Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Penki svarbiausi įvykiai antrajame Dakaro greičio ruože, kuriuos turite žinoti

Antrasis greičio ruožas dalyviams nestokojo išbandymų. Automobiliai, motociklai ir kita technika gedo, lenktynininkai prarado daug brangaus laiko, o kai kuriems šis greičio ruožas buvo lemiamas. Visgi, sunkiau ar lengviau, 554 kilometrus ir 342 km greičio ruožą įveikė visi lietuvių ekipažai. Tad ką svarbiausia žinoti apie antrąją dieną Dakare.
Antroji Dakaro diena
Antroji Dakaro diena / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Daugiau naujienų apie Dakarą rasite čia.

Po antrojo greičio ruožo:

  • Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis – 16-oje vietoje (trasą įveikė per 3 val. 40 min. 9 sek.);
  • Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas – 23-oje vietoje (trasą įveikė per 4 val. 1 min. 49 sek.);
  • Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis – 80-oje vietoje (trasą įveikė per 8 val. 21 sek.).

Linksmas startas ir liūdna pabaiga

Antano Juknevičiaus ekipažas į antrąjį greičio ruožą pasileido su vėjeliu. Itin tiksliai važiavusi komanda vienas po kito kirto trasos punktus. Sužinoję, kad lietuviai pasiekė paskutinį – aštuntą kelio punktą, komandos gerbėjai su nekantrumu laukė „CRAFT bearings“ komandos finiše. Visgi jį pasiekti užtruko ilgiau nei tikėtasi.

VIDEO: Antano Juknevičiaus įspūdžiai po antrosios dienos finišo: nulūžęs gazo pedalas ir pirmasis stogas per 10 metų

Likus vos 28 kilometrams iki finišo, lūžo A.Juknevičiaus pilotuojamo bolido akceleratoriaus pedalas. Lenktynininkas pasakojo, kad šokant per kopą koja nuslydo nuo pedalo, o jam lūžus, taip reikiamą akceleravimą pakeitė stabdymas, todėl automobilis nėrė į smėlį ir vertėsi. Po avarijos buvo pažeista automobilio aušinimo sistema, taip pat sutriko elektros sistema. Komanda daugiau nei dvi valandas stengėsi „prikelti“ automobilį ir judėti toliau. Visgi pasiekęs finišą ir bendroje lentelėje 80-ąją vietą užėmęs A.Juknevičius neprarado optimizmo.

„Kad ir kas nutiktų – nuotaika vis tiek gera. Tikrai nekaltinsiu nei bolido, nei lūžusio pedalo – pasikarščiavau ir per kopą šokant koja nuslydo nuo to, kas dar prieš 10 min. buvo akceleratoriaus pedalas, o dabar tik styrantis metalinis strypas. Šokant per keterą nusileidus akceleruojama, kad priekiniai ratai išneštų automobilį, bet kojai nuslydus gavosi, jog priekiniai ratai sustojo, o priekis susmigo į smėlį. Pirmas kartas per 10 metų, bet pagalvojau, Darius dar mažai ekstremalių įspūdžių gyvenime turėjęs, tai padarysime krikštą“, – net ir po tokio finišo humoro jausmo neprarado Dakaro legenda pripažintas A.Juknevičius.

Ne V.Žalos ir S.Jurgelėno diena

Nuo pat pirmųjų kilometrų su nesklandumais susidūrė ir „Agrorodeo“ komandos pilotai. Pasiekę pirmąjį kelio punktą lietuviai iš rezultatų lentelės dingo it į vandenį. Gerbėjai nerimavo, mat net prabėgus keturioms valandoms lentelėje vis dar nesimatė, kad V.Žala pasiektų antrąjį kelio punktą. Tačiau staiga, praėjus 4 val. 1 min. 49 sek. „Agrorodeo“ kamanė pasiekė finišo liniją ir užėmė 23-ąją vietą.

Paklausti, kas nutiko, lenktynininkai pasakojo, jog trasoje buvo sustoję net kelis kartus: pramušė ratą, todėl teko pasikeisti, vėliau važiuojant per kopą pakibo ant akmens, todėl bolidą nuo jo teko nustumti. Rezultatų lentelėje nematytus kelio punktus komanda taip pat pravažiavo visus, tik dėl GPS įrangos gedimo rezultatų nematė lietuvių važiavimą sekę gerbėjai.

VIDEO: Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas apie pramuštą ratą ir akmenį, privertusį pakibti

„Šiandien viena iš tų dienų, kai daug dalykų tiesiog neišeina, tad džiaugiamės pasiekę finišą. Iš pradžių sulankstėm dugno apsaugą, tada ratą pramušėm ir desertui dar ant didelio akmens pakibom – ilgai užtrukom, kol nuo jo nusikrapštėm“, – pasakojo iš automobilio išlipęs vairuotojas V.Žala.

Komandos šturmanas taip pat neslėpė, kad kelio punktai šiame greičio ruože buvo išdėlioti sudėtingose vietose, tačiau kalbėdamas apie visą trasą S.Jurgelėnas nesutiko, kad ji buvo išbandymas navigatoriams.

„Navigatoriams nebuvo didelio iššūkio, nors pirmo ekipažo šturmanas būti nenorėčiau. Pernai tikrai buvo sunkesnių vietų, manau, šiemet tokių irgi bus. Kelio knygoje matydamas kai kurias vietas įtariau, kad jos gali būti klaidžios, taškai (waypoints) sudėtingose vietose išdėstyti, tačiau visus paėmėm“, – pasakojo šturmanas S.Jurgelėnas.

Sėkmingas kelias į Top 20

Nors diena buvo sudėtinga, tačiau visus 331 km sėkmė nenusisuko nuo „General Financing team Pitlane“. Pirmajame greičio ruože su transmisijos gedimu susidūrę pilotai, Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis, antrąjį įveikė be didelių kliūčių ir iš lietuvių finišavo pirmi. Pirmąją dieną 20-tą vietą užėmusi komanda, po antrosios dienos finišo džiaugėsi 17-ta vieta.

Kaip sakėsi važiuoti trasa, kurios 90 proc. sudarė bekelė, po finišo papasakojo pats B.Vanagas.

VIDEO: Benedikto Vanago įspūdžiai po antrojo greičio ruožo: „Pasiekėm tam tikrą rekordą“

„Labai geras, labai techniškas greičio ruožas, savyje turintis kopų, greičio, kanjonų, akmenų, sudėtingų atkarpų, ralio keliukų tskirtų vairuotojams pasimėgauti. Širdis tikrai dainavo, aišku po daugiau kaip 300 kilometrų jau norėjosi į finišą. Važiavome labai atsargiai, tausodami automobilį, saugodami ratus. Neturėjome jokių bėdų, tik keletą mažų paklydimų, kurie mums galėjo kainuoti keletą minučių, bet nieko rimto“, – aiškino pilotas.

Tiksliai ir užtikrintai

Motociklų klasėje debiutavęs Arūnas Gelažninkas, rodos, yra iš ties užsispyręs. Lietuvis tiek su pirmu, tiek su antru greičio ruožais susitvarkė be didesnių sunkumų. Antrame greičio ruože lenktynininkas finišavo 46-oje vietoje. Klaidų sportininko važiavime taip pat mažai, tad A.Gelažninko tempas stebina ne vieną. Jei motociklininkas taip važiuos ir toliau, tikėtina jį išvysti ir geriausiųjų 30-tuke.

Kiek sunkiau antrajame greičio ruože sekėsi Baliui Bardauskui. Sunkiausioje „Originals bu Motul“ klasėje važiuojantis lietuvis. Antrąją dieną trasoje motociklininkui klaidų išvengti nepavyko – B.Bardauskas „nepaėmė“ ketvirto ir septinto kelio punktų, todėl organizatoriai jam skyrė baudos taškų. Po antrojo greičio ruožo B.Bardauskas finišavo 111-oje vietoje.

Įskaitų lyderiai:

  • Motociklų įskaitoje – austras Matthias Walkneris (trasą įveikė per 3 val. 23 min. 57 sek.);
  • Keturračių įskaitoje – argentinietis Nicolas Cavigliasso (trasą įveikė per 4 val. 22 min. 10 sek.);
  • Automobilių įskaitoje – prancūzas Sebastienas Loebas (trasą įveikė per 3 val. 26 min. 53 sek.);
  • Motobagių įskaitoje – čilietis Francisco Loperz Contardo (trasą įveikė per 4 val. 9 min. 47 sek.);
  • Sunkvežinių klasėje – rusas Eduardas Nikolaevas (trasą įveikė per 3 val. 47 min. 41 sek.).

Klydo ir lyderiai

Automobilių įskaitoje antrame etape greičiausias buvo Sebastieno Loebo ekipažas, vos aštuoniomis sekundėmis nuo jo atsiliko Nani Roma, o trečias liko Bernhardas ten Brinke. Bendroje automobilių įskaitoje pirmauja Ginielis de Villiersas. Sportininkai greičio ruožuose įveikė jau daugiau nei keturias su puse valandos, tačiau skirtumas tarp pirmos ir dešimtos vietų – mažesnis nei 4 minutės, tad situacija gali bet kada pasikeisti.

Antrasis etapas nesėkmingai susiklostė vienam Dakaro favoritų Orlando Terranovai. Patyręs avariją, jis skundėsi nugaros skausmais ir buvo išgabentas į artimiausio Ikos miesto ligoninę. Finišo podiumo jis jau neišvys.

Šios dienos prisiminti nenorės ir Nasseras Al-Attiyah bei Stephane‘as Peterhanselis. Katarietis pirmadienį finišavo aukščiausioje pozicijoje, tačiau „atidaryti trasą“ ir važiuoti pirmam nėra paprasta. Jis padarė ne vieną klaidą ir finišą pasiekė tik 11-oje vietoje, o Mr. Dakar pravardžiuojamas prancūzas – 17-oje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?