Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pirmą kartą „Press ralio“ istorijoje prie starto linijos stos komandos iš 4 radijo stočių

Nors „Press ralis“ organizuojamas jau 26 metus, dalyviai pripažįsta, kad dar nė vienos varžybos nebuvo tokios pat. Ilgametę patirtį šiame ralyje sukaupę žurnalistai, lenktynininkai ir automobilių entuziastai sako, kad kiekvienais metais nustebina ne tik organizatorių parengtos trasos, pasirinktos starto ir finišo lokacijos, bet ir dalyvių gausa. Be abejonės, 2021-ieji nebus išimtis, mat pirmą kartą renginio istorijoje trasose varžysis net 4 radijo stočių žurnalistai, rašoma pranešime žiniasklaidai.
„Press ralis“
„Press ralis“ / Vytauto Pilkausko nuotr.

Tai, kad kasmet susidomėjimas „Press ralio“ varžybomis auga, patvirtina ir radijo stočių „Gold FM“, „Power Hit Radio“, „Saulės radijas“ ir ZIP FM radijo laidų vedėjai. Būtent šių radijo stočių žurnalistai varžysis tarpusavyje stengdamiesi iškovoti greičiausiųjų titulą.

Tapo karjeros žurnalistikoje pradžia

Artūras Pakėnas, vairavimo mokytojas, „Gold FM“ radijo laidų vedėjas bei ilgametis „Press ralio“ dalyvis pasakojo, kad šios kasmet vykstančios varžybos jam reiškia labai daug, mat pirmasis startas suteikė ne tik daug teigiamų emocijų, tačiau ir įnešė pokyčių profesinėje veikloje.

„Žurnalistu tapau tik dėl žurnalistų ralio. Anuomet dirbau viename autoservise ir su žurnalistika nieko bendro neturėjau, tačiau mane susirado žurnalistas, kuris norėjo dalyvauti šiose varžybose, ir jam reikėjo šturmano. Mes susipažinome ir sėkmingai finišavome ralyje, o po jo jis mane pakvietė dirbti savaitraštyje „LT Express“. Būtent taip ir prasidėjo mano žurnalistinė karjera“, – prisiminė vairavimo instruktorius.

Žurnalistas teigė, kad šiame renginyje stengiasi dalyvauti kasmet, todėl jau nė nesuskaičiuoja, kiek kartų jame stojo prie starto linijos, tačiau prisimena, kad kiekvieną kartą, kai tekdavo praleisti šias varžybas dėl kitų, būdavo labai gaila.

„Varžiausi ne tik mėgėjiškose varžybose, tačiau ir profesionaliose ralio ir žiedinėse lenktynėse, dėl to kai kuriais atvejais renginių laikas sutapdavo, o dėl įskaitinių etapų profesionaliose lenktynės, negalėjau jų praleisti, tad tekdavo aukoti „Press ralį“, dėl ko visada būdavo labai gaila“, – atviravo žurnalistas.

A.Pakėnas aiškino, kad kaip ir bet kurioje automobilių sporto disciplinoje, taip ir „Press ralyje“ netrūksta nuotykių. Jam pačiam ne kartą teko kovoti ne tik su įvairiais gedimais, tačiau ir emocijomis.

„Vieną kartą teko netgi nutraukti varžybas ir jas tęsti tik savo malonumui, nes lūžo vidinė „granata“, kitą kartą improvizuotai teko tvarkyti netikėtai trūkusią aušinimo sistemos žarną. Dar kitame ralyje netrūko emocijų, kai išvažiuojant iš Kazlų Rūdos aerodromo dalyviai buvo nukreipti į smėlynus, kuriuose galėjo pasijusti it Dakare. Atrodo, kad nieko baisaus, tačiau smėlis ne vienam ekipažui sukėlė nemažai nesklandumų, kai kurie turėjo varžybas nutraukti dėl variklio gedimų, dar kiti prarado nemažai svarbaus laiko“, – pasakojo A.Pakėnas, šiais metais po „Gold FM“ komandos vardu startuosiantis kartu su dukra Eidvile Pakėnaite.

Varžybos „davusios“ daugiau nei galima pagalvoti

Adomas Grinius, šiais metais kartu su kolegomis ginsiantis „Power Hit Radio“ vardą, taip pat nėra „Press Rally“ naujokas, mat 24 metų vaikinas jau nuo vaikystės šių varžybų organizatorių parengtais greičio ruožais lėkė kartu su tėčiu, taip pat žurnalistu, Mindaugu Griniumi. Šiemet M.Grinius su tėčiu varžysis ne vienoje, o atskirose komandose.

