Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pirmajame dešimtuke penktą Dakaro etapą baigęs Vaidotas Žala prisiminė „Bitutę“

Ketvirtadienį, sausio 5-ąją, netoli Saudo Arabijos miesto Hailo esančiuose smėlynuose Dakaro dalyviai demonstravo įgūdžius važiuodami kopomis. „Teltonika Racing“ komandos ekipažas, Vaidotas Žala ir Paulo Fiuza, vėl sėkmingai varžėsi su greičiausiais automobilių įskaitos dalyviais ir nepaisant netoli finišo sumažėjusios variklio traukos penktajame greičio ruože užėmė 10-ąją vietą.

Prisiminė „Bitutės“ laikus

Šis Dakaras nėra sėkmingas Vaidotui Žalai. Jis nesivaržo bendroje įskaitoje, o savo važiavimą vadina patirties kilometrų rinkimu su naujuoju automobiliu.

Anot V.Žalos, jiems su Paulo Fiuza šiame Dakare sėkminga kas antra diena. Vis dėlto po itin nesėkmingo trečiadienio, kai automobilis sustojo nuvažiavus vos keletą kilometrų nuo starto, ketvirtadienio Vaidotas itin sėkmingu irgi neskubėjo vadinti.

Diena vėl nepraėjo be nuotykių – artėjant link finišo galimai dėl degalų trūkumo sumažėjo variklio trauka. V.Žalai toks važiavimas naudojant tik pirmąją arba antrąją pavaras priminė pirmuosius jo startus Dakare.

Tuomet lenktynininkas vairavo lietuvių meistrų sukonstruotą „Bitute“ pramintą visureigį su 1,9 litro darbinio tūrio motoru.

„Paskutiniuosius 20 kilometrų važiavome panašiai, kaip tekdavo su „Bite“. Labai trūko galios. Įtariu, kad tiesiog pritrūkome degalų.

Neturėdami įprastos traukos kopas tiesiog apvažiuodavome tai per kairę, tai per dešinę“, – po finišo kalbėjo sportininkas.

Bee Dakar nuotr./„Agrorodeo“ ekipažo „bitutė“ finišavo nulaužtu sparnu
Bee Dakar nuotr./„Agrorodeo“ ekipažo „bitutė“ finišavo nulaužtu sparnu

V.Žala pripažįsta, kad taip vairuojant trumpam vėl buvo apėmusios ne pačios geriausios emocijos. Laimei, sudėtinga paskutinioji atkarpa pernelyg nesugadino bendro dienos rezultato.

Vienu metu su P.Fiuza taip pat buvo pajutę pernelyg didelį pakabos laisvumą. Netgi sustojo tam, kad galėtų apžiūrėti automobilį ir įsitikinti, ar nesulūžo galinė svirtis. Lengviau atsikvėpė tik pamatę, kad pakabos detalės – sveikos.

Ropojo smėlio kalnais

Saudo Arabijoje rengiamo Dakaro ralio maratono greičio ruožai neapsieina be akmenų, tačiau ketvirtadienį ralio maratono dalyviai didžiąją dalį laiko praleido smėlynuose.

Dar vienoje ilgoje 375 kilometrų ilgio trasoje sportininkai turėjo pademonstruoti, ar moka efektyviai įveikti įvairaus dydžio kopas – pernelyg nesulėtėdami, bet ir nerizikuodami apsiversti.

Penktąjį greičio ruožą laimėjo „Toyota“ visureigį vairuojantis Nasseras Al-Attiyah. Katarietis mažiau nei dviem minutėm aplenkė antrojoje vietoje likusį Carlosą Sainzą su „Audi“.

Itin greitas ketvirtadienį buvo ir „Prodrive Hunter“ vairuojantis Sebastienas Loebas, tačiau apvirtęs jau netoli finišo prancūzas prarado beveik 20 minučių ir galiausiai užėmė devintąją vietą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai