Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

10-oje vietoje finišavusį Benediktą Vanagą papildomai motyvavo kuriozinis nutikimas

Antradienį, sausio 12-ąją, Dakaro dalyviai įveikė sudėtingą žiedinę trasą ir varžybų dieną užbaigė ten pat, kur pradėjo, – šalia Neomo įskurtame bivake. „Inbank Toyota Gazoo Racing Baltics“ ekipažas, Benediktas Vanagas ir Filipe Palmeiro, pamiršę konservatyvią strategiją padidino tempą ir devintajame etape užėmė preliminariai dešimtą vietą. Bendroje įskaitoje duetas išlaikė 12-ąją poziciją, rašoma pranešime.

Atsargus važiavimas, anot B.Vanago, šių metų Dakare baigėsi – atėjo laikas smarkiau spausti akceleratoriaus pedalą. Anot lenktynininko, trasoje vėl buvo labai daug akmenų, taip pat netrūko ruožų, kuriuose tiek vairuotojams, tiek ir šturmanams teko pademonstruoti visus savo įgūdžius.

„Palaikėme gerą tempą, tik paskutiniame greičio ruožo ketvirtyje padarėme keletą navigacijos klaidų, kurios galėjo mums kainuoti 10 minučių. Šiaip diena buvo gera – pasirinkome tinkamą padangų slėgį, todėl stipriai nepramušėme nė vieno rato“, – kalbėjo sportininkas.

Ekipažas su „Toyota Hilux“ viename posūkyje šiek tiek atsirėmė į kalną, tačiau rimtesnių pažeidimų išvengė. Kilo ir netikėta problema – sustojimą atlikti gamtinių reikalų suplanavo pervažiavime, tačiau šis buvo ne po 200, kaip galvojo, o tik už 370 kilometrų nuo starto.

„Oi, jūs neįsivaizduojate, kaip buvo blogai – pati geriausia motyvacija kuo greičiau įveikti tą atkarpą. Vienas iš blogiausių mano gyvenimo nutikimų“, – guodėsi lenktynininkas.

B.Vanagas pripažino, kad kovojant dėl kiekvienos minutės net ir trumpi nukrypimai trasoje važiuojant ne į tą pusę turi įtakos galutiniam rezultatui. Jį per tris likusias dienas šių metų Dakare ekipažas dar stengsis pagerinti.

Žvalgyba baigėsi

Automobilių įskaitos lyderis Stephane'as Peterhanselis iki antradienio nebuvo laimėjęs nė vieno šių metų Dakaro greičio ruožo. Sumani strategija leido prancūzui išlaikyti pirmąją poziciją, tačiau antrąją maratono dieną „Toyota Gazoo Racing" lyderis Nasseras Al-Attiyah kone per pusę sumažino jo turėtą pranašumą.

Tuo planavimo stadija baigėsi, o S.Peterhanselis devintajame etape pagaliau atskleidė tikrąsias savo ir „Mini" bagio galimybes. Jis užtikrintai laimėjo antradienio greičio ruožą ir bendroje įskaitoje vėl atitolo nuo N.Al-Attiyah. Nuo lyderio atsilikęs 12 minučių katarietis antradienį finišavo antras.

Carlosas Sainzas demonstravo užsidegimą pakartoti pergalę 2020 metų Dakare, tačiau ispano galimybės tai padaryti su kiekvienu etapu tik mažėja. Devintajame greičio ruože jis su sveikais ratais nenuvažiavo nė 100 kilometrų, vėliau ekipažui teko trasoje tvarkyti „Mini" bagio stabdžius ir pamiršti apie pergalę šiame etape.

Startas šalia jūros

Greičio ruožo startas ir pirmoji atkarpa antradienį buvo visai greta Raudonosios jūros kranto. Atvirose lygiose vietose dalyviai galėjo spausti akceleratorių iki 180 km/val. greičio ribojimo ir tik smėlinguose intarpuose tekdavo sumažinti tempą.

Antradienį pervažiavimai buvo trumpi ir sudarė tik 109 kilometrus, tačiau 465 kilometrų greičio ruožą organizatoriai įvardijo kaip vieną sudėtingiausių šių metų ralio maratone. Tai lėmė ne tik didelis atstumas, bet ir kintanti aplinka.

Didžiausiu iššūkiu lenktynininkams eilinį kartą tapo akmeningas Saudo Arabijos dirvožemis, o taip pat ruožai su itin dideliais rieduliais. Paskutinė trasos dalis taip pat atnešė neįprastą 2021 metų Dakarui iššūkį – dalyviams teko kilti į viršų, o finišas buvo didesniame nei 1 kilometro aukštyje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?