Visos lenktynių naujienos, reportažai ir rezultatai – čia.
Suprasti akimirksniu
- Trasos rato ilgis – 2682 m. Lenktynininkai turi nuvažiuoti 1006 km (373 ratus). Jei sutrukdytų oro sąlygos ar avarijos, finišas skelbiamas ne vėliau 22 val.
- Vidutinės degalų sąnaudos viename rate – 1,6-1,7 l.
- Trasos rato įveikimo rekordas (2023 m.) – 1 min. 05,425 sek. (A.Fjordbach). 2024 m. kvalifikacijoje K.Jovaiša pagerino iki 1 min. 05,410 sek. O A.Fjorbachas iki 1 min. 05,299 sek.
- Lenktynėse startavo 20 automobilių, iš jų 8 „Porsche“, 4 „Audi“, po 2 BMW ir „Lamborghini“.
Naujausi įvykiai – viršuje. Žemiau rasite 7 įdomybes apie lenktynes: Puška, BOP, Čiupačiupsai ir kitos įdomybės iš trasos.
SUSIJĘ: Palangos lenktynėse – neregėta nuobauda: lenktynininkas „gavo viešųjų darbų“
Finišas. lenktynes antrus metus iš eilės laimėjo Mercedes AMG GT3. Finiše – Julius Adomavičius.
Apmaudžiai lenktynės susiklostė „DMK racing team by Eurolint“ ekipai. Jos vairuotojas Nerijus Malaševičius iki finišo likus vienam ratui pateko į incidentą, apdaužė „Audi“ ir sustojo netekęs galimybės pamatyti finišo vėliavą.
Likus 11-ai ratų – lyderių incidentas nusileidime nuo viaduko. J.Adomavičius, pirmaudamas 2 ratais, apsisuko ir įstrigo siauroje vietoje. Simas Juodviršis jį aplenkė, tačiau vis tiek dar atsilieka ratu. Trečias – „LG Oled Rimo Adero“ Porsche. Ketvirti laikosi „RD Signs“.
Dar vienas lyderių susidūrimas likus 36 ratams. Klaipėdos posūkyje Simas Juodviršis (Audi GT3, Circle K Miles Plus) vidine trajektorija lenkė Beną Barkerį (Porsche, LG Oled Rimo Adero). Benjaminas vengdamas kontakto netilpo į posūkį, jame įstrigo. Iš paskos negalėjo pravažiuoti ir dar keli dalyviai... Kol kas tai tik į naudą „Statetos“ Mercedes ir Circle K Miles Plus Audi.
Paskutinės vairuotojų pamainos pradžia likus 46 ratams. „Stateta Bro“ sodina prie vairo PRO pilotą Julių Adomavičių. Nes paskutinio stinto metu baudos antram PRO pilotui neskaičuojamos. Klausimas, ar Juliui pakaks pamainos baigti lenktynes, gali būti, kad jos truks ilgiau, jei įvyks avarijų. Kol kas „Mercedes“ priekyje. Toliau Benas Barkeris (LG Oled) ir Simas Juodviršis su „Audi“.
Likus 50 ratų „Jutos“ technikai per 9.30 min pakeitė vairo traukę ir vėl išleido „Audi“ į trasą. Tikrai dar neaišku, kas laimės lenktynes. 3 ratais prieš „Audi“ – „Mercedes“. Trečioje vietoje – „LG Oled Rimo Adero“ Porsche. Degalus pildę „RD Signs“ – ketvirti.
Likus 58 ratų Justas Klaipėdos posūkyje įlindo į vidinę trajektoriją ir aplenkė Nemuną. Po to rate pradėjo tolti po sekundę. Nemunas stojo suplanuoto keitimosi. Bet Justas, tapęs lyderiu, lenkdamas lėtesnį Ramūno Čapkausko TCR, kliudė varžovą Kretingos posūkyje, išmušė priekinį kairį ratą! Ramūnui lenktynės bus sunkios – reikia keisti pusšį, radiatorių, traukę. Bet komanda dar nesudeda ginklų.Justas pasiekė boksus be rato.
Likus 60 ratų. Labai įnirtinga pirmaujančio N.Dagilio (Stateta BRO) ir Justo Jonušio (Circle K Miles Plus) kova dėl pirmos vietos, kurį tęsiasi jau dešimtį ratų! Vyrai nevengia ir kontakto.
Atsikvėpkite ir pasinerkite į N.Dagilio, R.Čapkausko ir kitų pamąstymus, koks yra 1006 km fenomenas?
O štai tokia atmosfera ir saugumo priemonės lenktynių degalinėje:
Likus 95 ratams „Dream2Drive“ pilotas E.Klepikas ant Kretingos viaduko pametė priekinį Porsche ratą... Atvyksta evakuatorius. CODE60.
Iš lenktynių bent laikinai traukiasi dešimtuke važiavęs „Baltic caps“ Nr.7 BMW M4. Iš šešių variklio cilindrų vienas nedirba, žvakių keitimas nepadėjo... prieš tai sustreikavo ABS.
Komandos suka į boksus ir degalinę. Nors Justas Jonušis važiavo paskui nemuno Dagilio „Mercedes“, raudonoji Audi pasuko pasipildyti degalų. Bus įdomu, kaip lentynės bus atnaujintos.
Akivaizdžiai nukentėjęs kovose lyderių „Mercedes AMG GT3“. Kas nutiko?
Likus 124 ratams akivaizdu, kad lyderiams pavyksta fiksuoti greičiausius ratus. Simas Juodviršis ir Andersas Fjordbachas ratą apvažiuoja šimtosiomis lėčiau nei 1 min. 6 sek. Bet kol kas dar vienu rekordo gerinimu nekvepia.
Rožinis „Lamborghini“ Nr.77 (Eligita-Jusema by GSR) pavojingai palaistė asfaltą benzinu – juk detalės labai įkaitusios. Kas nutiko?
Likus 133 ratams – įnirtinga kova tarp „Mercedes AMG GT3“ ir „Audi GT3“ (Circle K Miles Plus). Panašiai, kaip pernai. Didelis klausimas, ar lenktynių pabaigoje komandoms apsimokės mesti į kovą PRO pilotus ir už tai pituose atstovėti baudos sekundes (už antrąjį PRO – tiek sekundžių, kiek ratų jis važiavo).
Robertas Kupčikas, „Porsche Baltic“ lenktynininkas ir strategas, apgailestavo, kad Porsche Nr.92 turėjo trauktis po smūgio į atitvarus lūžus vairo kolonėlei. Ir atkreipė dėmesį, kad kai kurie lenktynininkai nekreipia dėmesio į mėlynas teisėjų vėliavas, informuojančias, kad reikia praleisti greitesnį automobilį. Ta proga pasakojimas apie „botanikus“:
Likus 164 ratams. Akivaizdu, kad vien greičio, norint laimėti, neužteks. Reikės ir geros strategijos. Nes, vos „Mercedes AMG GT3“ stoja pilti degalų, jį pasiveja ir aplenkia „Circle K Miles Plus“ Audi arba „Nebankrutuok.lt-Club Exit by RD Signs“ Lamborghini. Į pirmą vietą dar gali kėsintis ir kiti dalyviai. Akivaizdu, kad neveltui iš dešimtuko apačios į viršų kyla „Dream2Drive“, lyderiam grasina ir „LG Oled“. Taigi visas įdomumas prieš akis.
O tuo tarpu prisiminkime taisyklę, kuri „dusina“ galingesnius automobilius, siekiant suvienodinti galimybes – BOP:
Likus 187 ratams lyderių rikiuotė tokia: 1. STATETA BRO-TOKS by IGNERA (Mercedes GT3). 2. Circle K miles Plus Racing Team (Audi GT3). 3. Nebankrutuok.lt-Club Exit by RD Signs (Lamborghini GT3).
Bet daug šansų turi juos besivejantys „Porsche“, naudojantys mažiau degalų. Tiek „LG Oled“, tiek „Dream2Drive“ ar „Porsche Baltic“.
Atokvėpiui – susipažinkite su stilingiausiom lenktynių moterimis Austėja ir Vaiva:
Likus 214 ratų (nuvažiavus 156 ratus) – traukiasi viena iš lyderių – Bio-Circle & HSG Service by Dynami:t (Audi GT3). O Karolis Jovaiša buvo ką tik užfiksavęs greičiausią savo ratą... Jis – ir greičiausias iš lietuvių kvalifikacijoje. Labai apmaudu, lenktynės baigtos dėl pavarų dėžės gedimo.
K.Jovaiša 15min sakė, kad dėžė nauja buvo keista ketvirtadienį. Jokių vairavimo ar perjungimo klaidų nebuvo, todėl komanda mano, kad kalta brokuota detalė, atėmusi galimybę kovoti dėl pergalės.
Tuo tarpu sužinokite, kas lenktynėse yra „šikanai“, kam jie reikalingi ir ką šitas žodis reiškia:
Likus 217 ratų į lenktynes po remonto grįžo Porsche Nr.70 – „Audosta“.
Likus 231 ratams lyderių dešimtukas toks: 1. Circle K Miles Plus (Audi GT3). 2. Stateta Bro (Mercedes). 3. Bio-Circle & HSG Service by Dynami:t (Audi GT3). 4. LG OLED & RIMO Adero (Porsche GT3 CUP). 5. Nebankrutuok.lt-Club Exit by RD Signs (Lamborghini GT3). 6. Porsche Baltic 91. 7. BALTIC CAPS (BMW M4 Silhouette). 8. Anteja racing team (Porsche GT3 CUP). 9. AROS MARINE BY DREAM 2 DRIVE (Porsche GT3 CUP). 10. Eligita-Jusema by GSR (Lamborghini Huracan).
Deja, bet pasitraukė R.Kupčiko vedama „Porsche Baltic“ komanda Nr.92. Priežastis – vairo gedimas.
Likus 259 ratams – „Juta-Circle K Miles Plus“ komanda pituose atliko „bausmę“. Pagal BOP (Balance of performance) taisykles už antrą PRO klasės vairuotoją komandos turi pastovėti pituose tiek sekundžių, kiek ratų šis antrasis PRO pilotas nuvažiavo. Taip išlyginamos komandų galimybės.
Likus 283 ratams boksuose remontui sustojo „Audostos“ Porsche. Nesusipratimas: bandydami išstumti automobilį iš Pitlane į smėlio Paddok, mechanikai nepastebėjo, kad niekas nevairuoja automobilio... Laimei, prie vairo pirmoji puolė komandos vadovė Inga Juškevičiūtė Kačinskienė.
O „Dream2Drive“ Porsche, užsiblokavus stabdžiams, nustūmė padangų užtvarą. CODE60, o patyrusios „Dream2Drive“ komandos mechanikams yra darbo. Su stabdžiais problemų turi ir „Tarzanijos“ komanda (Audi S4).
Bulių kautynės prasidėjo likus 297 ratams. Kvalifikacijos lyderių Mercedes (Stateta) pilotavusį T.Whale iš pradžių aplenkė Porsche Baltic pilotas D.Raudonis, o vėliau ir S.Juodviršis (Juta-Miles Plus). Gal dėl to pasidavęs emocijoms Mercedes vairuotojas stabdymo zonoje „šikane“ grįžtant link Kretingos bandė taranuoti (pastumti) S.Juodviršio „Audi“.
Likus 314 ratų pilotai jau pasikeitę, komandos pilasi degalų. Lyderio „Statetos“ mersedeso stabdžiai degalinėje rūksta nuo karščio.
Po apsilankymo degalinėje į priekį išsiveržė „RD Signs“ raudonasis lamborghini su T.Mulleriu prie vairo. Jie degalinėje užtruko trumpiau. P2 – A.Rusteika (LG Oled). Toliau – E .Klepikas (Dream2drive). Rezultatus stebėkite čia.
Likus 323 ratams (praėjus 1 val. 5 min.). Lyderių rikiuotės priekyje – A.Fjordbachas, daugkartinis trasos rekordininkas. Antras – Karolis Jovaiša, trečias – Justas Jonušis, ketvirtas – Paulius Paškevičius. Baigiasi pirmoji vairuotojų pamaina, vadinamasis „stintas“, kurio maksimali trukmė gali būti 70 min.
Startas. Jis praėjo be netikėtumų, be avarijų, tačiau Klaipėdos posūkyje užstrigo du lėtesni automobiliai.
O antrajame rate lyderis A.Fjordbachas kiek pakabino kelkraščio.
Starto rikiuotė:
Plačiau apie kvalifikaciją skaitykite čia. Jos metu rato įveikimo rekordas gerintas net du kartus, nors šiemet važiuojama „lėtesnėmis“ padangomis.