Prie starto linijos stojo šeši ekipažai, pasiryžę trasą įveikti elektromobiliais. Net trys – naujausi antrosios kartos „Nissan Leaf“ modeliai, du „Kia Soul“ ir vienas „Volkswagen e-Golf“. Dvi dienos lenktynių, ilgas maršrutas iš Šiaulių į Palangą per Klaipėdą ir trys dešimtys kilometrų elektros baterijas sekinančiais greičio ruožais. Dar prieš kelis metus tokios užduotys elektromobiliams būtų buvę neįveikiamos, tačiau organizatoriai, matydami šių transporto priemonių progresą ir vis didėjantį nuvažiuojamą atstumą, tikėjo, kad visi dalyviai finišą pasieks.
Įkrovimo stotelių trūkumas – (ne) bėda
Jaudulio prieš ralį buvo. Jeigu vidaus degimo variklius turinčių automobilių ekipažai svarstė, kaip geriau įveikti trasų posūkius ir kokią trajektoriją pasirinkti, tai elektromobilių ekipažų nariai mąstė ir apie elektros „degalines“. Mat Žemaitijoje elektromobilių greitojo įkrovimo stotelių nėra daug.
TAIP PAT SKAITYKITE: Greičiausias „Press ralio“ lenktynininkas – Renaldas Gabartas, 15min komandai – čempionų taurė
„Pirmą vakarą prieš startą Šiauliuose prie LIDL prekybos centro greitojo įkrovimo stotelės vakarojome iki 22.30 val., nes susidarė eilė. Mat pusė lenktynininkų suvažiavo įskrauti baterijų jau vakarop. Visa laimė, kad operatorius neatjungė elektros, kol pasiekėme 95 proc. įkrovą“, – dalijosi įspūdžiais 15min/Gazas redaktorius Žilvinas Pekarskas, kartu su šturmanu Giedrium Žiura važiavęs 2017 m. „e-Golf“ modeliu. Šis ekipažas elektromobilių klasėje iškovojo bronzą.
15min ekipažas „e-Golf“ liko patenkinti: bateriją pavykdavo įkrauti per 30-45 minutes (atsargai dar būdavo likę apie 50 km „santaupų“, važiuojant sportiniu režimu, netaupant). Tačiau nerimo dėl elektros būta: naktį, kai nėra eilių, prieš paskutinį startą į Gargždus iš Palangos įkrauti baterijų greito įkrovimo stotelėje važiavo trys ekipažai: Ž.Pekarsko ir G.Žiuros, I.Steponėnės ir E.Drilingienės bei G.Tikuišio ir R.Gasiūno. Krovimas vyko nuo 2 val. nakties iki 6 val. ryto.
Iš esmės, norint pilnai nuo „nulio“ įkrauti bateriją, reikia bent valandos, o kartais ir daugiau, jei dėl baterijos perkaitimo ribojama krovimo galia.
„Prieš ralį daugiau nerimo kėlė įkrovimo galimybės, nes Šiauliuose, kur startavo lenktynės, tėra viena greitojo įkrovimo stotelė, o vėliau iki pat pajūrio nebuvo nė vienos vietos, kur galėtume įkrauti automobilį. Bet iš tiesų elektros energijos atsargų pildymas kėlė mažiausiai problemų. Vienos įkrovos užteko nuvažiuoti nuo Šiaulių iki Gargždų ir išsukus iš kelio dar įveikti šešis greičio ruožus. Iš viso – apie 170 km toli gražu ne taupiu režimu. Ir dar liko apie 30 km rezervo. Žinoma, įkrovimus reikėjo planuoti, bet net lenktynėse nekilo jokių problemų, jokių klausimų, kad kažkur galiu nenuvažiuoti“, – sakė naująjį „Nissan Leaf“ vairavusi lrytas.lt Auto skilties redaktorė Ilona Steponėnė, elektromobilių įskaitoje su Evelina Drilingiene užėmusi antrąją vietą.
Elektromobiliai turėjo įveikti mažesnį atstumą nei kiti „Press ralio“ dalyviai – jie nevažiavo į tolimiausius taškus Latvijoje bei Vilkyčiuose, tad jie nefigūruoja bendroje ralio įskaitoje. Tačiau kitose trasose varžėsi lygiomis teisėmis. Ir pasirodė visai neblogai.
Tinkamas automobilis smagiam vairavimui
„Kaip rodo praktika – elektromobiliai raliui tinka. Nereikėjo sukti galvos, kaip mes pasieksime vieną ar kitą greičio ruožą, galvojome, kaip kuo geriau įveikti trasas. Važiavome tyliai, buvo labai lengva susikalbėti su vairuotoju, todėl daug kur pasirodėme visai neblogai“, – įspūdžius prisiminė Gintaras Kaukėnas, kuris važiuodamas kartu su Olegu Vasilevskiu „Kia Soul EV“ automobiliu elektromobilių klasėje lipo ant aukščiausio podiumo laiptelio.
I. Steponėnė pridūrė labai norėjusi išbandyti elektromobilį tikrose varžybose, o ne tik pasivažinėjimuose gatvėje. To priežastis – patrauklūs techniniai duomenys.
„Labai norėjau išbandyti elektromobilį varžybose, nes „ant popieriaus“ tai tobulas daiktas lenktynėms: dėl baterijos jis turi žemą svorio centrą, o elektros variklis gali pasiūlyti maksimalią galią visame sūkių diapazone. Nuo šviesoforo „Leaf“ aplenkia net gerokai galingesnius automobilius“, – sprendimą dalyvauti lenktynėse visai ne lenktynėms pritaikytu automobiliu grindė automobilių sporte laisvalaikį leidžianti žurnalistė.
Vis tik stebuklų šiame pasaulyje nebūna. Kaip niekada greitose „Press ralio“ trasose dominavo 400 AG pasiekiantys visais ratais varomi „Audi RS3“ ir po 275 AG į priekinius ratus siunčiantys sportiški „Hyundai i30N“ modeliai, už jų – mėgėjiškam automobilių sportui sukonstruoti ratuočiai.
„Geram rezultatui vien didelės galios ir greito įsibėgėjimo nepakanka. Ne mažiau svarbu stabdžiai ir važiuoklė. O šie elementai elektromobilyje yra pritaikyti komfortiškam važiavimui“, – konstatavo I. Steponėnė, užsimindama, kad elektromobilių konstruktoriai apie šių automobilių vizitą į lenktynių trasas nė nepagalvojo.
„Mano vairuotojas buvo nustebintas. Elektrinis „Kia Soul EV“ yra sunkus automobilis. Ir visiškai nesportiškas. Kai važiuodavom per trasos bortą, galiniai ratai pakildavo. Kūnu gaudėm pusiausvyrą. Vis tik ten, kur nereikia labai toli įsibėgėti ir tereikia momentinės traukos, elektromobilis gali būti greitas ir netgi pranašesnis už vidaus degimo variklį turinčius automobilius. Tą įrodėme ne viename greičio ruože parodydami puikų rezultatą“, – samprotavo G. Kaukėnas.
Pavyzdžiui, Bačiūnų kartingo trasoje I. Steponėnės ir E. Drilingienės ekipažas užėmė 26 vietą tarp 46 dalyvių. „Continental“ etape Šiaulių darbo rinkos mokymo centro autodrome O. Vasilevskis su G. Kaukėnu liko 21, o Palangos oro uoste, itin greitame „Nissan“ etape, Vitoldo Miliaus ir Arno Paliukėno ekipažas su „Nissan LEAF“ džiaugėsi 17 bendros įskaitos vieta tarp 46 dalyvių.