Apie pokyčius komandoje papasakoti sutiko jos narys Lukas Laukaitis. Anot jo, metai praleisti lenktyniaujant dyzelinių automobilių klasėje kelia tik gerus prisiminimus. Komanda „PGM Technika Racing“ sparčiai kopė link prizininkų pakylos, tobulino savo dyzelinį BMW ir ne kartą žengė ant aukščiausio podiumo laiptelio.
„Mūsų projektas prasidėjo 2015-aisiais, kai startavome keturių valandų varžybose. Ten buvo mūsų debiutas. Bandėme startuoti su dyzeliniu E46, trijų litrų. Debiutas pavyko, pasiekėme finišą ir iškovojome trečiąją vietą. Nuo to ir prasidėjo mūsų lenktynės su dyzeliu. Aišku, prioritetas buvo 1000km lenktynės Palangoje, nes, kaip sakoma, jei nedalyvavai „štukoj“, tai visai niekur nesi dalyvavęs.
2016-ais metais jau startavome Palangoje ir su „dyzeliuku“ tada laikėmės gerai, septintą varžybų valandą važiavome dyzelių klasės top 3, kuomet subyrėjo pavarų dėžė. „Drift devils“ dėžę pakeitė gal per 15 min. Neiškovojome pirmosios vietos, bet vistiek lipome ant prizininkų pakylos. Buvo labai smagu, jautėme visų palaikymą.
Kitais metais su „PGM technika“ važiavome daug žiedinių lenktynių, pasikoregavome automobilį ir Palangoje jau iškovojome pirmąją vietą dyzelinių automobilių klasėje. Pernai buvo didesnė konkurencija, gal aštuoni „dyzeliai“, bet sėkmė ir greitis buvo mūsų pusėje. Beje turėjome gerą strategiją bei komandą, viskas pavyko ir buvome pirmi.
Kodėl „dyzelis“? Iš pradžių atrodo, kad dyzelinį automobilį labai lengvai gali „užpūsti“, skaičiai geri. Aišku, patikimai ir lengvai nepasidaro, jei nori važiuoti ilgus nuotolius. Būtinai turi prie jo padirbėti, gerai ištestuoti, bet pagal pinigų ir galios santykį vistiek neblogai gaunasi“, – sakė Lukas Laukaitis.
Lukas Laukaitis tikina, kad pergalių skonis komandai pastaruoju metu pasidarė per daug lengvai pasiekiamas, todėl ekipa metė sau iššūkį – keisti automobilį ir varžytis kitoje klasėje. Nuspręsta atsisakyti dyzelinio automobilio ir lenktynėms ruošti „emkę“.
Lukas Laukaitis pasidžiaugė, kad jų idėją varžyboms gaminti kur kas naujesnį ir greitesnį automobilį palaikė ir pagrindiniai ekipos partneriai – „PGM Technika“. Jau ne vienerius metus koja kojon su komanda žengianti kompanija pabrėžia tobulėjimo būtinumą – aukščiausių rezultatų siekimas tiek sporte, tiek versle neatsiejamas nuo sėkmės.
„Nusprendėme eiti tobulėjimo keliu ir neužmigti ant laurų D klasėje. Pradėjome ieškoti kito automobilio. BMW E90 jau atrodė pakankamai senas, ėmėme dairytis į F seriją ir kažkaip akys užkliuvo už BMW M2. Jis yra tvirtas, palyginus nedidelis, lengvas ir galingas. Transmisija, pati važiuoklė bei plotis jo kaip M4, o bazė trumpesnė maždaug 10 cm ir tokio Lietuvoje, o gal ir Latvijoje ar Estijoje, nėra. Tai labai nusvėrė pasirinkimą.
Po ilgų svarstymų rinktis M4 ar M2, pasirinkome M2. Nusprendėme, kad iškart papildomai stiprinsime kėbulą, nelaukdami kol pradės kažkur plyšti, investuosime laiką ir pasidarysime taip, kad nereikėtų sukti galvos vėliau. Sekantis etapas saugumas – saugos lankai ir kitas saugumui būtinas inventorius“ – kalbėjo Lukas Laukaitis.
Tiesa, konstruojant BMW M2 automobilį komanda susidūrė su sunkumais, kuriuos padėjo išspręsti IRP (Individual Racing Parts). Sportui pritaikytų detalių rinka šiam modeliui kol kas nėra tokia išvystyta, kokios komanda tikėjosi. Gamybos terminai irgi ilgi, o kur dar siuntimas.
Būtent IRP ėmėsi reikiamų mazgų projektavimo ir gamybos ir maksimaliai greitai bei kokybiškai padėjo įveikti sunkumus. Nepaisant to, M2 laidyno gamyba, variklio skyriaus adaptacijos lenktynėms ir dažymo darbai užtruko, todėl komanda priėmė sprendimą neskubinti įvykių, kad žūtbūt sudalyvauti lenktynėse Palangoje, tačiau atsakingai ir kruopščiai pasigaminti bolidą ir turėti pakankamai laiko jo testams.
„Kadangi automobilį darėme nuo nulio, darbų dar tikrai daug. Nuo konstravimo iki reguliavimo ant stendo. Nesinori, kad išvažiavimas į lenktynes Palangoje būtų paskutinės nakties projektas be jokių bandymų.
Gamybos procese buvo darbų, kurie buvo sudėtingesni ir truko ilgiau nei buvo planuota, todėl nusprendėme nesiversti per galvą ir nuosekliai ruoštis kito sezono startams bei planuoti testus dar šiemet“, – sakė komandos atstovas.
Komanda ketina išlaikyti tą pačią sudėtį, kokia lenktyniavo iki šiol ir šiemet dar pasirodyti keliose varžybose Baltijos šalyse, kur atliks automobilio testus prieš naująjį kitų metų sezoną.
„Ir toliau važiuosime su patikrintais vairuotojais, turime sukomplektavę sudėtį. Esame ramūs tuo klausimu. Kartu ekipoje vėl važiuos Kristijonas Pelanis, kuris tikrai stabilus, patikimas, greitas ir visas reikiamas savybes turintis vairuotojas. Kitas vairuotojas bus taip pat mūsų komandos senbuvis Darius Ardavičius. Na ir aš pats sėsiu prie vairo“, – atskleidė Lukas Laukaitis.