Lietuvos žurnalistų autoklubo organizuojamas ralis šiemet aplankys tris didžiausius šalies miestus. Ralio startas suplanuotas Vilniuje, nuo „Best Drive“ autocentro. Nors šį autocentrą jau spėjo įsidėmėti ne vienas, važiuojantis sostinės aplinkkeliu, geriausias orientyras naujokams – iš toli geltonai šviečiančios padangų gamybos ir inovatyvių technologijų lyderio, ilgamečio ralio partnerio, „Continental“ iškabos.
Vilniuje įvyks visos privalomos ralio procedūros: bus patikrinta, ar automobiliai yra raliui tinkamos techninės būklės, ar dalyviai turi privalomas saugos priemones, šalmus, ar visi tvarkingai pasipuošė ralio atributika.
10 valandą paskelbus startą ir išvažiavus iš „Best Drive“ autocentro, varžybos prasidės kiek toliau nuo sostinės esančiuose dvejuose „Speedway“ kartodromuose. Ir iki pietų ralio dalyviai spės įveikti ne vieną karštą kilometrą. Pirmiausia reikės sukti į greta Elektrėnų esantį kartodromą ir ten net dukart įveikti kiek ilgesnę nei 2 km ilgio trasą, pavadintą „Speedway“ vardu.
Aukštadvario kartodrome, į kurį ralio dalyviai patrauks atlaikę išbandymus Elektrėnuose, taip pat du „Speedway Extreme“ greičio ruožai. Dukart lenktyniaujantiems teks pasirodyti kuo geriau 2,24 km ilgio trasoje.
Ralio naujiena – ypatingas išbandymas
Po karštų kilometrų kartodromuose, ralio dalyviai pasuks Kauno link, kur lauks bene rimčiausias tos dienos iššūkis, mat „Press ralis“ sugrįš į legendinę, vienintelę Lietuvoje esančią, žiedinių lenktynių trasą „Nemuno žiedą“.
Čia varžytis teks ne tik dėl bendrai gerų dienos rezultatų: „Nemuno žiedo“ trasoje šiemet laukia „Volfas Engelman nealkoholinis“ iššūkis – trys greičio ruožai, kuriuos greičiausiai įveikęs ekipažas džiaugsis ir ypatingu prizu.
Lengva nebus, perspėja organizatoriai. Valdas Valiukevičius, Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas, sako, kad pirmiausia visi ralio dalyviai galės „pašildyti padangas“ mažesnėje, 1,13 km ilgio, trasoje. O tuomet teks išdrįsti įveikti ir 9,73 km ilgio greičio ruožą. Ir ne kartą, o dukart.
„Šiame greičio ruože laukia šešios stabdymo zonos, bet nepaisant to, manau, bus fiksuojami greičio rekordai. Labiausiai tikėtina, kad juos pasieks profesionalūs lenktynininkai, pavyzdžiui, Dominykas Butvilas, Karolis Raišys ar Vytas Bilinskas. Bet neatmetu galimybės, kad atsiras ir kitų rimtų dalyvių, kurie turės sunkias kojas ir tuščias galvas“, – prognozavo jis ir pridūrė, kad greičio ruožo tiesės pabaigoje greitis gali siekti ir 180 km/val.
„Volfas Engelman nealkoholinis“ išbandymas bus iššūkiu daugeliui, mat „Nemuno žiedo“ trasa neretai prilyginama garsiausiai Vokietijos žiedinių lenktynių trasai – Niurburgringui, ir pavadinama lietuvišku „žaliuoju pragaru“. Anot V. Valiukevičiaus, čia pergalės gali tikėtis tie, kurie turi galingus automobilius, tačiau svarbu ne tik arklio galios – prireiks dar gerai pažinoti trasą, sunkios dešinės kojos ir nemažai drąsos.
Svarbu ir tai, aiškina organizatorius, kad „Volfas-Engelman nealkoholinis“ vardu pažymėti greičio ruožai, tikėtina, lems ir pirmosios „Press ralio“ dienos rezultatus. Taip dėl to, kad nors ralio dalyviams, traukiantiems pajūrio link, įveikti teks kone 500 kilometrų, greičio ruožai sudarys 37,35 iš jų. O pusė šio atstumo bus nuvažiuota „Nemuno žiede“, bandant laimėti „Volfas Enegelman nealkoholinis“ iššūkį.
Ralio bazė – „Atostogų parke“
Visas „Press ralio“ karavanas pirmąją lenktynių dieną užbaigs „Atostogų parke“, kur galės nusiplauti dienos dulkes ir pamiršti vargus šifruojant klaidžias trasas. Tiesa, iki tol dar teks įveikti Smalininkų kartodrome du „Continental“ greičio ruožus bei Veiviržėnų aerodrome pademonstruoti greitį „Autoeksperto“ trasoje.
„Atostogų parkas“ ralio baze tapo ne veltui. Prieš porą metų pirmą kartą čia apsilankę ralio organizatoriai gyrė vietos aurą, gerų žodžių negailėjo ir dalyviai. Tad antrąją „Press ralio“ dieną visas varžybas galės stebėti pajūrio gyventojai: laukia ne vienas „Continental“, BTA ir „Febi“ greičio ruožas, įrengtas Klaipėdos Laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) Pramonės gatvėje, taip pat trasos Mickuose ir Šernuose. Negana to, visų dalyvių laukia tikslaus važiavimo iššūkis, pareikalausiantis ypač tikslaus šturmano darbo: neteisingai apskaičiavus laiką, kada ekipažas privalo įveikti greičio ruožą, klaidos gali kainuoti pergales klasėse.
Įspūdingiausių vaizdų laukiama ne kur kitur, o Klaipėdos Kruizinių laivų terminale, kur „Press ralio“ dalyviai finišuos. Numatoma, kad pirmasis automobilis čia pasirodys 16 valandą, tad norintiems savo akimis pamatyti 1200 AG „Cupra Formentor“ „kaimenę“, „Toyota GR Yaris“ karštuosius hečbekus, Lietuvoje debiutuojantį „Hyundai i20 N“ mažylį ar įspūdingą „Jaguar“ komandos autoparką ši vieta – gera proga pasigrožėti ne taip dažnai Lietuvoje matomais automobiliais.