Priežastis – 4 sustojimų lenktynės Barselonoje
Lemiamu tašku tapo praėjusio savaitgalio varžybos Ispanijoje, kur daugelis lenktynininkų bolidų padangas techninio aptarnavimo juostoje keitė net po keturis kartus. Vienos aršiausių „Pirelli“ kritikių – „Red Bull“ komandos – savininkas Dietrichas Mateschitzas po to pareiškė, kad „Formulėje-1“ nebeliko tikrų lenktynių.
„Mes niekada nesiekėme keturių sustojimų lenktynių, todėl keisime padangų konstrukciją“, – šiandien patvirtino italų kompanijos autosporto vadovas Paulas Hembery.
„Panaudosime dalį 2013-ųjų modelio bruožų, tačiau juos derinsime su puikiai tarnavusių 2011-ųjų ir 2012-ųjų produktų elementais. Mes norime sugrįžti prie dviejų ar trijų sustojimų lenktynių.“
Neapskaičiavo komandų pažangos tarp sezonų
Specialistas paaiškino, kad gamintojui kuriant šių metų produkciją nepavyko tiksliai įvertinti, kokią pažangą tobulindamas savo bolidus per žiemą pasieks „Formulės-1“ komandos – automobiliai padangas šiemet veikia kur kas didesne nei tikėtasi jėga.
„Jie (bolidai – red. past.) tiesiog viską veikia pernelyg didele jėga. Mes veikiausiai neįvertinome jų pajėgumo“, – pripažino „Pirelli“ atstovas.
„Mes negalime atlikti bandymų naudodami dabartinius bolidus – turime tik prieigą prie 2010-ųjų „Renault“, ratą įveikiančio keturiomis ar penkiomis sekundėmis lėčiau nei dabartiniai F-1 automobiliai sekmadieniais.“
„Taigi, viską lėmė kelių faktorių kombinacija. Mes nenorėjome imtis dramatiškų pokyčių. Mes nenorėjome ir pakenkti toms komandoms, kurios nusprendė kurti padangas tausojančius bolidus. Nepaisant to, turėjome kažko imtis, kad pagerintume situaciją.“
Viliasi nepaveikti rikiuotės tvarkos
Pabaigai, P. Hembery išreiškė viltį, kad padangų konstrukcijos keitimas sezono viduryje neturės įtakos „Formulės-1“ komandų tarpusavio rikiuotei, tačiau visiškai atmesti galimo „Red Bull“ ekipos dominavimo po šio žingsnio negalėjo.
„Kai kurios komandos išreiškė nuogąstavimų, kad pakeitimai suteiks pranašumą vienai ar kitai ekipai, tačiau mes nemanome, kad taip bus“, – vylėsi specialistas.
„Šie pakeitimai yra daromi dėl „Pirelli“, o ne kitų. Mes turime pasiekti teisingą balansą. Mes nenorėjome imtis kraštutinių veiksmų, nes tai tikrai padėtų tam tikroms komandoms.“
„Mes tikimės, kad to („Red Bull“ dominavimo) nebus. Tačiau tiesa, kad tokia rizika visuomet egzistuoja.“
Primename, kad bene geriausiai šių metų padangas „Formulėje-1“ eksploatuojančios „Lotus“ komandos atstovai ką tik pareiškė, kad keisti žaidimo taisykles sezono viduryje būtų nesąžininga.