijos čempionas „Quad Veteranai“ klasėje, įvairių varžybų nugalėtojas ir prizininkas – Agris Neija.
– Kokia klasė bus gausiausia?
– Kadangi keturračių visada būna pakankamai, mes norime akcentuoti motociklus su priekaba. Dėl šios priežasties, stengėmės kuo daugiau dalyvių pakviesti iš užsienio. Džiaugiamės, kad į varžybas žada atvykti rimti Latvijos ir Estijos sportininkai, kovojantys aukščiausiame lygyje.
Tai ir Maris Rupeikis – daugkartinis Latvijos čempionas, 2005 m. pasaulio čempionate iškovojęs 3-iąją vietą; priekabininkas Kasparas Liepinšas – 2009 m. pasaulio čempionas, daugkartinis Belgijos, Prancūzijos ir pernai metų – Vokietijos čempionas. Taip pat varžybose rungtyniaus Janis Daideras – daugkartinis Latvijos čempionas bei pasaulio čempionatų prizininkas bei priekabininkas Aigaras Reimandovas.
Atvyks ir Modris Štelle – Lietuvos, Latvijos ir Estijos čempionas bei jo priekabininkas – jaunas ir talentingas sportininkas iš Lietuvos Kostas Beleckas. Savo dalyvavimą taip pat patvirtino daugkartinis Estijos ir Latvijos čempionas, šiuo metu Pasaulio GP dalyvaujantis ekipažas iš Estijos – Kertas Varikas su Maareku Miilu.