Į Vilnių iš Saudo Arabijos Vaidoto Žalos ir jo kolegų kelionė buvo ilga. „Skrydis Džeda – Dubajus – Kijevas – Minskas – Vilnius tęsiasi. Jau neskubam, tai bent sutaupysime. Kolektyvas dar siūlo prasukti pro Taškentą, nes ten dar niekas nėra buvęs“, – pokštavo apie vidurdienį V.Žala su komandos draugais, laukdami dar vieno skrydžio – šįkart paskutinio iš Minsko į Vilnių.
Šiek tiek po 17 val. „Agrorodeo“ jau leidosi Vilniaus oro uoste. Tiesioginę transliaciją pasitinkant sportininkus žiūrėkite čia:
Palaikymas sujaudino
„Emocijos šiek tiek aprimo, pasidėliojo mintyse šioks toks planas, bent vieną žingsnį į priekį. Iš pradžių tai faktas, tai buvo metų projektas, kai taip anksti baigiasi, per galvą muša ir norėjosi kaip stručiui sulįsti į smėlį.
Išsimiegojome, sugalvojome planą. Nesitikėjau tokio milžiniško palaikymo, gauname daugybę žinučių, finansinį palaikymą, tai labai motyvuoja eiti į priekį“, – Vilniaus oro uoste kalbėjo V.Žala.
Paskelbę apie tai, kad komandai reikia paramos, „Agrorodeo“ per pirmą dieną surinko apie pusantro tūkstančio rėmėjų patreon.com platformoje.
Nesitikėjau tokio milžiniško palaikymo, gauname daugybę žinučių, finansinį palaikymą, tai labai motyvuoja eiti į priekį.
„Nustebau. Ta situacija tokia visiškai netikėta ir mums, ir fanams. Dakaras ilgas projektas ir papulti į tokią bėdelę po pirmo etapo... Manau, tikėjausi gauti per galvą, bet tas palaikymas labai pastūmėjo eiti į priekį. Jaučiu atsakomybę prieš fanus, prieš partnerius, mes pasižadėjome projektą šių metų sausį, todėl jaučiuosi skoloje.
Reikia judėti į priekį. Kol kas atrodo, kad tokį miražą turiu į priekį, kaip jis pavyks galutinai, iš dalies sužinosime balandį, kai išvažiuosime į Pasaulio taurės etapą. Ten suvažiuos daug veidų, kuriuos matome Dakare, tai bus proga pasitikrinti tą tempą dar sykį ir galbūt užfiksuoti tą rezultatą, kurio labai laukiame“, – kalbėjo V.Žala.
Nieko kaltinti neketina
Paklaustas, ar jau aišku, kokia konkreti priežastis sustabdė juos Dakare, V.Žala sakė, kad ar tai technika, ar kažkokia klaida, jis nagrinėti nelinkęs: „Aš linkęs ieškoti pamokų ir pasidaryti už uždarų durų, toks atviras kaltų ieškojimas yra nekonstruktyvus ir neduoda jokios pridėtinės vertės. Aš galvoju, kad stengsimės kuo daugiau susirinkti išvadų ateičiai, kad tai nepasikartotų, o tikslesnius scenarijus aš gal nutylėsiu.“
Kol kas Saulius Jurgelėnas į automobilį su Vaidotu dar nesės. „Portugalijoje tikrai važiuosime su Paulo. Tai jau yra patvirtinta“, – sakė V.Žala.
Ilgametis V.Žalos šturmanas S.Jurgelėnas laukė jo oro uoste. Paprašius pasidalinti įspūdžiais, kaip sekėsi stebėti Dakarą iš Lietuvos, Saulius šypsojosi: „Iš pradžių buvo labai smagu. Sirgau už komandą, pirmas greičio ruožas vau atrodė, jau tikėjausi, kad Vaidas pakartos tą rezultatą, kurį pernai pasiekėme (pernai pirmame greičio ruože V.Žala ir S.Jurgelėnas buvo pirmi – red. past.). Ir paskui tikėjausi, kad kitą dieną atsigriebs, nedaug laiko buvo prarasta, dar bus šansų, pakils ir vėl galės pademonstruoti savo tempą.
Ir pačiam buvo įdomu, kaip seksis toliau. Bet apmaudus paskui visą tą džiaugsmą nuplovė. Dabar jau Dakaras mažiau įdomus.“
Tačiau S.Jurgelėnas teigė vis tiek sekąs Dakarą ir yra įsitikinęs – tikrai dar bus daug įdomių dalykų. Prognozuoti, kada galėsime pamatyti jį lenktynėse kartu su Vaidotu, vis dėlto Saulius nesiryžo, tai esą priklausys ir nuo sveikatos, ir nuo to, kaip dėliosis sezonas.
Sugedo jau pirmame etape
Šis Dakaras V.Žalai itin nenusisekęs. Šeštą kartą sunkiausiose pasaulio lenktynėse dalyvavęs lenktynininkas ne pirmą kartą nebaigė Dakaro, tik šiemet ta pabaiga buvo itin skaudi, nes ir pats Vaidotas jautėsi tinkamai pasiruošęs, o ir „Mini“ pirmuosius kelis šimtus kilometrų lėkė kaip vėjas.
Tačiau jau bebaigiant pirmąjį greičio ruožą, likus apie 20 km iki finišo, sugedo sankaba. Lietuvį į finišą partempė kitas tautietis, pagalbos ranką ištiesęs B.Vanagas. Tą patį vakarą komanda pakeitė sankabą bei pavarų dėžę „Mini“ visureigiui, tačiau, panašu, kad problemos buvo ne tik su šiais agregatais.
Jau kitą dieną, įveikus vos keletą kilometrų antrajame greičio ruože, „Mini“ variklis pradėjo skleisti negerus garsus, atsirado susirūpinimą keliantis kvapas. „Agrorodeo“ apsisuko ir grįžo į startą, o vėliau iš lenktynių pasitraukė.
Pirmadienio vakarą paskelbta, kad sprendimų komanda nebeieškos, nes jie brangūs ir rezultato vis tiek jau nepavyks siekti. Tuomet V.Žala sakė, kad atvažiavo į Dakarą ne patirties semtis, o siekti rezultato: „Aš taip jaučiu – pasikeitė mano supratimas, dėl ko aš noriu važiuoti į šitas lenktynes. Jeigu dar neseniai atrodė, kad galbūt reikia po truputėlį, konservatyviai didinti savo tempą. Tai vakar pravažiavom komfortiškai greitu tempu ir supratau, kad mūsų tikslas čia yra sportuoti, visi kiti kompromisai netinkami.
Jeigu mes čia grįšime, grįšime su labai aiškiu tikslu.“
Dakare šiais metais dalyvauja rekordiškai daug lietuvių komandų. Iškritus V.Žalos ir Paulo Fiuza duetui, lenktynes tęsia automobilių klasėje Benediktas Vanagas ir Filipe Palmeiro, Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis, Edvinas Juškauskas ir Aisvydas Paliukėnas bei Gintas Petrus ir Jose Marquesas. Jų rezultatus penktajame etape rasite čia: Penkto etapo finišą pasiekę lietuviai prabilo apie sudėtingą navigaciją ir pramuštus ratus
Taip pat motociklininkas Arūnas Gelažninkas ir keturratininkas Laisvydas Kancius, kuriam šis Dakaras – pirmasis. Apie penktąją jų lenktynių dieną skaitykite čia: Penktajame Dakaro ruože finišavo A.Gelažninkas, Laisvydas Kancius dar tęsia kovą.