„Press ralio“, dar vadinamo žurnalistų raliu, organizatoriai ragina nepraleisti savo galimybės ir suskubti registruotis, mat vietos į šį renginį dažniausiai užsipildo vos per kelias dienas.
Kovo 5-ąją startavusią registracijos į „Press ralį“ formą galima rasti „Raceadmin“ tinklalapyje. Beveik tris dešimtmečius skaičiuojančios varžybos nestokoja greitų trasų, nuotykių ir geros nuotaikos. Neretai šis ralis tampa vienintele galimybe pasivaržyti ir išbandyti savo jėgas netipinėse vietose: laisvosiose ekonominėse zonose, senuose oro uostuose ar autodromuose. Būtent dėl šios priežasties, kasmet norą dalyvauti Lietuvos žurnalistų autoklubo (LŽA) organizuojamame ralyje išreiškia daugybė benzingalvių.
Organizatoriai paruošė naujovių
Tapo įprasta, kad „Press ralio“ startas skelbiamas sostinėje, tačiau šiemet organizatoriai nusprendė varžybas kiek paįvairinti ir renginio startą gegužės 31-ąją numatė 50 km atstumu nuo Vilniaus – Širvintose. Būtent čia, centrinėse Širvintų gatvėse, vyks ir dalyvių paradas, techninės bei administracinės komisijos. Paskutinę pavasario dieną startuosiančio ralio finišas bus skelbiamas pajūryje – visi dalyviai prie simbolinės finišo arkos susitiks birželio 1-ąją Šventojoje.
Tai ne vienintelis pokytis, kuris laukia šių metų „Press ralio“ dalyvių. Vis labiau tobulėjant elekromobiliams ir augant jų galimybėms, ralio organizatoriai nusprendė šios įskaitos dalyviams leisti varžysis tose pačiose trasose, kuriomis lėks ir „Press“ bei „Sport“ įskaitų automobiliai.
Dar viena naujovė – šiemet atskiroje įskaitoje nesivaržys klasikiniais automobiliais važiuojantys dalyviai. Organizatoriai visus klasikinių modelių gerbėjus kviečia teikti paraiškas varžytis „Sport“ įskaitoje, kurioje bus sudaryta „Classic“ grupė.
Stebinanti automobilių įvairovė
Kiekvienais metais „Press rally“ organizuojantis Lietuvos žurnalistų autoklubas dalyviams pažeria įvairių naujovių ir trasose, kurios driekiasi ne tik autodromuose, bet ir oro uostų pakilimo–nusileidimo takuose, žiedinėse bei kartingo trasose, miestų gatvėse, stovėjimo aikštelėse ir pan. Net jei vieta, kurioje tenka varžytis, kartojasi – trasos konfigūracija kasmet būna vis kitokia, todėl išmokti itin greitai įveikti vieną ar kitą trasą – tiesiog neįmanoma. O tai kiekvienoms varžyboms suteikia savotiško šarmo.
Tiesa, žavesio šioms varžyboms suteikia ir dalyvių pasirinkta technika. Starto ir finišo taškuose, trasose galima paganyti akis ir pasigrožėti įvairiausiais naujais ir klasikiniais modeliais. Praėjusiais metais daugelį dalyvių ir varžybų žiūrovų nustebino „Porsche“ automobilių gausa. 2023-aisiais net 10 komandų „Press ralio“ iššūkiams pasirinko įvairius šio Vokietijos gamintojo modelius.
Dar vieną šiųmetiniame ralyje galima vadinti „Metų sugrįžimu“. Šiemet oficialiais „Press ralio“ automobiliais tampa „Toyota“ logotipais pažymėti modeliai. Tikimasi, kad ralio dalyvių gretose netrūks šio ženklo modelių, o naujausiais šio gamintojo modelius bus apsiginklavę trasų sudarytojai, teisėjai bei organizatorių komanda.
Siūlo nepraleisti progos
Penkis kartus „Press ralyje“ startavęs „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis teigia, kad tai puiki proga tiems, kurie mėgsta važiuoti azartiškai bei išbandyti automobilio ir savo galimybes važiuoti ne tik greitai, bet ir techniškai. Praėjusiais metais automobilio šioms varžyboms paruošti nespėjęs LŽA narys teigė, kad šiemet neabejotinai stos prie „Press ralio“ starto linijos.
„Tai puiki proga pasimėgauti sportiniu važiavimu. Esu skaičiavęs, kad „Press raliui“ paruoštose trasose dalyviai įveikia nuo 1,5 iki 2 kartų daugiau sportinių kilometrų nei visame greituminio slalomo čempionate, kurį sudaro 5 ar 6 etapai. Žurnalistų ralio dalyviai gauna galimybę važiuoti skirtingose trasose, o organizatoriai jų tikrai nepagaili ir kasmet paruošia apie 20 tokių vietų“, – pasakoja M. Buzelis.
Ilgametis „Press ralio“ dalyvis teigia, kad šiose varžybose gali dalyvauti visi norintys pakonkuruoti ar tiesiog pasimėgauti renginio teikiamomis geromis emocijomis. Netgi tie, kurie neturi varžyboms pritaikytos technikos, gali patirti visas ralio teikiamas emocijas.
„Gatvėje taip nepalėksi, kaip galima lėkti „Press ralio“ trasose. Galima pakonkuruoti su artimiausiais varžovais arba tiesiog mėgautis važiavimu. Tam tikrai nėra būtina išskirtinė technika, nes kai kurios rungtys tiesiog priverčia kitaip pažiūrėti į vairavimą, o tai jau yra vertinga patirtis net ir nesiekiant rezultatų. Kita vertus, kai kur ir rezultatai pasiekiami ne dėl greičio, o dėl vairavimo tikslumo, todėl visai nesvarbu koks yra vairuojamas automobilis, tokiose rungtyse visiems sudaromos vienodos galimybės“, – įžvalgomis dalijasi M. Buzelis.
Vis dėlto, tiems, kurie pasiruošę varžytis ir nenusileisti varžovams, M. Buzelis pataria daugiau dėmesio skirti technikai, mat konkurencinė aplinka čia taip pat yra gana stipri.
„Press rally“ dalyvių paradas, techninės ir administracinės komisijos numatomos centrinėse Širvintų gatvėse, gegužės pabaigoje. Ralio startas – gegužės 31-ąją, o finišas – birželio 1-ąją, Šventojoje.