„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
10 02

Penkios didžiausios Lietuvos ralio tragedijos ir netektys

Ralis (tiek klasikinis, tiek ralio reidai) Lietuvoje sutraukia didžiulę auditoriją. Šuoliai nuo tramplinų, įveikiant posūkius keliami dulkių ir akmenų debesys, variklių riaumojimas, skirtingų klasių lyderių mikrodvikovos – visa tai kaitina sirgalių emocijas ir padeda išsiskirti adrenalinui.
„Subaru Impreza WRX STI“ po tragiškos avarijos
„Subaru Impreza WRX STI“ po tragiškos avarijos / 15min.lt skaitytojo nuotr.

Tad natūralu, kad visais laikais ralio gerbėjai ieškodavo pačių patogiausių kelių prie ralio trasų. Arba oficialiose žiūrovų zonose, arba vietiniais keliukais, ieškodami, kaip arčiau privažiuoti posūkio ar kalnelio, nuo kurio geriau matosi atlekiantys automobiliai.

Be abejo, saugumo klausimų iškyla kiekviename ralyje. Visuomet kyla ribinių situacijų (pvz., žiūrovams perbėgant trasą), tačiau pastaruosius 11 metų žiūrovų mirčių pavyko išvengti.

Nors pasitaikė atvejų, kai miestuose vykusiuose greičio ruožuose automobiliai nulėkdavo nuo kelio pačioje žiūrovų panosėje, pastaruoju metu nelaimėlių trajektorijos aplenkdavo prie greičio ruožų stovėjusius žmones.

Didžiausia nelaimė Lietuvos ralyje

  • Utenos ralyje 2024 m. rugsėjo 27 d. automobiliui ne pasukus, o nulėkus tiesiai į žiūrovus, žuvo 21-erių zarasiškis Rokas, 14 sužeistų.
  • Iš 14-os sužeistųjų, 7 gydomi ligoninėse – Utenoje ir Vilniuje.
  • Vyriausiam sužeistajam – 70 metų. Vienas sužeistųjų – užsienio pilietis.

Deja, vyresnio amžiaus ralio gerbėjai prisimena ne vieną tragediją, po kurių, panašiai kaip „Samsonas Rally Utena“ žuvus zarasiškiui Rokui, ralio bendruomenę draskė emocijos: nuo užuojautos ir siaubo iki kaltųjų paieškų. Beje, žuvę žmonės nebuvo visiški naujokai ralio pasaulyje, varžybose lankėsi nebe pirmą kartą. Tačiau aplinkybės susiklostė nepalankiai – arba laiku nepamatė atlekiančių automobilių, arba stovėjo gerokai per arti, akivaizdžiai pavojingoje išorinėje posūkio pusėje, nors ir šalia medžių.

2005 m.: tragedija Visagino ralyje

2005 m. sausio 29 d. sniegu dengtame Gražutės mišku nusidriekusiame greičio ruože, pašokęs nuo tramplino Tomo Baltramiejūno vairuojamas „Opel Kadett“ tapo nekontroliuojamas ir rėžėsi į žiūrovų minią. Automobilis pataikė į 6 žmones, stovėjusius miške. Trijų būklė buvo labai sunki, o Virgilijus D. ligoninėje mirė.

15min archyvuose radome skaitytojų siųstą filmuotą medžiagą. Dėl etikos sumetimų ją gerokai patrumpinome.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau