Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Dramatiškas oro sąlygas iškentęs Esapekka Lappi laimėjo Švedijos ralyje

Išvengęs skaudžių klaidų, Švedijos žiemos ralyje pergalę pelnė Esapekka Lappi. Tai buvo tik antra 33-ejų metų amžiaus ralisto pergalė WRC varžybose.
WRC organizatorių „facebook“ tinkle patalpinta nuotrauka
WRC organizatorių „facebook“ tinkle patalpinta nuotrauka

Glausta ralio apžvalga

Ralio pradžioje į priekį išsiveržė K.Rovanpera. Vėliau jam kartu Ottu Tanaku sudaužius savo automobilius - teko trauktis. Tuomet dėl ralio lyderio pozicijos liko konkuruoti E.Lappi ir T.Katsuta. Kai jau atrodė, kad japonas turi realius šansus kovoti dėl pergalės, jis SS10 metu apmaudžiai suklydo ir užstrigęs sniego pusnyje kapituliavo. Į priekį pusantros minutės skirtumu pabėgęs E.Lappi ėmė važiuoti kur kas atsargiau, saugodamas pirmą poziciją.

Intrigai dėl pirmos vietos nuslūgus, A.Fourmaux ėmė varžytis su E.Evansu dėl P2 bendroje įskaitoje. Šeštadienį herojiškai prieš velsiečio spaudimą atsilaikęs A.Fourmaux išlaikė P2 ir pelnė 15 taškų. Tuo tarpu sekmadienį norėdamas nepaleisti išsvajoto pirmo karjeroje podiumo, prancūzas nerizikavo, be kovos atiduodamas antrą vietą bendroje įskaitoje E.Evansui. Galiausiai 29,6 sek. persvara pergalę pasiekė E.Lappi.

SS18 („Powerstage“)

Papildomų taškų dalybos „powerstage“ pasibaigė itin artima K.Rovanperos pergale. TOP 4 greičiausi sportininkai finišavo vos sekundės intervale.

Ralio pradžioje sniegą nuo kelio valęs T.Neuville (P4) galiausiai sekmadienį visgi aplenkė komandos draugą O.Tanaką (P4) ir tuo pačiu išlaikė 2024 m. WRC čempionato lyderio vardą.

Labai nepasisekė E.Evansui (P2), kuris važiavęs pačiu greičiausiu tempu, lenkęs varžovus tarpiniuose sektoriuose, paskutiniajame slystelėjo ir akimirkai trinktelėjęs į šalia kelio sustumtą sniegą pralaimėjo lyderiui 0,1 sek.!

Įdomu tai, kad daugiausiai taškų ralyje pelnė ne jame laimėjęs E.Lappi.

SS17

T.Katsuta tik per plauką išvengė dar vienos skaudžios avarijos. Dideliu greičiu važiavęs japonas nesuvaldė automobilio ir apsisukęs jį gerokai aptrankė. Laimė, kad jis vėl neužstrigo sniege ir pasiekė finišą.

Šiame GR agresyviai spaudė jau E.Evansas. Kol velsietis pelnė pergalę, K.Rovanpera (nuo jo atsiliko 10,3 sek.) tartum taupė padangų dyglius „powerstage“ ruožui.

SS17 metu tartum atsigavo T.Neuville (P2 ruože). 7,5 sek. skirtumu aplenkęs komandos draugą O.Tanaką belgas pakilo į trečiąją vietą sekmadienio įskaitoje.

Po šio GR sekmadienio įskaita atrodė taip:

SS16 „Toyota“ spurtas

Šiame GR mums tikrą šou surengė „Toyota“ komandos lenktynininkai. Užtikrintą pergalę pasiekė K.Rovanpera, P2 liko E.Evansas, o P3 T.Katsuta.

Tik P6 liko šeštadienio herojus A.Fourmaux. Net apie 21 sek. E.Evansui pralošęs prancūzas po finišo pripažino, kad norėdamas užsitikrinti 15-ka šeštadienį pelnytų taškų (pagal naują taškų sistemą tam privalo finišuoti), tiesiog stengsis fiksuoti pirmą karjeroje podiumą. Taip iš esmės be kovos atiduodamas E.Evansui antrą vietą ralio bendroje įskaitoje.

Stebėtinai prastai atrodė šeštadienį paskutinius tris GR laimėjęs T.Neuville. Pasitikėjimo automobiliu stoka po finišo skundęsis vairuotojas nuo lyderio atsiliko net 19,7 sek. Klausimas, ar tai nebuvo padangų taupymas paskutiniam ruožui?

Vis dėl to atrodo, kad labiausiai saugiai „parsivežti“ pergalę norėjo E.Lappi, kuris lyderiui nusileido net 36,1 sek. Taip drastiškai sumažinus tempą galima ir prisižaisti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos