„Rotax Max Challenge“ varžybos yra vienas iš trijų pasaulyje organizuojamų gamintojų mono taurės turnyrų. Jis yra patvirtintas ir tarptautinės automobilių federacijos (FIA) kartingų komisijos. Tuo tarpu „Rotax Max“ finalas yra kiekvieno šiose klasėse besivaržančio sportininko svajonė.
Lietuviai varžėsi ir kelialapius rinko Lietuvos, Latvijos, Estijos, Nordic, Euro, BNL, CEE Rotax Max Challenge serijose. Po visų varžybų buvo susumuoti viso sezono taškai ir paaiškėjo „Rotax Micro“, „Rotax Mini“ bei „Rotax DD2“ klasių sezono čempionai bei kelialapių į Bahreiną savininkai.
„Rotax Micro“ klasėje Lietuvai Bahreine atstovaus Jokūbas Vaškelis. Jis savo meistriškumą įrodė ir paskutiniame Lietuvos etape, kuriame taip pat tapo nugalėtoju. Čia tarp prizininkų pateko dar du lietuviai – antras finalinėse lenktynėse finišavo Emilis Čapkauskas, trečias – Emilis Juozaitis.
Kelialapis į „Rotax Grand Final“ lenktynes Bahreine taip pat atiteko „Rotax Micro“ klasėje atiteko Patrikui Jociui. Jis šią teisę iškovojo „Nordic“ čempionate.
„Rotax Mini“ klasėje kelialapį į pasaulines varžybas iškovojo Majus Mazinas. Jis, beje, laimėjo ir Lietuvos paskutines lenktynes. Majus Mazinas praėjusiais metais iškovojo antrąją vietą Rotax Grand Finals 2022 „Rotax Micro“ kategorijose.
„Rotax DD2 Masters“ klasėje Lietuvos vardą Bahreine gins Majaus Mazino tėtis, Mykolas Mazinas, bei didžiausios komandos, dalyvaujančios Rotax varžybose visoje Europoje, vadovas Martynas Tankevičius. Šiais metais Martynas Tankevičius savo meistriškumą įrodė lipdamas ant podiumo tarptautinėse varžybose: Euro Trophy Rotax varžybose, ir CEE Rotax Max Challenge.
„Rotax Grand Final“ varžybose Bahreine dalyviai gaus pilną ir visiškai vienodą aprūpinimą – visi lenktyniaus su vienodais kartingais, visi turės tiek pat važiavimo ratų. Dėl bus sudarytos visos sąlygos įrodyti savo meistriškumą.
„Visi Baltijos šalių lenktynininkai yra pakankamai stiprūs „Rotax“ serijoje. Praėjusiais metais Portugalijoje taip pat pamatėme, kad Baltijos šalių pilotai yra pakankamai aukštai, nors konkurencija tikrai labai didelė. Palaikysime ir sirgsime už savus, kad jie metus Bahreine uždarytų maksimaliai gerai“, - vylėsi M. Tankevičius.
„Lenktynių linijos“ komandos vadovas M. Tankevičius džiaugėsi, kad didžiojoje dalyje klasių „Rotax Max Lithuania Challenge“ čempionai ir prizininkai paaiškėjo tik paskutiniame etape.
„Tai reiškia, kad kova buvo atkakli iki paskutinio važiavimo. Labai džiaugiamės pirmą kartą Lietuvoje įgyvendintu projektu, kuomet „Micro“ ir „Mini“ klasių dalyviai naudojo organizatorių motorus. Tai reiškia, kad visų dalyvių jėgos buvo sulyginamos. Tėvams atkrito vienas iš galvos skausmų kaip aprūpinti vaiką maksimaliai gera technika. Šioje vietoje dabar viskas ramu ir belieka tik gerai vairuoti“, - kalbėjo M. Tankevičius.
Kartingo specialistas neslepia, kad jau galvoja apie būsimą „Rotax Max Lithuania Challenge“ ir minčių jis su komanda turi daug.
„Šiemet labai pasiteisino idėja porą etapų rengti su latviais. Didžioji dalis dalyvių buvo ypač patenkinti, kad lenktyniaudami varžybose gali išmėginti naujas trasas. Tai padeda išvengti monotonijos. Taip pat pastebėjome, kad anksčiau paskutiniame etape dalyvių skaičius smarkiai krisdavo, nes motyvuoti būdavo tik lenktynininkai, kovojantys dėl prizinių vietų. Šiemet paskutinis etapas vyko su Latvijos čempionatu, todėl dalyvių buvo labai daug. Visi nori lenktyniauti kai yra daug varžovų. Šiemet varžybose turėjome dalyvių ir iš Lenkijos, todėl tikimės ateityje jų bus dar daugiau“, - pabrėžė M. Tankevičius.
Jau daugiau nei 25 metus „Rotax“ variklius atpažįsta 60 pasaulio šalių. Šiai dienai yra pagaminta virš 100 tūkstančių variklių. Garantija, paprastumas ir patikimumas – tai tik keli privalumai, dėl kurių lenktynininkai ir mechanikai renkasi šią techniką.
Visiems susidomėjusiems kartingo sportu pati geriausia proga su juo susipažinti yra Plytinės kartodrome įsikūręs Vaikų kartingo būrelis. Ten galima pradėti sportuoti arba gauti atsakymus į visus klausimus, susijusius su kartingų sportu.