COVID-19 pandemija ir dėl paskelbto karantino atšaukti renginiai gerokai sujaukė šių metų automobilių sporto kalendorių tiek Lietuvoje, tiek ir kaimyninėse šalyse.
Tačiau Biržuose lenktynes rengę organizatoriai šįkart išlošė – dėl Latvijoje vis dar atšauktų varžybų kaimynai nusprendė startuoti mūsų šalyje. Į Pačeriaukštės trasą atvyko net 27 Latvijos lenktynininkai. O tai sudarė beveik pusę viso dalyvių sąstato.
Visą dieną, iki pat 20 valandos trukusios autokroso varžybos apjungė septynias dalyvių klases, kuriose vyko išties arši kova.
Dalyviai per dieną turėjo įveikti tris kvalifikacijas ir galiausiai kėbulus surėmė finale. Lenktynės pasižymėjo aršia ir artima kova, kontaktais, o virtimų čia buvo galima išvysti beveik dešimt.
D-1600 J klasėje, kurioje lenktyniauja jauniai ir moterys, nugalėtoju tapo Dainis Zemnieks. Tiesa, jaunuoliui diena nebuvo lengva, mat kvalifikacijose jam teko paragauti tiek pirmaujančio, tiek besivejančio vaidmens.
Galiausiai finale jaunasis latvis, atstovaujantis „Biržų ASK“ ekipai, sugebėjo išvengti klaidų ir tapo pirmojo etapo nugalėtoju. Antras finišavo jo tautietis Edvards Lajevskis.
Nors jam irgi diena nebuvo rožėmis klota – pasitaikė ir gedimų, ir klaidų, tačiau finale vaikinui pavyko išlaikyti koncentraciją ir užimti antrą vietą. Ant trečiojo laiptelio žengė Joana Aukštikalnytė, važiavusi „Mitsubishi Colt“ automobiliu.
Ji visą dieną laikėsi atokiau prizininkų trejeto, tačiau po Mildos Zabielienės ir Editos Bliekienės nesėkmių finale Joanai pavyko sezoną pradėti su taure rankoje.
D-1600 klasėje susibūrė 13 dalyvių, tad organizatoriai juos išskyrė į du pogrupius. Kiekviename iš pogrupių formavosi lyderių rikiuotė, kol galiausiai dešimt sportininkų susitiko finale.
Čia didesnės konkurencijos nesulaukė Vismantas Gricius. Visą dieną lyderiavęs lenktynininkas savo tempą demonstravo iki pat lemiamo finišo vėliavos mosto ir iškovojo pirmąją vietą. Tuo metu jam už nugaros virė aistros.
Antrą vietą laimėjo Gražvydas Kiela, pasižymėjęs stabilumu visuose važiavimuose. Trečiosios vietos taurę išplėšė Robertas Steniulis, kuris finale ilgai bandė aplenkti prieš jį tuo metu važiavusią Indrę Zatorskytę.
Indrei galbūt ir būtų pavykę atlaikyti spaudimą, tačiau šįkart mergina apsiginti nuo atakų nesugebėjo dėl dingusios automobilio traukos. Jai teko tenkintis ketvirtosios vietos taškais.
Pati gausiausia buvo klasė D-2000. Čia užsiregistravo net 19 dalyvių, o didžiąją rikiuotės dalį sudarė svečiai iš Latvijos. Jų čia startavo net 14. Šios klasės važiavimai pasižymėjo aršia, kartais net kontaktine ir ant nesportinio elgesio ribos balansuojančia kova, kuri kai kam pasibaigė ir virtimais.
Į finalą čia pateko trys lietuviai – Simas Gudavičius, Ramūnas Zabiela bei Nerijus Baikauskas. Deja, bet nė vienam iš jų neteko lipti ant prizininkų pjedestalo – visas tris vietas ten užėmė Latvijos spalvomis pasipuošę lenktynininkai.
Nugalėtoju čia tapo Tomas Edušs, antrąją vietą laimėjo Zigurds Gailitis, o trečias finišavo Artūrs Mūrnieks.
Beje, finalas čia buvo išties įtemptas, nes likus vienam posūkiui iki finišo tiesiosios antroje vietoje dar važiavo Raimonds Obolinš, tačiau viena klaida ir pasirinkta per plati trajektorija jį nubloškė į ketvirtą vietą.
Klasėje SUPER startavo penki dalyviai, tačiau iki finalo neatlaikė Artūro Stanio naujasis autokroso kūrinys – „Honda Logo“. Finale savo pranašumą įrodė į naują automobilį persėdęs Justinas Mikalauskas su „Honda Civic“.
Antroje vietoje pasirodymą baigė anykštėnas Šarūnas Gruzinskas, o trečias finišavo Raivis Anops. Finale sėkmė nusisuko nuo Edvino Skripkaus. Iki tol prizininkų gretose važiavęs ir puikią formą demonstravęs Žagarės atstovas lemiamoje kovoje susidūrė su techninėmis problemomis.
Klasėje D 2500 RWD varžėsi keturi dalyviai – du lietuviai ir du latviai. Visi jie vairavo BMW automobilius. Finale įspūdingą spurtą parodė iki tol nežibėjęs Mantas Snukiškis.
Jis po starto net keletą ratų vedė visą rikiuotę, tačiau jį sustabdė išlūžęs priekinis BMW ratas. Nugalėtoju čia tapo latvis Girts Kilpe, iškart už jo finišavo Kristaps Lapinš, o trečiosios vietos taurė atiteko Dainiui Dambrauskui.
OPEN 2500 įskaitoje taip pat triumfavo Latvijos lenktynininkai. Nugalėtoju čia tituluotas įspūdingu tempu važiavęs Viesturs Pletiens.
Janis Olle pasirodymą baigė antroje vietoje, o visą dieną varžovų šešėlyje buvęs Valerijs Tolopilo sugebėjo iškovoti trečiąją vietą. Geriausiai iš lietuvių čia pasirodė Almontas Grigaliūnas, kuris liko ketvirtas. Penktas finišavo į buvusį Teisučio Malinausko BMW persėdęs Vidmantas Paulauskas, o paskutinėje vietoje liko Arūnas Matulis.
Žiūrovų dėmesį finaliniuose važiavimuose bene labiausiai kaustė OPEN 4500 įskaita. Joje susitiko patys greičiausi ir galingiausi automobiliai.
Kai kurie iš jų čia turėjo keturis šimtus ar daugiau arklio jėgų, visus varančius ratus, turbinas ir kitus „žaisliukus“, skirtus važiuoti ir efektingai, ir efektyviai.
Nugalėtoju šioje klasėje tapo Audrius Stanis su dar visai neseniai įsigytu „Volkswagen Polo“ automobiliu. Jam konkurencijos praktiškai nebuvo, tačiau dėl antros vietos finale užvirė tikra drama.
Antroje vietoje finišavusį Žilviną Lingę čia visus septynis ratus spaudė ir atakavo latvis Viesturs Pletiens. Tačiau rokiškėnui pavyko išlaikyti šaltus nervus, nepadaryti lemtingos klaidos ir laimėti vieną sunkiausiai iškovotų savo taurių.
Po visų važiavimų buvo surengtas Super finalas, į kurį buvo pakviesti D1600, D2000 ir OPEN 2500 klasių nugalėtojai.
Jie čia varžėsi dėl piniginio prizo – 300 eurų, kuriuos įsteigė šių varžybų mecenatas Sigitas Juodžionis. Super finale ir vėl triumfavo latviai – Viesturs Pletiens, Janis Olle ir Toms Edušs. Visi jie iškovojo po šimtą eurų.
Komandinėje įskaitoje triumfavo viena didžiausių automobilių sporto komandų Lietuvoje – „Ekroso“ rinktinė.
Antrą vietą iškovojo „Kupiškio auto-moto sportas“. Trečioje vietoje įsitvirtino ASK „Extempas“ ekipa.
Kitas Lietuvos automobilių kroso taurės etapas įvyks liepos 4-ą dieną. Dalyviai varžysis Akmenės rajone, Dabikinėlės autokroso trasoje.