„Tai bus mano 9 žurnalistų ralis, tačiau pirmas toks, prieš kurį visiškai viskuo pasirūpinau pats. Anksčiau dažniausiai būdavau tėčio šturmanu, dukart ir pats sėdau prie automobilio vairo. Šįkart į šias varžybas nusprendžiau įtraukti ir savo kolegą, kuris iki šiol dar nėra startavęs jokiose automobilių varžybose, todėl tėtis prie starto stos su kitu automobiliu“, – aiškino A.Grinius.

Tai bus mano 9 žurnalistų ralis, tačiau pirmas toks, prieš kurį visiškai viskuo pasirūpinau pats.

Radijo laidų vedėjas teigė, kad pirmasis startas „Press ralyje“ iš dalies netgi pakeitė jo gyvenimą.

„Aš nebijojau greičio ir tam akivaizdžiai įtakos turėjo tėtis, tačiau šturmano rolė man buvo visiška naujovė, nes nežinojau nei terminų, nei kaip apskritai reikia skaityti kelio knygą. Mano pirmasis greičio ruožas gyvenime buvo Druskininkuose, aplink cerkvę parengtoje trasoje. Mums artėjant prie finišo pradėjau intensyviai vartyti kelio knygą, dėl ko ji man iškrito iš rankų. Tuomet tėtis ragino nesiblaškyti ir aiškino, kad vis tiek finišuosime, bet man kilo toks stresas, kad pasiekęs finišą pareiškiau, jog toliau nebevažiuosiu“, – pasakojo žurnalistas.

A.Grinius sakė, kad tuomet iš tiesų buvo pasirengęs išlipti iš automobilio, tačiau tėtis įkalbėjo dar kartą jėgas išbandyti antrajame greičio ruože, kuris buvo lengvesnis. Jis aiškino, kad antrasis bandymas buvo kur kas geresnis, todėl po padrąsinamojo pokalbio su tėčiu jie nusprendė lenktynes užbaigti ir savo klasėje iškovojo trečiąją vietą.

Šiemet su šturmanu Edgaru Kožuchovskiu „Toyota Corolla Hybrid“ automobiliu startuosiantis žurnalistas aiškino, kad per dešimtmetį taip pat išgyveno ne vieną nuotykį, kurį dabar smagu prisiminti, tačiau labiausiai į atmintį įsirėžė praeitų metų varžybos. Viename pervažiavime tarp greičio ruožų dėl navigacinės klaidos jiedu su tėčiu prarado nemažai laiko, o tuomet nusprendė kirsti kampą per žvyrkelį, kuriame automobilis pašoko į orą ir nusileido į gana didelę kelyje esančią duobę. A.Grinius pasakojo, kad tuomet neatmetė galimybės, kad automobilis gali apvirsti, tačiau laimei, viskas baigėsi sėkmingai, o išgyventas nuotykis tapo smagia istorija prisiminti.

Panoro išbandyti ir profesionalų sportą

Antanui Akučkai, „Saulės radijo“ stoties savininkui, šis „Press ralis“ bus jubiliejinis, mat žurnalistas prie starto stos jau 10-ąjį kartą. Kasmet užpildyti dalyvio anketą jį paskatina ankstesniais metais patirtos teigiamos emocijos ir, be abejonės, nuotykiai, kurių buvo ne vienas.

Vytauto Pilkausko nuotr./„Press ralis“
Vytauto Pilkausko nuotr./„Press ralis“

„Pirmasis startas šiose varžybose buvo sunkokas, tačiau vėliau tapome klasės, kur varžėmės su automobiliais, turinčiais iki 1,6 l darbinio tūrio variklius, nugalėtojais. Pergalė pastūmėjo nesėdėti vietoje, todėl pradėjome lenktyniauti klasėje, kurios dalyvių automobilių darbinis tūris buvo iki 2 l. Po kurio laiko ir šioje klasėje tapome čempionais. Viskas rutuliojosi taip, kad galiausiai pajutęs, ką reiškia važiuoti žurnalistų ralyje, pradėjau važiuoti ir kitose ralio varžybose“, – pasakojo A.Akučka.

Žurnalistas teigė, kad nors dabar varžybų tikslas yra gerai praleisti laiką, vis dėlto praeitų metų varžybos labiausiai įsiminė dėl rezultato.

„Pernai iki trečios vietos tarp kitų dalyvių mūsų ekipažą skyrė vos viena sekundė. Taisyklės numato, kad numušus viena kūgelį yra skiriama 5 sek. bauda, o tą dieną mes jų numušėme apie 8, tad susumavus rezultatus paaiškėjo, jog trečiąją vietą pralošėme tik dėl vienos sekundės“, – prisiminimais dalijosi žurnalistas.

Džiugina bendruomenė

Tai, kad geros emocijos paskatina ne tik sugrįžti, bet ir prisijungti naujus dalyvius, patvirtina ir ZIP FM radijo laidų vedėjas Laurynas Matonis. Jau 3 kartus šiose varžybose startavęs žurnalistas teigė, kad „Press ralis“ jam labiausiai įsiminė dėl to, kad kitaip nei kitose varžybose, čia nėra perdėtos konkurencijos tarp dalyvių. O tai padeda sukurti itin draugišką ir šiltą renginio atmosferą.

„Bendruomeniškumo jausmas labai motyvuoja, vien dėl to norisi grįžti. Pats startuosiu jau 4 kartą ir tikrai žinau, kad ne paskutinį. Savo uždegimu sužavėjau kolegas, kurie taip pat nusprendė prisijungti ir savo jėgas „Press ralyje“ išbandyti pirmą kartą. Smagu, kad šiose varžybose su minimaliu biudžetu galima pajausti, kas iš tiesų yra tikros lenktynės“, – kalbėjo L.Matonis.

Žurnalistas pasakojo, kad išskirtinumo šiam renginiui suteikia ir organizatorių paruoštos užduotys. Pavyzdžiui, prieš ketverius metu Palangos oro uoste buvo paruoštas greičio ruožas žurnalistų raliui.

„Nežinau, ar dar kada gyvenime gali pasitaikyti proga važiuoti greičio ruože, įrengtame tiesiai ant lėktuvų nusileidimo-pakilimo tako, ir matyti, kaip orlaiviai ruošiami skrydžiams. Tai buvo kažkas nerealaus“, – prisimena žurnalistas.

Šiais metais į šturmano vietą žinomą ralio lenktynininką Arą Kalėdą pasikvietęs L.Matonis pasakojo, kad antrąjį radijo stoties ekipažą suformavo du žinomi laidų vedėjai.

„Prie mūsų su Aru prisijungs ir du gerai žinomi radijo laidų vedėjai Gedas Saročka ir Timūras Augucevičius, su kuriais ginsime mūsų sukurtos „Mini-ZIP FM Racing team“ komandos vardą ir visi startuosime su „Mini“ automobiliais“, – aiškino L.Matonis.

Tradicinis renginys

„Press ralis“ – tradicinis jau 26-erius metus Lietuvos žurnalistų autoklubo organizuojamas renginys. 70 ekipažų šiame ralyje kasmet susirungia trijose skirtingose įskaitose: „Press“, „Sport“ ir „History“.

Kol „Press“ ir „Sport“ įskaitų dalyviai, suskirstyti į klases pagal variklių darbinį tūrį, rungiasi lenktynių trasose, „History“ įskaitos dalyviai ne tik demonstruoja savo turimų istorinių automobilių galimybes sportiškose rungtyse, bet ir turi gerai pasukti galvas spręsdami logines, orientacines užduotis.

Šių metų „Press ralis“ vyks gegužės 28-29 dienomis Vilniaus, Kauno, Klaipėdos ir Palangos apylinkėse.

Ralio startas numatytas sostinėje, ryškiu padangų ir technologijų gamybos lyderio „Continental“ logotipu pažymėtame „Best Drive“ autocentre. Per dvi varžybų dienas ralio dalyviai pasimatuos, kuris greitesnis „Speedway“ kartodromuose Elektrėnuose ir Aukštadvaryje, taip pat Smalininkų kartodrome, aplankys vienintelę Lietuvos žiedinių lenktynių trasą „Nemuno žiedą“, Klaipėdos Darbo rinkos mokymo centro autodromą, tarp kūgelių varžysis aerodrome pamario krašte, lenktyniaus ir uosto prieigose Klaipėdoje ir finišuos Kruizinių laivų terminale.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?