Automobilių kroso tradicijas Pakruojis turi gana gilias. Prieš daugiau nei 20 metų čia buvo galima išvysti autokroso lenktynes, kuriose varžėsi greičiausi to meto šalies lenktynininkai. Kiek vėliau autokroso trasa Petrašiūnuose ėmė nykti, o galiausiai ją parėmė motokroso entuziastai ir autokrosas į Pakruojį jau daugiau niekada nebegrįžo.
Tačiau prieš keletą metų Pakruojo automobilių sporto klubas nusprendė pabandyti sugrąžinti autokrosą į šį miestą ir pasiryžo trasą įkurti Klovainiuose. Sulaukus vietos valdžios pritarimo ir gavus finansavimą, ledai pajudėjo.
Nors kol kas į karjerų apsuptyje atsirasiančios trasos vietą galima pažiūrėti tik iš tolo, tačiau jau kitais metais čia turėtų gausti varikliai. Per metus čia planuojama visiškai paruošti autosporto kompleksą, kuriame bus vykdomos tiek regioninės pirmenybės, tiek nacionaliniai automobilių kroso čempionato etapai. Trasa čia bus išties moderni. Joje numatyta net automatinė laistymo įranga.
Pasak Pakruojo ASK vadovo Audriaus Kliminsko, karjere įrengta trasa pasižymės ne tik savo konfigūracija, bet ir tokiais elementais kaip tramplinai. Iki šiol Lietuvoje ant vienos rankos pirštų galima suskaičiuoti skirtingose trasose esančius tikrus tramplinus, o vien naujoje Pakruojo trasoje čia jų numatyta mažiausiai trys. Be to, klubas turi planų trasos dalį ateityje padengti asfaltu ir čia vykdyti ralio kroso varžybas. O būtent ralio kroso trasos Lietuvoje yra tik dvi – Vilkyčiuose ir Ukmergėje. Tiesa, pastarojoje trasoje ralio krosas jau daug metų nėra organizuojamas.
Pakruojo ASK vadovas Audrius Kliminskas pasakoja, kad jų klubo siekis – Klovainių trasą padaryti viena patraukliausių visoje šalyje. Juolab, kad ši lokacija puikiai tam tinkama.
Atokiau nuo apgyvendintų vietų esančioje trasoje bus įrengta ne tik varžybų organizavimui reikalinga infrastruktūra, bet ir poilsio zonos ir paplūdimiai, kuriuose laiką galės leisti į varžybas atvykę sportininkai bei jų komandų nariai.
Be to, autosporto komplekse vietos atsiras ir keturratininkams, kuriems čia bus suformuotos kelios trasos. Vienoje iš jų dalyviai galės važinėti savo technika, kitoje, kiek lengvesnės konfigūracijos trasoje, bus galima važiuoti klubo nuomojamais keturračiais.
Būtent šį inventorių – penkis „CFMOTO“ gamintojo keturračius – keturis „CFMOTO CFORCE 520L“ ir vieną naujausią „CFMOTO CFORCE OVERLANDER 1000“ į Pakruojį jau pristatė šio gamintojo atstovai Lietuvoje – „Motorider“ kompanija. Keturračiai taip pat pasitarnaus ir autokroso varžybų metu. Jais naudosis varžybose dirbantys teisėjai.