Lenktynių trasa
Pilnas Le Mano žiedas yra unikali kombinacija, sudaryta iš lenktyniniams automobiliams skirtos trasos ir viešų kelių. 13,629 km ilgio žiedas yra ypač greitas. Greičiausi automobiliai 300 km/h greitį viršys net keturis kartus vieno rato metu! O ir posūkiai verti grieko – „Porsche“ pavadinimo posūkiuose viršijamas 200 km/h greitis. Tarp greitų atkarpų lenktynininkų laukia lėti ir sudėtingi posūkiai, tokie kaip „Mulsanne“ ir „Arnarge“. Juose bus ypač sudėtinga automobiliams, kurie nusileidžia savo prispaudžiamąja galia LMP1 ar LMP2 klasių bolidams.
GAZAS.LT iliustr./Le Mano 24 val. lenktynių trasa |
Trasa prasideda starto finišo tiesiojoje, po kurios bolidai lekia link pirmųjų trasos posūkių. Pirmame sektoriuje jų gausu: S formos posūkiai, „Dunlop“ posūkis ir sektoriaus pabaigoje – „Tertre Rouge“ posūkis. Antras sektorius yra visai kitoks. Tai viso labo „Mulsanne“ tiesioji su keliomis greičio gesinimo zonomis. Pabaigai, trečiasis sektorius – ilga tiesioji po „Mulsanne“ posūkio iki „Indianapolis“. Šioje atkarpoje bolidų spidometruose švies kiek daugiau nei 300 km/h. Tada į „Arnarge“ posūkį, „Porsche“ posūkius ir atgal į starto finišo tiesiąją. Viso – 13,629 km.
Apie lenktynių rezultatus spręsti pagal bandymų metu pasiektus komandų laikus – velniškai sunku. Trasa, ypač dalis besidriekianti viešais keliais, dar labai nešvari – tarkime „Porsche“ posūkiuose sportiniai automobiliai važiavo tik prieš lygiai metus. Prieš trasoje pasirodant lenktyniniams automobiliams, net trasos personalo vairuojami „mirtingieji“ automobiliai sukeldavo debesį dulkių... Oras, tiesa sakant, padėtį kiek pagerino. Aukšta temperatūra ir drėgmė prišaukė trumpo, bet stipraus lietaus, kuris išvalė trasą ir leido komandoms išbandyti lietui skirtus scenarijus.
Spėkite, kas diktuoja tempą?
Nieko keisto, kad geriausius ratus susuko „Audi“ komandos lenktynininkai. Jų sukaupta patirtis, iš lenktynių pasitraukus „Peugeot“, yra didžiausia. „R18 e-tron Quattro“ automobiliu jiems Le Mano trasos ratą jiems pavyko įveikti per 3:25.972. Bet neabejokite – šis rato laikas varžybų metu tikrai bus pagerintas. Trasa pasidengs gumos sluoksniu, komandos pradės skaičiavimus kiek greitai reikia sukti ratus ir tempas pakils
AFP/„Scanpix“ nuotr./„Toyota TS030“ |
Kaip ir sakėme, testų metu apie tikruosius rezultatus kalbėti neverta. Verta tik padaryti kelias išvadas. Viena iš jų – į varžybas grįžusi gamyklinė „Toyota“ komanda jau testų metų pareiškė rimtą pretenziją. Jų laikas – 3:27.204. Mažiau nei dvi sekundės nuo „Audi“ vyrų. Pirmi metai, naujas automobilis, pati techniškai sudėtingiausia klasė – stipru!
Beje, nagrinėjant atskirus sektorius, rezultatai darosi dar įdomesni. Sudėjus „Audi“ ir „Toyota“ geriausiai įveiktų sektorių laikus, japonų atsilikimas tampa dar mažesniu – vos vos pusė sekundės. Na, bet teoriškai įmanoma išskaičiuoti ir „Nissan DeltaWing“ pergalę šiose prestižinėse lenktynėse, todėl palauksime lemiamos lenktynių nakties iš šeštadienio į sekmadienį.
Tiesa, kova virs ne tik dėl pačių aukščiausių vietų LMP1 klasėje. Prie starto linijos išsirikiuos būrys LMP2 klasės prototipų, tokių kaip „Pescarolo“, „Oreca“, „Norma“ ar „Zytek“. Ne tokiai žinomais pavadinimais kaip „Audi“ ar „Toyota“ pažymėti bolidai kovos savo lygoje. Tikri Le Mano lenktynių guru šioje klasėje šiais išvelgia gerokai įdomesnę kovą. Na, bet gal po fenomenalaus „Toyota“ bolido tempo jie užmes vieną akį ir į LMP1...
Na, o iš mums gerai pažįstamų – standartinių automobilių klasės dalyvių – geriausią tempą rodo „Ferrari 458 Italia“ automobiliais važiuojančios komandos. Beje, jau turbūt žinote, bet pasikartosime – vieno iš šių automobilių dizainą sukūrė lietuvis Egidijus Gužauskas! Jo juodai geltonas „Ferrari“ savaitgalio lenktynėse turės atlaikyti ne ką lėtesnių „Corvette“ spaudimą. Šioje klasėje taip pat bus labai įdomu.
Revoliucija, pavadinimu „Nissan DeltaWing“
Nuliniu numeriu paženklinto bolido garažas buvo tiesiog apspistas smalsuolių. Visiems buvo įdomu – ar siauraratis ilganosis „DeltaWing“ sugebės įsukti į Le Mano posūkius? Atsakymas labai paprastas – „DeltaWing“ ne tik gali sukti, bet ir savo greičiu prilygti LMP2 bolidams. Sklando gandas, kad dėl kiek lėtesnio jų važiavimo posūkiuose kalta visai ne inovatyvaus bolido konstrukcija, o organizatorių ir komandos susitarimas neviršyti 3:45.000 rato įveikimo laiko. Beje, komanda visus bandymus atliko vienu padangų komplektu. Tik vienam ratui užmovė lietui skirtas „Michelin“ padangas. Taigi, jei šiais metais komandai viskas seksis, kitais metais Le Mane bus labai labai įdomu.