„Motorider Racing Team“ ekipos duetas – Antanas Kanopkinas ir Petras Šiaučiūnas pirmąją dieną vadina tikru technikos nuplakimu. Pasak sportininkų, lenktyniaujančių „Adventure“ įskaitoje, greičio ruožas driekėsi praėjusių metų „Crossover“ trasomis.
Jose buvo apstu stačių įkalnių, akmenuotų upių ir pavojingų nusileidimų. Ekipažui teko pagulėti ir ant šono bei remontuoti motobagį trasoje, tačiau duetas pirmosios dienos finišą pasiekė. Tiesa, vyrai mechanikams parvežė nemažai darbo.
„Antrą kartą kirtome tą pačią upę, pasikabinome ant akmens. Bandėme važiuoti pirmyn, atgal. Priekinis ratas buvo pakilęs ir susuktas, o kai nusileido ir pagavo sukibimą, subyrėjo granata. Reikėjo iškarto traukti gervę ir nebežaisti. Pasimokėme. Mūsų pačių klaida. Aišku, tuo metu visi mus aplenkė, likome paskutiniai, teko vytis.
Pjūklininku šiandien irgi dirbau daug. Tiek, kad man atrodo baterija pjūklo nusėdo. Teko pjauti 30-40 cm skersmens medžius tam, kad galėtume pravažiuoti. Galvojau, kad pjūklas tokių nebenupjaus, bet pjauna. Kiti matėme net ir benzininius, didelius pjūklus vežasi“, – kiek prikimusiu balsu sakė šturmanas Petras Šiaučiūnas.
Kiek vėliau trasoje ekipažas jau išvengė rimtesnių incidentų ir įveikė visus pirmosios dienos sunkumus. Apie gedimus paklaustas vairuotojas Antanas Kanopkinas tvirtino, kad šiandien pasistengė parvežti darbo mechanikams.
„Motobagis nuplaktas. Noriu greit nusiprausti ir dingti iš čia, bijau mechanikams į akis pažiūrėti. Ratas sudaužytas, dugno apsauga nuėjo „zigzagais“, galinių šakių apsauga nurauta. Daužėm bagį į akmenis vyriškai. Vienoje vietoje merginų ekipažas buvo įstrigęs, sulankstė traukę ir uždarė visiems kelią. Bandėme padėti ištiesinti – nepavyko. Tada patraukėme jas nuo kelio. Pavažiavę vėl įstrigome ant akmens, bet jau traukėme „gervę“, neberizikavome pusašiu.
Vienoje vietoje tokį kalną paėmėme, kad „wow“! Kolega su „Polaris“ pabandė, grįžo ir parodė, kad važiuotume pirmi. Davėme „gazo“, o viršuje dar posūkiai minusiniai, bet užlipome, tikrai reikėjo drąsos. O pasiekę viršūnę ir leisdamiesi žemyn virtome į tokį purvo kanjoną. Na, ne visai virtome, likome gulėti ant šono, tai teko atsiversti“, – kalbėjo Antanas Kanopkinas.
Keturračių „CFMOTO 1000“ „Crossover“ įskaitoje važiuojantis Adomas Gančierius tvirtino pirmąja varžybų diena esąs patenkintas. Anot lenktynininko, trasoje buvo pavojingų vietų, tačiau jam pavyko išvengti didesnių įstrigimų ar laiko praradimų. Ne itin apgadintas ir keturratis.
„Šiandien mums buvo duoti 53 kilometrai. Trasa grynai skirta „Crossover“ dalyviams. Pats tas. Visur su „gaziuku“, „gervės“ net nepanaudojau, visur išsisukau. Motociklas atlaikė. Aišku, kai kurie plastikai, kurie buvo nereikalingi, nulūžo.
Buvo keli ypač sudėtingi pakilimai vandens išgraužtomis kalvomis. Kai kur jau prakaitas net žliaugė. Prakirtau du ratus – iš pradžių priekinį, paskui galinį. Buvo ir policija sustabdžiusi, bet nesugaišau daug laiko. Diena tikrai super. Žiūrėsime, koks bus galutinis šios dienos rezultatas“, – sakė Adomas Gančierius.
Adomas Gančierius pagal preliminarius pirmosios dienos rezultatus klasifikuojamas ketvirtoje „Crossover“ įskaitos vietoje tarp daugiau nei 40 dalyvių. Klasės lyderiui šveicarui Reto Pircheriui jis nusileido kiek daugiau nei 2 minutes.
„Adventure“ įskaitoje lenktyniaujantis Antano Kanopkino ir Petro Šiaučiūno tandemas finišavo šeštas aštuoniolikos dalyvių rikiuotėje, pralaimėdamas greičiausiam ekipažui beveik 12 minučių.
„Extreme“ įskaitoje lenktyniaujantis Mindaugas Lelys parodė aštuntą laiką. „Crossover“ kategorijoje finišavo ir dar keturi lietuviai. Povilas Ignatavičius, Marius Kvetkauskas ir Mantas Borisevičius išsirikiavo atitinkamai 9-11 vietose. 14 laiką užfiksavo Algirdas Mosekonis.
Tiesa, oficialūs šios dienos rezultatai, ko gero, bus aiškūs tik trečiadienį ryte, mat organizatoriai privalės patikrinti, ar visi dalyviai laikėsi maršruto ir nenukrypo nuo trasos daugiau nei leidžiama.