Iš pirmąją lenktynių dieną numatytų 5 greičio ruožų 3 laimėjo Vlado Jurkevičiaus ir Aisvydo Paliukėno ekipažas, o 2 – Vaidotas Žala su Ivo Pūkiu.
Tačiau vienintelę klaidą padaręs ir greta trasos beveik pusę minutės sugaišęs Vladas bendroje įskaitoje viso labo ketvirtas su 20 sekundžių deficitu. Vaidas, priešpaskutinį GR įveikęs skilusiu vieno rato stabdžių disku, išsaugotą lyderio poziciją vadino „stebuklu“.
Į antrąjį Lietuvos ralio čempionato etapą Kelmėje susirinkęs ralio pasaulio elitas šiais metais jau turėjo nemažai progų įveikti sąlyginai daug „greitų“ kilometrų, todėl visų favoritais laikomų ekipažų sportinė forma yra artima optimaliai. Net po ilgiausio, beveik 14 km ilgio greičio ruožo, lyderius skyrė vos kelios sekundės.
Vienu didžiausių siurprizų tapo vintažinių „Mitsubishi Lancer EVO“ fiksuoti rezultatai: pirmajame dešimtuke buvo net trys „valtimis“ dėl gremėzdiškų gabaritų ir didelės masės pravardžiuojami automobiliai. Tai liudijo, kad šiųmetinės „Rally Žemaitija“ trasos – bent jau pirmosios dienos – turi daug ilgų tiesiųjų, kuriose pasiekiamas maksimalus įmanomas greitis. Čia L8 klasės senoliai „Mitsubishi“ turi ką papasakoti R5 „Škoda“ bolidams, pasižymintiems akivaizdžiai geresnėmis valdymo savybėmis ir mažesniu svoriu. Svečiai iš Latvijos Emīls Blūms ir Didzis Eglītis su „Mitsubishi Lancer EVO IX“ pirmąją lentkynių dieną sugebėjo baigti trečioje pozicijoje. Analogiškus automobilius pilotavę Kalvis Blūms ir Raimonds Zeiļuks – liko septinti, Vaidotas Paškevičius su Kamile Kazickaite – devinti.
Pirmoji diena patvirtino dar vieną ralio aksiomą: pirmuoju numeriu startuojantis ekipažas išvengia dulkių, tačiau yra priverstas „valyti“ optimalias trajektorijas greičio ruože ir kentėti dėl prastesnio sukibimo. V. Jurkevičius į trasą pajudėjęs pirmas dievagojosi išnaudojęs saviškės „Škoda Fabia R5“ galimybes maksimaliai, tačiau pirmajame GR pralošė daugiau nei 8 sekundes ir finišavo šeštas.
„Po pergrupavimo antrą kartą važiuojant tuo pačiu greičio ruožu viską darėme taip pat, kaip ir pirmą kartą, bet „švarios“ trajektorijos leido 12 sekundžių pasigerinti rezultatą“, – analizuodamas situaciją sakė V. Jurkevičius.
Tiesa, „kriminalas“ antrajame GR šiam ekipažui kainavo net 24 sekundes, kurias atsilošti antrąją lenktynių dieną bus įmanoma tik tuo atveju, jei ir kiti lyderiai padarys klaidų ar jų automobiliais pradės rodyti kaprizus.
Kad taip gali nutikti net kruopščiausiai savo techniką prižiūrinčių komandų pilotams, savo pavyzdžiu įrodė V. Žala. Trečiajame GR jis pajuto vibraciją priekiniame dešiniame rate, o finiše apžiūrėjęs jį pamatė suskilusį stabdžių diską.
„Detalė buvo visiškai nauja, todėl jokio logiško paaiškinimo, kodėl ji skilo, neturime. Faktas, kad mums nerealiai pasisekė atsidūrus tokioje situacijoje nepralošti viso ralio, nes kaskart aštriau spaudžiant stabdį automobilį pradėdavo sukti skersą“, – atviravo V. Žala.
Prieš paskutinį pirmosios „Rally Žemaitija“ dienos greičio ruožą Vaido persvara prieš artimiausią persekiotoją Martyną Samsoną buvo ištirpusi iki 0,8 sekundės. Tačiau Martynas nepasiekė naktinio GR finišo – kliudęs kelkraštį išlaužė ratą ir buvo priverstas kapituliuoti. Tai leido į antrą vietą pakilti Giedriui Notkui su Dalium Strižanu, kurie nuo lyderio įveikus beveik pusę distancijos atsiliko 4 sek. Trečias - Emīls Blūms.
Dėl įvairių gedimų bei incidentų trasoje iš lenktynių pirmąją dieną pasitraukė 9 ekipažai.