„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Penktasis autokroso čempionato etapas pažymėtas lyderių nesėkmėmis ir bagių tango trasoje

Praėjusį sekmadienį Šakių rajone esančioje Pavilkijo autokroso trasoje antrą kartą šį sezoną susitiko Lietuvos automobilių kroso čempionato ir regionų taurės dalyviai. Pirmą sykį jie čia varžėsi sezono pradžioje, o dabar jėgas išmėgino jau penktame, priešpaskutiniame etape. Dar prieš varžybas buvo aišku, kad lenktynės bus kupinos intrigos, mat nė vienas dalyvis nenusiteikęs lengva ranka atiduoti taškų savo oponentams.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr.
Temos: 1 Autokrosas

Iš viso varžyboms užsiregistravo 47 sportininkai, tačiau labai greitai vienu dalyviu sumažėjo. Dar neprasidėjus net kvalifikaciniams važiavimams iš kovos pasitraukė „Buggy 1600“ lyderis Andrius Lugauskas.

Sportininką pavedė technika, o rimto gedimo išspręsti vietoje mechanikai neturėjo jokių galimybių. Kitose klasėse netektys prasidėjo kiek vėliau, tačiau didžioji dalis dalyvių sugebėjo prasibrauti iki pat finalo.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

„Mini Buggy“ klasėje šįkart buvo užregistruoti keturi dalyviai. Lietuvos sportininkams šįsyk kompanijos negalėjo palaikyti du greiti latviai – Janis Kozlovskis ir Emils Mirošniks, tad prie starto savo mažuosius bagius išrikiavo mūsų tautiečių ketvertukas – broliai Ąžuolas ir Daugirdas Dungveckiai, Lėja Vareikaitė bei Adrijus Lugauskas.

Kaip ir buvo galima tikėtis, aršiausia kova vyko tarp brolių Dungveckių, į kurią kartas nuo karto įsiterpdavo ir jaunoji lenktynininkė Lėja Vareikaitė. Galiausiai po atkaklios kovos ant pirmosios vietos laiptelio žengė Daugirdas Dungveckis, už savęs palikęs brolį Ąžuolą. Trečioje vietoje finišavo Lėja Vareikaitė.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

„Junior 1000“ įskaitoje, kur jaunieji lenktynininkai varžosi automobiliais, turinčiais vieno litro variklį, dalyvių rikiuotė atrodė išties solidžiai. Čia lenktyniauti užsiregistravo ko gero visi, šiai įskaitai paruoštus automobilius turintys dalyviai. Iš viso čia jų susirinko net šeši. Geriausiai čia pasirodė Normantas Lepšys.

Tiesa, jam kelias iki aukščiausio podiumo laiptelio nebuvo itin lengvas. Finale keletą ratų pirmoje vietoje važiavo latvis Dainis Zemnieks, pademonstravęs pavyzdinį startą. Tačiau latviui nepavyko atlaikyti varžovo spaudimo ir įpusėjus finalui į priekį šovė Normantas Lepšys. Supratęs, kad Normanto nebepavys, Dainis Zemnieks užsiėmė gynybines pozicijas ir iki pat finišo sėkmingai neutralizavo visas trečioje vietoje finišavusio Valdo Mikužio atakas. Šįkart per žingsnį nuo podiumo liko Rytis Gurklys. Taigi, tokios rokiruotės šios klasės finale leidžia manyti, kad sezono finalas Marijampolėje bus itin karštas.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Klasėje „Super 1600“ šiame etape startavo tik trys automobiliai, kadangi dėl praėjusiame etape patirtų avarijų ir neatstatytos technikos į rikiuotę nesugebėjo grįžti Martynas Jasas ir Eligijus Abartis. Proga užsidirbti lengvų taškų pasinaudojo Erikas Narbutas. Tiesa, pirmiausia reikėjo, kad susidarytų klasė, nes dviejų dalyvių tam nepakanka. Taigi, taip gimė idėja į rikiuotę pakviesti ir Vytautą Tumasą, kuris kartu su Eriku Narbutu ir Šarūnu Gruzinsku sudarė trijulę, reiškiančią, kad taškai už prizines vietas jau keliaus į sezono kraitį.

Deja, bet nesėkmę šiame etape patyrė Šarūnas Gruzinskas, kuris „užlenkė“ dar vieną savo „Honda Civic“ motorą. Viename iš važiavimų jo variklio bloke skylę išmušė švaistiklis ir anykštėnas ginklus sudėjo anksčiau laiko. Dėl pirmosios pozicijos varžytis liko du dalyviai – Erikas Narbutas ir Vytautas Tumasas. Kur kas konkurencingesnį automobilį vairuojantis Erikas Narbutas čia daug vargo neturėjo, laimėjo pirmąją poziciją ir svarbius taškus, apie kuriuos jis būtų galėjęs tik pasvajoti, jei komandos draugas Vytautas Tumasas nebūtų prisijungęs prie šios klasės rikiuotės.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Klasėje „Super 2000“ veiksmo buvo gerokai daugiau. Čia savo automobilių kėbulus surėmė pagrindiniai šios klasės konkurentai dėl aukščiausių pozicijų – Tomas Skrodenis, Raimundas Kukenys, Arnas Kanapeckas ir Martynas Pikčilingis. Kurį laiką jiems sėkmingai konkurenciją kūrė ir Robertas Paškauskas su Ramūnu Zabiela. Finalas šioje klasėje buvo itin dramatiškas.

Vien ko vertas epizodas pirmame posūkyje po starto. Čia visi lyderiai bandė „susikamšyti“ į vidinę posūkio dalį. Šis bandymas nesėkmė baigėsi Arnui Kanapeckui, kuris ten ir liko stovėti su išlaužtu ratu. Šis fiasko labai smarkiai pakoreguos Arno Kanapecko situaciją lentelėje, o tuo džiaugtis gali Raimundas Kukenys. Nors aplenkti vienvaldį šio sezono lyderį ir šiaip unikalų vairuotoją Tomą Skrodenį Raimundui Kukeniui ir nepavyko, tačiau laimėta trečioji pozicija taškais biržiečiui leis pabėgti nuo Pakruojo lenktynininko. Antrą vietą Pavilkijo trasoje pavyko iškovoti Martynui Pikčilingiui. Visą dieną jis važiavo greičiausiųjų ketvertuke, tačiau visus kozirius ant stalo metė finale ir rizika pasiteisino – antra vieta ir svarbūs taškai į sezono bagažą.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

„Open 4500“ įskaitoje startavo tik keturi dalyviai. Čia pritrūko tokių greitų sportininkų kaip Darius Tamašauskas, Dalius Valiukas ar Dovydas Vaitkevičius. Taigi, šis etapas lengvu kąsniu virto Steponui Jančauskiui su įspūdingu „Volkswagen Golf“. Visą dieną rikiuotę vedęs lenktynininkas išvengė techninių problemų ir užtikrintai nugalėjo. Dėl antrosios vietos mūšis užvirė tarp dviejų to paties klubo „Mūša Kross“ narių.

Vienodus ketvirtosios kartos „Volkswagen Golf R32“ vairavę Paulius Šniukas ir Egidijus Kirdeikis kovojo dėl kiekvieno trasos metro, tačiau galiausiai ant antrojo laiptelio žengė Paulius Šniukas. Egidijus Kirdeikis finišavo trečias, o šiame sezone savo taikiklį dar tik kalibruojantis čempionato naujokas Žilvinas Lingė liko paskutinis.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

„Buggy 1600“ klasės finalas taip pat klostėsi taip, kaip niekas negalėjo prognozuoti. Visą dieną po Andriaus Lugausko pasitraukimo pirmaisiais smuikais čia griežė du patyrę bagių vairuotojai, čempionai ir sporto meistrai Saulius Žunda ir Gintaras Morkevičius. Jiems įkandin nuolat sekė dar naujoku vadinamas Kęstutis Krakys ir iš kėbulinio automobilio į bagį persėdęs Robertas Janulis. Tačiau įvykiai trasoje dar kartą įrodė, koks sunkiai prognozuojamas gali būti autokrosas.

Važiuodamas pirmoje pozicijoje Saulius Žunda patyrė gedimą ir posūkyje jo bagis liko varomas tik galine ašimi. Nesitikėjęs tokio siurprizo iš technikos molėtiškis apsisuko trasoje, o į jo bagio priekį įsirėmė iš paskos atvažiavęs ir apvažiuoti kliūties nespėjęs Gintaras Morkevičius.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Tango šokamas dviese. Gintaras Morkevičius pristūmė Sauliaus Žundos bagį prie atitvarų, tačiau pats pajudėti irgi nebesugebėjo. Neįsijungė atbulinė pavara. Kurį laiką dalyviai stumdėsi ir vienas kitam skėsčiojo rankomis, tačiau pajudėti iš mirties taško nesugebėjo nė vienas.

Tuo metu iš paskos važiavę varžovai tokio šanso nepraleido ir pro stovinčius lyderius pravažiavo su pasitenkinimo šypsena veide. Kęstutis Krakys iškovojo pirmąją poziciją, Robertas Janulis finišavo antras, na o Sauliui Žundai, kaip ilgiau lyderiavusiam prieš Gintarą Morkevičių, atiteko trečioji vieta.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Komandinėje čempionato įskaitoje daugiausiai taškų surinko ir etapą laimėjo Biržų ASK ekipa. Antrą vietą užėmė „Motorsport LT“ atstovai, o trečioje vietoje klasifikuoti buvo Telšių ekipos „Bolids“ nariai.

Regionų taurės klasėje R-1600 nugalėtoju tapo Vismantas Gricius. Jis visą dieną užtikrintai važiavo priekyje ir savo oponentams nė neleido pagalvoti apie galimybę jį aplenkti. Antrasis finišą pasiekė Saimonas Čyvas, kuriam už nugaros liko vienintelė lenktynininkė moteris šioje klasėje Milda Zabielienė. Gedimą antrame važiavime patyrė iki tol gana sėkmingai važiavęs panevėžietis Valentinas Junevičius, o Mindaugui Jaudžemiui ir Vitalijui Skersiui finale nepavyko pakilti iki prizinių pozicijų.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Klasėje R-2000 niekam šansų nepaliko Mindaugas Skiezgilas, tad žiūrovams teko dėmesį koncentruoti į kovas už jo nugaros. Čia finalas buvo tikrai dramatiškas, o jame į antrąją vietą sugebėjo iškopti „Ekroso“ komandos narys Rytis Rutkauskas. Tačiau tai tikrai ne didžiausia staigmena.

Trečiosios vietos taurę laimėjo ir pagaliau ant podiumo žengė Arūnas Matulis, kuriam šis sezonas pragariškas dėl nuolat gendančio „Renault“ automobilio. Tačiau panašu, kad bent jau šįkart ant komandos vadovo ir mechaniko Egidijaus Česnelio galvos naujų žilų plaukų neatsirado. „Renault“ nuvežė Arūną Matulį iki seniai nematyto finišo ir netgi podiumo.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

„Buggy 2000“ visą dieną dominavo „cross kart“ tipo bagį vairavęs Nerijus Gurklys, tačiau finale sportininkui nepasisekė – paskutiniame rate nutrūkus akceleratoriaus trosui jis buvo priverstas sustoti ir stebėti pro šalį lenkiančius varžovus.

Nugalėtoju čia tapo Mindaugas Kirdeikįs, kuris antroje vietoje paliko Gedą Kirdeikį, o ant trečiojo prizininkų pakylos laiptelio žengė Romas Kiaulakys.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Komandinėje regionų taurės įskaitoje geriausiai pasirodė ekipos ASK „Žaibas“ atstovai. Antri pagal surinktus taškus – „Extempas“ nariai. Trečioje vietoje klasifikuoti „Mūša Kross“ sportininkai.

„Šiemet tai jau antrasis kartas, kai autokroso varžybų dalyviai lenktyniauja čia, mūsų Pavilkijo trasoje. Ši trasa dalyviams patinka dėl to, kad reikalauja didelio meistriškumo ir drąsos. Ačiū visiems sportininkams, kurie susirinko čia lenktyniauti. Nors oras buvo gana darganotas, o tą pačią dieną vyko ir pasaulio ralio kroso čempionato etapas Rygoje, į Pavilkijo trasą vis tiek susirinko ištikimiausi aistruoliai ir autokroso gerbėjai. Tikimės, kad renginys jiems patiko. Pažadame, kad ir kitų metų autokroso sezone čia vyks vienas ar du etapai“, – sakė šių varžybų organizatorius, VšĮ „Norlin“ atstovas Andrius Remeza.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Andrius Remeza
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Andrius Remeza

Lietuvos automobilių kroso čempionatas ir regionų taurė – visiškoje finišo tiesiojoje. Paskutinį kartą dalyviai savo jėgas išmėgins Marijampolės trasoje.

Čia jų lauks dviejų dienų autokroso šventė. Marijampolės autokroso trasą sportininkai okupuos rugsėjo 28-29 dienomis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs