Visgi kol kas daugiausia rimčiausio darbo turėjo Benedikto Vanago mechanikai. Pirmąją ralio dieną, vos po 31 km ilgio greičio ruožo, į bivaką sportininkas buvo partemptas prisirišus lynu. Paaiškėjo, kad likus porai kilometrų iki greičio ruožo, vadinamo „prologu“, jo juodas „Toyota Hilux Overdrive“ tiesiog ėmė ir sustojo.
Juodojo „Hilux“ degalų bake buvo per tuščia
„Panašu, kad sugedo visi keturi apatiniai degalų siurbliai, nes tiesiog dingo degalų slėgis ir automobilis tiesiog užgeso. Bandėme ieškoti, kur problema, ir nieko nesuradome“, – tik grįžęs į bivaką po to, kai teko daugiau nei valandą laukti galimybės būti partemptam, pasakojo sportininkas.
Visgi mechanikams kaip reikiant „išpurčius“ automobilį paaiškėjo, kur šuo buvo pakastas ir kodėl „Hilux Overdrive“ nustojo važiuoti.
„Nustojo veikti keturi siurbliai. Ir jie nustojo veikti todėl, kad, kaip sužinojome vėliau, šitos konstrukcijos degalų bake reikia turėti mažiausiai 80 l degalų – tada jie veikia normaliai. Tai pirmąją dieną fiziškai degalai nepasibaigė, bet jų buvo šiek tiek mažiau, negu reikėjo. Na, naujas automobilis, tam tikrų dalykų nežinai, ir tie dalykai gali nutikti“, – 15min Gazas žurnalistui Žilvinui Pekarskui pasakojo „General Financing team Pitlane“ komandos pilotas.
Tiesiai mechanikams į rankas savo „Toyota Hilux“ B.Vanagas atidavė ir po antrosios ralio dienos. Tąkart ekipažas vertėsi nuo kopos, tad kiek apsilamdė automobilio šonai, o priekinio stiklo nusprendė atsikratyti patys sportininkai, mat šis buvo taip sueižėjęs, kad nieko nebesimatė.
„Mes atsarginių stiklų turime labai daug“, – šypsojosi B.Vanagas.
Visgi trečiąją dieną, atvažiavęs į finišą, jis užsiminė, kad reikės peržiūrėti automobilio amortizatorių nustatymus, mat ir šįkart važiuodamas nuo kopos vos neapsivertė.
„Vos nepakartojome savo kūlversčio. Reikės patikrinti automobilio amortizatorių nustatymus“, – kalbėjo sportininkas, įsitikinęs, kad amortizatoriai veikia netinkamai.
Pasak jo, važiuojant lėčiau ir verčiantis per kopos viršūnę žemyn, automobilio galinė dalis įsisiūbuoja, o tai lemia, kad priekinė dalis pasvyra tiek, jog variklio apsauga atsiremia į smėlį. Toks važiavimas gali baigtis „stogu“ arba „kūlversčiu“, bet kol kas „ištraukti“ automobilį padeda tik stipriai nuspaustas akceleratoriaus pedalas, priekiniams ratams suteikiantis didžiąją dalį sukimo momento ir traukos.
„Agrorodeo“ grįžo be šypsenų veiduose
Rūškanu veidu po trečiosios Dakaro ralio dienos į bivaką grįžo Vaidotas Žala.
Jau antrą ralio dieną jo ir Sauliaus Jurgelėno ekipažas susidūrė su tuo, kad sudegė automobilio saugikliai. Sportininkai nujautė tokią bėdą ir buvo tam pasiruošę bei reikiamus saugiklius turėjo po ranka, tad užteko greitai stabtelėti ir buvo galima važiuoti toliau.
Trečią ralio dieną jau starte jų „Toyota Hilux“ nusprendė „ožiuotis“ – pradėjo „kvailioti“ elektronika, kaip sakė Ž.Pekarskas, 15min Gazas žurnalistas, Dakaro ralį stebintis tiesiogiai Pietų Amerikoje. Tiesa, sportininkai nusprendė pasielgti paprastai: išjungė automobilio variklio degimą ir vėl įjungė, o klaida nepasikartojo.
Visgi stebėję, kaip lenktynininkai vieną po kito įveikia greičio ruožus, daugelis pastebėjo, kad ekipažas lėtėja. Tik jiems atvykus į bivaką paaiškėjo, kur tempo sumažėjimo priežastis.
„Su elektronika viskas gerai, bet variklis kaista. Ir čia nieko gero“, – bene pirmą kartą be plačios šypsenos veide sugrįžo V.Žala.
Perkaitinėjantis motoras tapo pagaliu ratuose, mat, pasakojo S.Jurgelėnas, „Agrorodeo“ komandos ekipažas išsiverždavo į priekį, aplenkdavo kelis ekipažus, o tada stodavo aušinti variklio ir aplenktieji juos lenkdavo vėl.
„Tikrai buvo ekipažų, kuriuos lenkėme 6–7 kartus“, – skaičiavo šturmanas.
Ekipažas neslėpė vilties, kad mechanikai ras problemą, kodėl automobilio variklis pradėjo kaisti, ir jiedu toliau galės demonstruoti tą tempą, su kuriuo pradėjo šių metų ralį.