Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Parodoje „Lenktynių mechanika“ „Dynami:t Energy“ parodys „Formulės-1“ technologijas

„Formulės-1“ komandos investuoja milijonus tam, kad nukirptų nuo rato įveikimo laiko tūkstantąsias sekundės dalis. O kadangi techninis reglamentas itin griežtas ir riboja daugelio komponentų tobulinimą, inžinieriams tenka ieškoti pačių išradingiausių metodų, kaip mašinas padaryti greitesnėmis, rašoma pranešime.
„Dynami:t Energy“ parodys „Formulės-1“ technologijas
„Dynami:t Energy“ parodys „Formulės-1“ technologijas / Komandos nuotr.

Lygiai tokie patys iššūkiai užklumpa ir „Dynami:t“ Lietuvos žiedinių lenktynių čempionato dalyvius, tad „Dynami:t Energy“ komanda pati pradeda ieškoti sekundžių dalių naudodama išmaniausius metodus. Šeštadienį, gegužės 11 dieną Vilniuje, „Litexpo“ parodų centre vyksiančioje „Lenktynių mechanika“ parodoje ji pristatys du greičiausius savo šių metų automobilius ir papasakos apie jų technologijas.

Į parodą – dviem greičiausiais automobiliais

Mantas Matukaitis, „Dynami:t Energy“ komandą subūręs lenktynininkas šiemet nesikuklina. Kovos dėl čempiono titulo „Dynami:t“ Lietuvos žiedinių lenktynių čempionate bent dvejose klasėse, gins Lietuvos „Time Attack“ lenktynių čempiono titulą ir su dviem komandomis kausis dėl „Aurum 1006km“ taurės.

Inžinieriai dar labiau patobulino praėjusiais metais naudotą pagrindinį „BMW M3“ automobilį, vieną greičiausių R3000 klasės reikalavimų atitinkančių mašinų Lietuvoje, tačiau jis jau nebegros pirmuoju smuiku. Garaže atsirado naujas, Lietuvos lenktynių trasose dar nematytas ginklas – tai amerikietiškas „Chevrolet Corvette Z06“ superautomobilis it katilinė dydžio 7 litrų V8 varikliu, pasiekiančiu 512 AG ir 637 Nm sukimo momentą.

Naują dizainą įgavę abu automobiliai šeštadienį nuo pat ryto stovės „Litexpo“ parodų centro teritorijoje, „Lenktynių mechanikos“ ekspozicijoje, kur juos galės pamatyti visi „Autobazar“ automobilių kultūros renginio lankytojai.

„Abu savo automobilius publikai šiemet parodysime pirmą kartą. Bent jau „Corvettei“ dar trūks vieno kito varžto, nes intensyvus pasiruošimas lenktynių sezonui dar nesibaigė, tačiau bus galima pamatyti bendrą vaizdą. Tiesą sakant, dirbsime mes su savo automobiliais ir parodos metu. Jie bus dengiami specialia, paviršiaus slidumą didinančia medžiaga“, - sakė M. Matukaitis.

Prie „Dynami:t Energy“ komandos automobilių darbuosis britų automobilių chemijos kompanijos „Gtechniq“ atstovai, mašinas dengsiantys „Formulėje-1“ naudojamomis dangomis su nano technolgija. Ši kompanija – „Sport Pesa Racing Point“ komandos partnerė, darbą su tuomet „Sachara Force India“ besivadinusia komanda pradėjusi prieš 4 metus.

Mašinas tobulins gyvai, parodoje

„Kadangi „Dynami:t Energy“ automobiliai yra apklijuoti plėvele, naudosime visiškai naują, plėvelėms skirtą „Halo“ dangą, kuri buvo pristatyta tik praėjusių metų gruodį, Las Vegase vykusioje SEMA parodoje. Technologija atėjo iš „Formulės-1“ lenktynių ir ji automobilio kėbului suteikia savaiminio valymosi ir hidrofobines savybes, stipriai padidėja kėbulo slidumo koeficientas“, - britų produktą pristatė „Gtechniq“ atstovas Lietuvoje Vytautas Danius.

Tuo tarpu abu automobilius pilotuosiantis lenktynininkas sako, iš šios dangos tikisi geresnių aerodinaminių savybių ir nukirptų papildomų sekundės dalių nuo rato įveikimo laiko. Naujam ir dar neprisijaukintam „Chevrolet Corvette“ automobiliui danga bent jau pirmąjį sezoną, iki lenktynininkai pripras prie naujos mašinos, dar neleis pamatyti efekto. Tačiau BMW M3 modeliui, kuriuo Mantas Matukaitis turės ginti Lietuvos „Time Attack“ čempiono titulą R3000 klasėje, ji turės didelę reikšmę.

„Mes kiekvienais metais stengiamės tobulėti, tobulėja ir mūsų technika, tačiau yra taisyklės, nustatančios tam tikras ribas automobilių tobulinimui, kad išliktų konkurencija tarp vairuotojų. O kai mūsų klasėje bent pirmasis penketukas vairuotojų ir jų automobilių tokie pajėgūs ir taip arti vienas kito, tenka ieškoti subtiliausių galimybių pagreitėti. Visai kaip „Formulėje-1“. Tad ir nusprendėme naudotis jų technologijomis, kad automobilio paviršius būtų slidesnis ir lengviau skrostų orą, juolab šios tikrai nėra brangios“, - aiškino praėjusiais metais Kačerginės „Nemuno žiedą“ per 1 min. 15.5 sek. automobiliu su 3 litrų darbo tūrio atmosferiniu varikliu įveikęs lenktynininkas.

„Gtechniq“ komandos automobilių stiklus taip pat padengs „G1 Clear Vision“ danga, prie stiklo prikimbančia ne kaip dažniausiai įprasta, naudodama fizinį, bet cheminį sukibimą. Taip ji tampa atspari trinčiai ir gerokai ilgiau nevargina vairuotojų lietaus lašais, išsitėškusiomis musėmis ar kitais koncentracijai kenkiančiais trukdžiais ant priekinio stiklo.

Gražūs automobiliai važiuoja greičiau

Be to, net ir po purviniausių lenktynių „Dynami:t Energy“ automobiliai liks blizgantys. O kaip jau kelis metus juokauja Mantas Matukaitis – gražūs automobiliai važiuoja greičiau.

„Jau daug metų kartoju šiuos žodžius skirtingame kontekste. Ar tai kalbant apie dizainą, ar rėmėjus, ar aerodinamiką, jie visada tinka. Tai džiaugiuosi, kad pradėjome bendradarbiauti ir su „Gtechniq“, nes jie tik įrodo mano frazę, kad gražūs automobiliai važiuoja greičiau“, - sakė Mantas Matukaitis.

Į „Autobazar“ parodą „Dynami:t Energy“ komanda atsiveš du automobilius ir įsikurs „Lenktynių mechanikos“ ekspozicijoje. Tarp automobilių bus ir patys jais važiuosiantys lenktynininkai, pasiryžę kiekvienam interesantui atsakyti į visus su automobilių sportu susijusius klausimus tarp mašinų stovėsiančioje „Baltic Petroleum“ kavos zonoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos