Kaip tai nutiko: pirmąjį Dakaro ralį laimėjo nė viename etape nepirmavęs motociklininkas

Tapti Dakaro ralio nugalėtoju norėtų ne vienas auto/moto sporto asas. Tai tarsi garantuoja patekimą į istorijos knygas – sunkiausių pasaulio lenktynių nugalėtojų niekas greitai nepamiršta. Ir Cyrilas Neveu yra vienas iš tokių nugalėtojų – Dakaro ralyje jis triumfavo net penkis kartus. Tiesa, pati pirmoji pergalė, tikriausiai, buvo saldžiausia.
Cyril Neveu
Cyril Neveu / Wikimedia Commons nuotr.

Cyrilo Neveu vardas Dakaro ralio istorijoje amžiams bus įrašytas ne tik dėl to, kad jis laimėjo net penkis kartus, o ir todėl, kad jis tapo pirmojo Dakaro ralio nugalėtoju. 1978 metais prie lenktynių į Senegalo sostinę starto linijos stojo 182 ekipažai – 80 automobilių, 90 motociklų ir 12 sunkvežimių.

Lenktynės prasidėjo antrąją Kalėdų dieną Paryžiuje ir tęsėsi iki 1979-ųjų sausio 14 dienos. Iš viso buvo numatyta net 8 etapai, nors vėliau penktasis buvo atšauktas. Taisyklės, kaip ir technika, tais laikais buvo visai paprastos, o drąsuolių nesekė televizijos kameros ar žurnalistai.

Wikimedia Commons nuotr./Cyril Neveu motociklas
Wikimedia Commons nuotr./Cyril Neveu motociklas

Iš tikrųjų, pirmasis Paryžiaus–Dakaro ralis dalyviams buvo labiau jau nuotykis nei tikros lenktynės. Žinoma, jei jau dalyvauji, tai turi būti pasiruošęs padaryti viską, kad laimėtum. Ir 22 metų motociklininkas Neveu tikrai buvo vienas iš tokių sportininkų – jis buvo jaunas, drąsus ir išties talentingas. Be to, jo „Yamaha XT500“ buvo daugiau nei pajėgus laimėti šias ištvermės lenktynes – trys iš penkių bendros įskaitos dešimtuke įsitaisiusių motociklų buvo XT500. Tačiau C.Neveu niekaip negalėjo aplenkti lyderių.

Nors C.Neveu yra visateisis pirmojo Dakaro ralio nugalėtojas, jis nelaimėjo nė vieno etapo. Jis visada sukiojosi tarp lyderių, kurie keitėsi, tačiau išsiveržti į priekį jam niekaip nepavykdavo. Viskas pasikeitė, kai šeštajame etape (iš aštuonių) nesėkmingai krito bendros įskaitos lyderis Patrickas Schaalas.

Tokį patį motociklą kaip C.Neveu vairavęs Schaalas susilaužė mažąjį pirštą ir lenktynių nebetęsė. Nors tą šeštąjį etapą laimėjo Gilles'is Comte, Schaalo pasitraukimas reiškė, kad bendroje įskaitoje C.Neveu tapo lyderiu.

Comte turėjo realių šansų laimėti lenktynes, tačiau turėjo laimėti ir kituose etapuose. Tačiau septintame triumfavo Philippe'as Vassardas, aštuntame pirmąją dieną pirmavo Christianas Rayeris, o trečiąją – G.Comte. Taigi, Dakare teko pripažinti, kad nors C.Neveu nelaimėjo nė vieno etapo, jis yra lenktynių čempionas.

Beje, ne tik motociklų įskaitos – C.Neveu buvo paskelbtas absoliučiu Dakaro ralio čempionu. Automobilių įskaitoje nugalėjo Alaino Génestiero, Josepho Terbiaut ir Jeano Lemordanto valdomas Range Rover (antras tarp automobilių atvažiavo „Renault 4“).

Jokiu būdu nereikėtų nurašyti C.Neveu pasiekimo sėkmei. Čempiono titulą jam atnešė ne tik absoliutus greitis, bet ir nuoseklumas. Jis tiesiog nedarė tiek klaidų, kiek kiti. Be to, C.Neveu Dakaro ralyje triumfavo net 5 kartus – 1979, 1980, 1982, 1986 ir 1987 metais – tokios sėkmės tiesiog nebūna.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis