Panevėžyje paaiškėjo 6-ojo Lietuvos automobilių slalomo čempionato etapo prizininkai

Praėjusį savaitgalį Panevėžyje griaudėjo 517-ojo miesto gimtadienio renginiai. Viena iš šventinės programos dalių buvo skirta ir automobilių sporto gerbėjams. J.Janonio gatvėje įvyko Lietuvos automobilių slalomo čempionato šeštasis etapas, kuriame dalyviai kovojo tiek dėl sezono taškų, tiek dėl pagrindinio trofėjaus – „Toyota“ atstovybės Panevėžyje UAB „Auresa“ įsteigtos supertaurės.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / „Fratelli Photo“ nuotr.

Nors šį renginį organizavusios jungtinės Pakruojo automobilių sporto klubo bei automobilių sporto klubo „Ladasport“ pajėgos iš pradžių planavo, jog slalomo varžybos tradiciškai įvyks miesto centre, J.Urbšio gatvėje, tačiau netikėtai vietą teko keisti.

Savivaldybei pranešus apie miesto centre užsitęsusius remonto darbus, buvo rasta nauja vieta. Trasa suformuota J.Janonio gatvėje, kuri anksčiau traukdavo nelegalių lenktynių mėgėjus, tačiau vis dažniau dabar ši gatvė tampa oficialių ir legalių automobilių sporto renginių vieta Panevėžyje.

„Fratelli Photo“ nuotr./Varžybų akimirka
„Fratelli Photo“ nuotr./Varžybų akimirka

Būtent toks oficialus renginys čia ir įvyko šeštadienį. Į Panevėžį lenktyniauti susirinko Lietuvos automobilių slalomo čempionato dalyviai. Nors šis etapas formaliai vadinamas šeštuoju, tačiau faktiškai dalyviai savo jėgas išmėgino ketvirtąjį kartą. Pirmieji du sezono etapai buvo atšaukti dėl pandemijos ir karantino.

Beje, norint kad čempionatas būtų laikomas įvykusiu ir dalyviai metų gale galėtų oficialiai vadintis nugalėtojais ir čempionais, privalo įvykti nemažiau kaip pusė suplanuotų etapų. Būtent šis etapas Panevėžyje ir buvo tas, kuriuo pagal įvykusių etapų skaičių įpusėjo sezonas. Net jei likusieji du renginiai ir būtų atšaukti dėl koronaviruso situacijos ar kitų priežasčių, dalyviai metų gale išsidalintų sezono taures.

„Fratelli Photo“ nuotr./Varžybų akimirka
„Fratelli Photo“ nuotr./Varžybų akimirka

Organizatoriai etapui Panevėžyje paruošė išties įvairią trasą, o renginį apdraudė draudimo kompanija „Compensa Vienna Insurance Group“. Gatvėje suformuotoje trasoje tilpo ir apsisukimas 360 laipsnių kampu, kur prireikė didelio tikslumo arba gerų rankinio stabdžio naudojimo įgūdžių, čia buvo ir lėtų, išties „darbinių“ vietų, važiuojamų pirma pavara ir intensyviai sukiojant vairą. Aukštesnės pavaros pareikalavo tik antroji trasos dalis, kur dalyviams reikėjo nepasiklysti tarp suformuotų vartų, išpiešti aštuoniukę, kurios gale vėl taip pat tekdavo jungti pirmąją pavarą.

Kai kurie renginio dalyviai atkreipė dėmesį į tai, kad J.Janonio gatvė turi savo charakterį. Nors asfaltas čia naujas, lygus ir turintis išties gerą sukibimą, sportininkai turėjo įvertinti ir gatvės nuolydį nuo viduryje esančios ištisinės linijos į abu pakraščius. Būtent tokia smulkmena ir vertė dalyvius ieškoti optimaliausio varianto norint sėkmingai įveikti apsisukimo aplink didįjį kūgį atkarpą. Savaime suprantama, kad nuokalnėje ir įkalnėje, nors ir nežymioje, inercijos veikiamas automobilis čiuožia skirtingai. Tokia jau ta fizika.

„Fratelli Photo“ nuotr./Varžybų akimirka
„Fratelli Photo“ nuotr./Varžybų akimirka

Beje, gatvėse vykstantis slalomas visuomet savotiško žavesio turi ir dėl trasos pakraščiuose esančių aukštų bortų. Šįkart su betonu taip pat teko pabendrauti kelių dalyvių automobiliams. Tačiau dėl mažo greičio viskas baigėsi tik aplamdytais bolidų veido bruožais ar viena, kita sulinkusia pakabos dalimi.

Per visą dieną dalyviai čia trasą turėjo įveikti keturis kartus. Du sykius pagal vieną konfigūraciją, o po pietų pertraukos, kurios metu dalyviai organizatorių buvo pavaišinti pietumis, tiek pat kartų pravažiuoti ir vadovaujantis antros trasos schema.

„Fratelli Photo“ nuotr./Varžybų akimirka
„Fratelli Photo“ nuotr./Varžybų akimirka

Kai kurie dalyviai sugebėjo visą dieną demonstruoti susikaupimą ir nedaryti net menkiausios klaidos, taip užsitikrinant gerą rezultatą, tačiau didžioji dalis dalyvių visgi neišvengė kūgių pastūmimo ir tai jiems kainavo tiek brangias sekundes, tiek pozicijas galutinėje rikiuotėje. Lietuvos automobilių slalomo čempionate visi važiavimai yra įskaitiniai, tad visos baudos traukiamos į galutinį rezultatą.

Galiausiai po visų klasių važiavimų buvo surengtas superfinalas. Jame prie starto stojo visų klasių nugalėtojai, kurie kovojo dėl supertaurės. Ją tradiciškai įsteigė oficiali „Toyota“ automobilių atstovybė Panevėžyje UAB „Auresa“. Čia dalyviai turėjo vos vieną bandymą, o geriausiai superfinale pasirodė ir sau priklausiusį trasos rekordą dar kartą pagerino bei vienintelis po vienos minutės rezultatu palindo Arnoldas Pukys. Pergalę jam atnešęs rezultatas – 59,82 sek.

„Fratelli Photo“ nuotr./Varžybų akimirka
„Fratelli Photo“ nuotr./Varžybų akimirka

OPEN klasėje nugalėtoju tapo iš Vilniaus į Panevėžį atvykęs ir savo pranašumą čia įrodęs Matas Buzelis su itin garsiai skambančiu „Toyota MR2“. Po keturių važiavimų antroje vietoje finišavusį Darių Kutavičių su BMW jis aplenkė kiek mažiau nei viena sekunde. Nuo pastarojo dar pusantros sekundės atsiliko ir trečiąją vietą iškovojo Aurimas Margevičius, vairavęs „Mitsubishi Colt“.

„Fratelli Photo“ nuotr./Varžybų akimirka
„Fratelli Photo“ nuotr./Varžybų akimirka

AWD įskaitoje triumfavo Marius Zakas, su „Audi S3“. Jis per savo važiavimus nenuvertė nė vieno kūgio, tad antroje vietoje likusį Egidijų Nevulį aplenkė net 13 sek. Trečioje vietoje įsitvirtino Regimantas Nevulis, kuriam iki antrosios vietos pritrūko 3 sek.

„Fratelli Photo“ nuotr./Varžybų akimirka
„Fratelli Photo“ nuotr./Varžybų akimirka

RWD klasėje visas tris prizines vietas iškovojo BMW vairuotojai. Pirmą laiką čia pademonstravo Arnoldas Pukys, kuris solidžia, 26 sek. persvara atsiplėšė nuo Dariaus Kutavičiaus. Nuo pastarojo dar beveik dviem sekundėmis atsiliko Gediminas Zaurokas.

„Fratelli Photo“ nuotr./Varžybų akimirka
„Fratelli Photo“ nuotr./Varžybų akimirka

FWD klasėje dar vieną taurę iškovojo Aurimas Margevičius. Jis šioje įskaitoje nesuklydo nė karto ir prieš antroje vietoje finišavusį Mantą Petrovą susikrovė net 12 sek. pranašumą. Ant trečiosios vietos laiptelio žengė Aivaras Valentinavičius. Nors paskutiniame važiavime jis užsidirbo net 10 sekundžių baudos, tačiau kiti klasės varžovai jo jau nebepavijo.

„Fratelli Photo“ nuotr./Varžybų akimirka
„Fratelli Photo“ nuotr./Varžybų akimirka

Moterų įskaitoje nugalėtoja tapo Rūta Nedzelskienė, vairavusi „Mitsubishi Colt“. Jos pranašumas prieš antroje vietoje dieną baigusią Sandrą Petrovienę siekė 14 sek. Trečiosios vietos taurė įteikta Evelinai Drilingienei, kuriai iki viena pozicija aukštesnio laiptelio pritrūko kiek mažiau nei 5 sekundžių.

„Fratelli Photo“ nuotr./Varžybų akimirka
„Fratelli Photo“ nuotr./Varžybų akimirka

Jaunių įskaitoje Panevėžyje greičiausias buvo „Volkswagen Golf“ vairavęs Lukas Nevulis. Jam pavyko visus važiavimus atlikti švariai ir panevėžietis namų etape laimėjo pirmosios vietos taurę. Antroje pozicijoje su 23 sek. deficitu finišavo Getrūda Laurinavičiūtė, o ant trečiojo laiptelio žengė Gytis Zabiela.

„Fratelli Photo“ nuotr./Varžybų akimirka
„Fratelli Photo“ nuotr./Varžybų akimirka

Rėmėjų klasėje niekas neįveikė „Storent“ atstovo Dariaus Morkūno su „Mazda Miata“. Antrą laiką parodė beveik minute nuo lyderio atsilikęs Žydrius Laginauskas, o „Compensa“ atstovas Giedrius Aleščikas finišavo trečioje vietoje.

„Fratelli Photo“ nuotr./Varžybų akimirka
„Fratelli Photo“ nuotr./Varžybų akimirka

Komandinėje įskaitoje greičiausia buvo Pakruojo ASK ekipa. Kauno autoklubo nariai pademonstravo antrą rezultatą, o trečioje vietoje dieną baigė „Ekroso“ komanda.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų