„Skaičiavimai paprasti: jei noriu išlikti pirmas bendroje įskaitoje, privalau finišuoti bent šeštoje pozicijoje. Šešta vieta Maroke garantuotų čempiono titulą Pasaulio ralio reidų čempionate,“ – situaciją aiškina L. Kancius.
Po keturių etapų L. Kanciaus sąskaitoje – 69 taškai. Antroje vietoje – Rodolfo Guillioli iš Gvatemalos (53 tšk.), trečioje – slovakas Juraj Varga (46 tšk.).
Pasak L. Kanciaus, jo „Yamaha Raptor“ šiuo metu yra Čekijoje, aptarnaujančios komandos „Story Racing S.R.O.“ angare. Į Maroką lenktynių technika pajudės penktadienį. Pats Laisvydas „Rallye du Maroc“ išvyks pirmadienį.
– Laisvydai, artėji prie pasaulio čempiono titulo. Jaudulys senam trasų vilkui vis dar suka pilvą? O gal tokia situacija tiesiog „eilinė diena ofise“?
– Jaudulys yra. Jaučiasi spaudimas tiek iš kitų, tiek iš paties savęs. Varžybos svarbios, yra daug niuansų, kurie nuo manęs tiesiogiai nepriklauso: technika ir t.t. Dėl tų, nuo tavęs nepriklausančių, labiausiai ir jaudiniesi. Bet su tokiu jauduliu moku tvarkytis, panaši proto būsena nutinka prieš kiekvienas svarbias varžybas.
– Kuo pasiruošimas šiam, lemiamam etapui, kitoks?
– Iš darbo anksčiau negrįžtu, ryte ilgiau nepamiegu (juokiasi). Todėl nieko neįprasto. Pasiruošimas toks pats kaip prieš kiekvienas dideles varžybas, specifinis. Treniruotės tiek salėje, tiek ant keturračio ilgesnės ir sudėtingesnės, taip bandau įspėti ir pripratinti kūną prie laukiančių krūvių.
– Ar šeimoje per pusryčius ar vakarieniaujant kalbate, kad tėtis jau netrukus gali būti kiečiausias pasaulio keturratininkas?
– Ne. Šeimoje mano sporto visai neliečiam. Per daug jautru, per daug žmona jaudinasi. Jei prie stalo aptarinėjame sportą, tai nebent krepšinį ir irklavimą – vaikų sportą. Sūnus Armandas lanko krepšinio treniruotes, o duktė Gabrielė labai rimtai irkluoja ir derina tai su mokslais.
– Taktiką, kaip važiuosi Maroke, dėlioji dabar, t.y. gerokai iš anksto ar tokius dalykus sprendi prieš pat startą?
– Mėgstu žinoti, kaip važiuosiu lenktynėse, dar būdamas namuose. Turėti planą, taktiką man labai svarbu. Tai nereiškia, kad ji nekintanti, bet planas privalo būti.
Kai žinai varžybų svarbą, kai žinai, ko važiuoji, kai žinai savo galimybes ir ką gali konkurentai, kai žinai jų ir savo stipriąsias bei silpnąsias puses, pasidarai planą ir bandai jo laikytis. Man tai padeda. Preliminarų planą Marokui jau turiu, žinoma, jį dar koreguosiu. Tikslaus trasų aprašymo dar nėra, tačiau žinau, kokiame etape kokia danga laukia, kaip reikės važiuoti. Jei trasa man palanki, tą dieną turiu išspausti maksimumą ir atsiplėšti nuo varžovų. Netinkamoje trasoje turiu atsilaikyti, įsikibti į stiprų varžovą, lygiuotis į jį, neprarasti sekundžių.
– Kokia trasa Laisvydui Kanciui yra palanki?
Man palankios akmeningos trasos, tokiose ritmą stengiuosi diktuoti aš. Smėlis – Pietų Amerikos lenktynininkų desertas.
– Kiek palankios Maroko ralio trasos?
– Nors tikslaus trasų aprašymo dar nėra, iš turimos informacijos darau išvadą, kad pirmas dvi dienas turėsime sudėtingas trasas su daug akmenų, likusias dienas važiuosime per kopas.
– Kai žinai, kad paskutiniame pasaulio čempionato etape užtenka finišuoti ketvirtam, kiek žadi būti karštas, greitas ir rizikuoti, kiek – šalto proto, lėtesnis bet garantuotas?
– Rizikos bus mažiau, stengsiuosi važiuoti garantuotai, kad saugočiau techniką ir pats nenukentėčiau, kad finišuočiau. Čia apie šaltą protą kalbėti lengva, bet ten konkurencija ir adrenalinas proto temperatūrą dažnai pakoreguoja.
– Lebronas Jamesas prieš svarbiausią sezono etapą, finalo seriją, išjungia telefoną, atsiriboja nuo žiniasklaidos ir socialinių tinklų. Tavęs kalbos, komentarai ir patarimai iš vėžių neišmuša?
– Mano telefonas išjungtas nebūna, kad žmona prisiskambinti galėtų (juokiasi). Stengiuosi atsiriboti nuo nereikalingos, perteklinės informacijos. Komentarų ir ekspertų nuomonės neskaitau, kad sau nepakenkčiau, neperdegčiau. Varžybose užtenka gerai skaityti kelio knygą.