Tai – pirmasis iš penkių Lietuvos čempionato etapų. Renginyje bus galima išvysti sunkiųjų ir lengvųjų „bulių“ pasirodymą, o taip pat vyks ir autokroso varžybos. Atskiri važiavimai numatyti ir moterims, kurios varžysis damų kroso įskaitoje. Iš viso tikimasi sulaukti apie 60-70 dalyvių.
Tiesiogiai varžybas stebėkite čia.
Varžybų organizatorius, Lietuvos ekstremalaus sporto klubų asociacijos (LESKA) prezidentas Romas Bučnis teigia, kad „bulių kautynių“, kurios Lietuvoje pradėtos rengti 1999 metais, populiarumas svyruoja ir ko gero yra priklausomas nuo emigracijos rodiklių. Pastaraisiais metais – vėl jaučiamas pakilimas.
„Nuo 2009 metų dalyvių ėmė mažėti, ir tai turbūt buvo susiję su emigracija. Energingi ir ekstremalūs žmonės viską nori išbandyti, tad jie išvažiuoja į užsienį. Galbūt ir mes suklydome, pernelyg liberaliai pažiūrėję į taisykles ir leidę vis labiau tobulinti automobilius. Dalyviai vis daugiau kažko prisivirindavo, didino variklių galingumą ir taip toliau. Taip didėjo kaštai, ir ne kiekvienas sau jau galėjo tai leisti“, – pasakojo LESKA vadovas.
„Be to, taip automobiliai pasidarė sunkūs, lėti, vangūs, sunkiai įsibėgėjantys. Todėl nuo praėjusių metų išskyrėme „lengvųjų bulių“ kategoriją, kurioje dalyviams neleidžiama prie automobilių nieko papildomai privirinti. Turi važiuoti su standartiniais automobiliais“.
R.Bučnis pasakojo, kad anksčiau „bulių kautynėse“ dalyvaudavo ir daug užsieniečių – vokiečiai, rusai, latviai, o dalyvių iš Lietuvos geografija buvo itin plati – nuo Zarasų iki Pagėgių. Dabar varžybos koncentruojasi Aukštaitijos regione.
„Esame paskaičiavę, kad „bulių kautynės“ yra vykusios apie 20-tyje Lietuvos miestų ir miestelių. Dabar stengiamės daryti tik ten, kur jos populiariausios. Daugiausia žiūrovų susirenka Aukštaitijoje. Be to, renkamės regionus, kuriuose yra ir pačių sportininkų. Jei nėra „bulių“, tame regione stengiamės nedaryti“.
Organizatorius pripažįsta, kad tenka kovoti ir su dalyvių sukčiavimu. Vieni bando gudrauti bandydami paslėpti techninius patobulinimus, kiti – į trasą veržiasi nuslėpę vartoję alkoholį. „Praėjusį sezoną kelis dalyvius pašalinome dėl alkoholio vartojimo. Tikriname su alkotesteriu ir už girtumą baudžiame griežtai – diskvalifikuojame iš viso čempionato“, – sakė R.Bučnis.
Kaip vyksta „bulių kautynės“
Kokiu principu vyksta „bulių kautynės“ ir kaip skaičiuojami rezultatai? Dalyviai trasoje važiuoja ratu, bet pirmąjį ratą po starto kontaktai yra draudžiami. Prasidėjus antram ratui, dalyvių veiksmai trasoje vertinami taškais. Jie skiriami už varžovo apsukimą 90 ar 180 laipsnių kampu.
Daugiausia taškų skiriama, jei pavyksta oponentą apversti. Beje, po virtimo trasoje varžybos yra stabdomos. Įsitikinama, ar vairuotojas nenukentėjo, automobilis atverčiamas ir lenktynės tęsiamos toliau po pakartotinio starto ir dar vieno „ramaus“ rato. Taip pat naudingumo balų galima gauti ir už pagalbą kitam dalyviui. Teisėjai nepamiršta taškais apdovanoti tų, kurie įrėmę buferį į užgesusio konkurento automobilį padeda jam užvesti variklį ar nulipti nuo sankasos ir grįžti atgal į trasą.
Jausdamas, kad iki prizinės vietos gali pritrūkti, sportininkas gali pabandyti apsiversti pats be varžovo pagalbos. Už tai taip pat gaus taškų. Būtent tokia galimybe dalyviai dažniausiai naudojasi paskutiniame rate. „Buliams“ draudžiama smūgiuoti į vairuotojo dureles.