P.S. Už geriausius klausimus trispalvėmis megztomis kepurėlėmis apdovanosime skaitytojus Hetvildą Petkūną, Marių Ivanauską ir Simoną Lapėną. Prašome atsiųsti savo adresą gazas@15min.lt.
V.Žala ir Saulius Jurgelėnas į Dakarą išskrenda pirmieji – gruodžio 31 d. Nors tai tikrai nėra privaloma ir komanda Naujuosius galėtų sutikti Lietuvoje, sportininkai teigia, kad didesnį laiko rezervą pasilieka specialiai. Mat taip turi daugiau laiko prisitaikyti prie kitos laiko ir klimato juostos.
Treniruotės be smėlio
Pasiruošimas Dakarui vyksta visus metus, lenktynininkai įvardijo, kad prieš šį išbandymą labai svarbu ir pailsėti. Todėl tiek V.Žala, tiek S.Jurgelėnas buvo išvykę atostogauti, o dabar jau pradėjo telktis į startą ir varžybas.
V.Žala Dakarui ruošėsi Lietuvos ralio čempionate, tačiau tenka pripažinti, kad Pietų Amerikoje tokių trasų beveik nebus. Visgi sportininkams tai didelio nerimo nekelia ir, skirtingai nei Benediktas Vanagas, V.Žala ir S.Jurgelėnas treniruočių Dubajuje neturėjo. Jie pripažino, kad tokios treniruotės tikrai naudingos, tačiau ten reikia nukeliauti ne tik patiems, bet ir atsivežti automobilį, o tai reikalauja didelių finansinių resursų. Visgi lietuviai patikino, kad dėl to problemų kilti neturėtų.
„Prieš praėjusį Dakarą taip pat neturėjau jokių treniruočių smėlyje, tačiau rezultatas buvo neblogas. Šiais metais jau važinėjome smėlio karjere, todėl manau, kad nenuvykę į Dubajų labai daug nepraradome“, – aiškino V.Žala.
Sportininkas taip pat juokavo, kad 2018 metų Dakare pagalvojo apie viską, tik ne apie maisto atsargas, o organizatorių tiekiamas maitinimas ne visada buvo geriausias pasirinkimas. Tad pasimokęs iš savo klaidų į 2019 m. Dakarą V.Žala jau susikrovė itin daug kariškų davinių ir kito maisto. Kaip pats teigė, dabar bus užtikrintas, kad maisto tikrai nepritrūks ir į trasą neteks išvažiuoti tuščiu skrandžiu.
Tikslas – finišas
Apie rezultatus komanda kalbėti nesiryžo, anot sportininkų, visų pirma svarbu pasiekti finišą, tačiau V.Žala patikino, kad darys viską, kad finalas būtų kuo geresnis. Sportininkas prisipažino: „patekti į 20-tuką jau būtų išties geras pasiekimas“.
V.Žala pasakojo, kad sunkūs gali būti net tik greičio ruožai, tačiau pačios dienos gali labai išsekinti. Mat vairavimas reikalauja labai didelės koncentracijos, o tai atima daug jėgų, kurios dar labiau išsenka, kai tenka taisyti padarytas klaidas.
„Ilga diena jau ir taip išvargina, tačiau jei atsiranda techninis gedimas ar automobilis užklimpsta smėlyje ir reikia iš jo kastis, tai dar labiau apsunkina važiavimą“, – aiškino V.Žala.
Paklausti apie sunkiausius greičio ruožus ir dienas, sportininkai neįvardijo maratoninių dienų, kai sportininkai neturės techninio aptarnavimo. Anot S.Jurgelėno, didžiausiu iššūkiu daugeliui taps penktasis greičio ruožas iš Taknos į Arekipą. Mat būtent ši Dakaro dalis turėtų būti lemiama nemažai dalyvių daliai.
Koją gali pakišti neapdairumas
S.Jurgelėnas pasakojo, kad dar viena iš grėsmių, kurias numato ne visi lenktynininkai – savaime užsidegančios padangos. Sportininkas pasakojo, kad subliuškusi padanga nuo trinties ir karšto smėlio labai įkaista. Pakeitus ratą, kai kurie sportininkai jį pritvirtina automobilio gale ir važiuota toliau, tačiau dėl karščio smilkti pradėjusi padanga gauna daugiau deguonies ir pradeda liepsnoti. Pamačius atvirą liepsną, anot šturmano, išgelbėti automobilį būna jau per vėlu. Būtent tokia klaida gana dažnai lemia, kad Dakare sudega bolidai.
Dakaro rezultatas lems veiksmus Lietuvoje
Praėjusiame Lietuvos ralio čempionato sezone antrą vietą iškovojęs V.Žala teigė, kad tikslių planų dėl ralio čempionato Lietuvoje dar neturi, mat tam įtakos turės ir rezultatas Dakare. Sportininkas atviravo, kad išlaikyti du automobilius nėra lengva, todėl viskas priklauso nuo sėkmės anapus Atlanto ir finansų. „Jei pavyks pasiekti gerų rezultatų Dakare, galėsime pagalvoti ir apie „Winter Rally“ etapą“, – sakė lenktynininkas.
2018 metų Dakare ši komanda iškovojo 18-tąją vietą.