Deja, sėkmingam raliui vien to neužteks – dalyviai turi būti užtikrinti ne tik trasos būkle ar savo bolidu, bet ir žiūrovų sveiku protu, tad mes apklausėme ilgamečius ralio stebėtojus ir išrinkome penkias esmines klaidas, kurias daro žiūrovai.
Visi ten stovi, matyt ten viskas gerai
Užtikrintai ralį stebėti galite žiūrovų zonoje – tai vieta, kur jūsų lauks dirbtinis tramplinas bei visa sėkmingam šventės stebėjimui reikalinga infrastruktūra: bus kur sušilti, pavalgyti ir papramogauti. Jeigu nuspręsite, jog norite pamatyti didesnę dalį ralio greičio ruožų ir leisitės į savarankišką kelionę, prisiminkite, jog už savo saugumą esate atsakingi patys.
Niekada nestovėkite posūkio išorėje, visada žiūrėkite į atvažiuojančius automobilius bei nesiartinkite prie trasos per arti – jūs ne tik rizikuojate savo gyvybe, bet ir blaškote sportininkus. Jeigu ir radote vietą, kurioje puikiai matosi trasa, įsitikinkite, ar pilotui padarius klaidą, neatsidursite ant jo kapoto.
Faktas, jog toje vietoje ralį stebi kiti žiūrovai, nereiškia nieko. Tas kruvinuoju būdu buvo įrodyta prieš penkmetį vykusiame Vilniaus ralyje, kai patyrusi stebėtojų grupė neteisingai įvertino savo pozicijos saugumą ir iš trasos išlėkęs automobilis pasiglemžė jaunos moters gyvybę. Tragedijos buvo galima išvengti, tačiau moteris sėdėjo nusisukusi nuo trasos, tad net neturėjo šanso sureaguoti į įvykusią situaciją.
Dėl geros nuotraukos galima kartelį ir surizikuoti
Tokią pačią mintį turėjo ir šių metų Dakaro ralio stebėtojai, nusprendę nusileisti į slėnį arčiau trasos, nors aplinkiniai ir įspėjo, jog tai nesaugu. Nuotrauka galbūt ir išliks amžinai, tačiau su ja kartu išliks ir „Kamaz“ palikti randai.
Incidentas kainavo ne tik sveikatą – iš varžybų buvo pašalintas tuo metu savo klasėje lyderio poziciją laikęs sportininkas, nors jis iš esmės atliko savo darbą – lenktyniavo trasoje. Panašių situacijų pernai metų pasaulio ralio čempionate buvo daug ir varžybų komisarai lengva ranka tiesiog atšaukdavo greičio ruožus, tad net ir vienas bandymas pasidaryti puikų „selfį“, gali pabaigti šventę visiems.
Jeigu norite geros nuotraukos, apsilankykite prie Utenos arenos įsikūrusioje techninėje zonoje – čia sutiksite visus pilotus, pamatysite jų techniką iš arti, o laiko nusifotografuoti su savo herojumi bus sočiai.
STOP juostos žymėjimas tik trukdo pasiekti geriausias vietas
Kasmet ralio metu išvyniojama daugiau nei 50 kilometrų STOP juostos. Žymėjimas yra privalomas, o jos veikimą organizatoriai papildo įvairiomis lentelėmis, kurios patikina, jog ši vieta tikrai pavojinga. Taip pat organizatoriai įdeda labai daug pastangų, kad žiūrovų miestelyje matoma erdvė būtų iš tiesų įdomi – tam reikalui šiemet supiltas 130 kubinių metrų tramplinas, keliai iki miestelio taip pat bus paruošti kaip ir žiūrovų automobilių stovėjimo aikštelė, tad įvertinkite, ar bandydami pamatyti 1 proc. daugiau ralio, nepavargsite stumti savo automobilio per pusnis, drauge rizikuodami savo gyvybe.
Viskas čia saugu – jeigu nebūtų saugu, neleistų valdžia organizuoti
Automobilių sporto varžybos yra ekstremali veikla. Norėdami šiuo sportu užsiimti bent kiek saugiau, dalyviai į savo automobilius įvirina daugiau kaip 50 kilogramų sveriančias vamzdžių konstrukcijas, taip sutvirtindami automobilio kėbulą, sėdasi į specialias sėdynes, save prie jų tvirtina 6 taškų diržais, o patys rengiasi it į gaisrą.
Iš esmės dalyviai pasiruošia karo sąlygoms, nes žino, kas jų laukia. Tačiau vienintelis dalykas, ką gali daryti žiūrovai, tai pasitikėti organizatorių rekomendacijomis – net išminuotojo kostiumas nepadės sustabdyti iš trasos išlėkusio automobilio, o stovėjimas tarp medžių nereiškia, jog atplyšęs bolido ratas ar aptakas nesužeis visam likusiam gyvenimui. Karas yra karas, geriau likite ralio „Šveicarijoje“ ir džiaukitės adrenaliną keliančiais vaizdais iš neutralios zonos.
Mano bičiulis ralyje važiuoja, parodė man čia, kaip reikia valdyti
Ši neretai kelionės namo metu kilusi idėja kasmet į Utenos ir aplinkinių rajonų griovius sutraukia dešimtis „pilotų“. Nemokamas ralio pratęsimas bandant iš pusnies išstumti savo automobilį visada nenumaldomai sužavi moteris – juk po visos dienos lauke labiausiai norisi patamsyje stabdyti automobilius ir prašyti pagalbos. Pagundų daug, tad belieka prisiminti, jog bičiuliai sportininkai turi specialias padangas, kurios ir riboja jus nuo geriausių pasaulio įgūdžių demonstravimo.
Automobilių sportas gali būti saugus, tačiau automatiškai tokiu netampa: dalyviai savo techniką prifarširuoja saugumo įrangos, rengiasi it ugniagesiai gelbėtojai ir vis tiek žino, jog rizika niekur nedingo – būtent per didelis atsipalaidavimas veda prie skaudžių nelaimių, tad jeigu matote situaciją, kuri Jums atrodo pavojinga – jūs teisus, taip ir yra.
Nepatingėkite paprotinti atsipalaidavusių – jie taip pat turi šeimas, kurios jų laukia. Bet kokią veiklą vykdant su protu, ji gali būti saugi, o tie, kurie truputį žengia už nubrėžtos ribos sveiko proto pasaulyje yra vadinami varžybų dalyviais. Ekstremalius išbandymus palikime jiems ir šį savaitgalį atvykime į Utenos apylinkes jų palaikyti.
Pirmasis Lietuvos ralio čempionatas „Winter Rally“ vyks Utenos ir Molėtų apylinkėse 2019 m. sausio 25–26 dienomis. Bilietus įsigyti ir daugiau informacijos apie renginį, nemokamą koncertą, atnaujintus greičio ruožus ir festivalio miestelį rasti galite oficialioje organizatoriaus svetainėje www.winterrally.lt.