Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

„Press ralis 2016“: lėtas automobilis nereiškia blogų emocijų

„Press ralis“ 2016-aisiais buvo geriausias per visą istoriją. Na, bent jau per pastaruosius 6 metus, kiek šiuose renginiuose dalyvauja šių eilučių autorius. Greitos trasos, konkurencija ir paskutinis greičio ruožas, pavadintas „Iron Balls“, kompensavo visus įmanomus tokių varžybų trūkumus. O jų, tiek numanomų prieš ralį, tiek paaiškėjusių vėliau, netrūko.

Pirmas numanomas trūkumas – automobilis. Ką daryti, kai žinai, jog ralyje laukia geriausios Baltijos šalyse „Bikernieki“ ir „Auto24Ring“ lenktynių trasos bei itin greita konfigūracija Pernu oro uoste? Juk neieškosi automobilio, kuris iki 100 km/val. įsibėgėja per 12 sekundžių?

Šių eilučių autorius nusprendė būtent taip. Kodėl, paaiškinti prieš ralį buvo sudėtinga (sau – taip pat), bet dabar – lengva. Nes važiavimas žinant, kad turi bene lėčiausią techniką iš visų, yra geriausias vaistas nuo streso. Be to, kiekvienas aplenktas varžovas suteikia daug gerų emocijų.

Tad ketvirtą kartą „Press ralyje“ startuojantis Paulius Sviklas ir Mindaugas Dūda pirmą kartą sėdo į hibridinį „Toyota“ automobilį „Yaris HSD“, kuriuo pirmą kartą dalyvavo „Eko“ klasėje.

„Press ralyje“, kaip ir daugelyje kitų automobilių sporto varžybų, dalyviai skirstomi į klases pagal automobilio galingumą. Automobiliai su darbiniu tūriu iki 1,6 l, iki 2,0 l, virš 2,0 l, dyzeliniai bei „Eko“. Pastarojoje klasėje gali dalyvauti visi automobiliai, kurių CO2 emisija neviršija 100 g/km.

Šioje kategorijoje greitų mašinų nėra, tad automobilio pasirinkimas turi ne tokią didelę įtaką galutiniam rezultatui – daugiau lemia vairuotojo sugebėjimai. Žinoma, net ir šioje klasėje mūsų pasirinktas hibridinis „Toyota Yaris HSD“ buvo turbūt lėčiausia transporto priemonė...

Visa laimė, kad toje pačioje klasėje buvo dar vienas ekipažas, sumąstęs išbandyti savo kantrybę – tai kolegos iš Panevėžio, Tomas Žekonis su Mariumi Goštautu. „Bent jau turim vieną lygiavertį priešininką“, – sakėm.. Tiesa, kolegų „Yaris HSD“ apautas naudotomis semi-slick tipo „Federal RS-R“ padangomis, tačiau tai – vienintelis privalumas.

Kitos komandos „Eko“ klasėje dalyvavo „Toyota Prius“, „Hyundai i20“ bei „KIA C‘eed“ automobiliais.

„Press ralio 2016“ laureatai
„Press ralio 2016“ laureatai

Lėta pradžia

Trasos, švelniai tariant, nebuvo pritaikytos 100 AG išvystančioms transporto priemonėms. „Press ralis“ prasidėjo Panevėžio darbo rinkos mokymo centro aikštelėje, kurią galima pavadinti lėčiausia XXI žurnalistų ralio dalimi. Po to varžybos persikėlė į 333 trasą Latvijoje, iš ten – į „Bikernieki“, kur dėl automobilio lėtumo turėjome problemų.

Startinis numeris gana aukštas, 11-as, tad tiek priekyje, tiek gale važiuojantys dalyviai trasoje buvo kur kas greitesni. Kai važiuojami trys ratai lenktynių trasoje, o dalyviai paleidžiami kas minutę, nori nenori susiduri su lenkimais. Jeigu sėdi lėtame automobilyje, dairymasis į užpakalinio vaizdo veidrodžius privalomas kas antrą sekundę. Kas keturias ar penkias sekundes to daryti neužtenka: tuo įsitikinau, kai iš užpakalio per vėlai pastebėtas priartėjo komandos draugų su „Mitsubishi Colt“ (Tomas Markelevičius ir Tadas Martinaitis) ekipažas. Tiesa, pamoka abipusė: jie suprato, jog kamikadziškų lenkimo manevrų lėčiausiose trasos vietose daryti neapsimoka.

Po nuotykių „Bikernieki“ daugiau nei keturiasdešimties ekipažų karavanas keliavo į Siguldos bobslėjaus trasą, kur visi varžėsi greta esančiame dviračių takelyje. Siauras, pavojingas ir greitas, tačiau labai smagus.

Vytauto Pilkausko nuotr./Press Ralis 2016
Vytauto Pilkausko nuotr./Press Ralis 2016

Pirmoji diena tuo ir baigėsi. Beveik 600 kilometrų, tarp kurių – 30 km greičio ruožų, įveikta. Rezultatas – antra vieta „Eko“ klasėje ir 25-a absoliučioje įskaitoje. Klaidų nulis, identišku „Yaris“ važiuojantis ekipažas aplenktas, nusileista tik latviams su „Hyundai i20“.

Taktika kitai dienai aiški: iki „Hyundai i20“ trūksta daugiau nei minutės, tad juos pavyti šansų nedaug. Prieš trečią vietą pirmaujama 26-iomis sekundėmis, o tai – taip pat gana didelė persvara. Tereikia važiuoti savo tempu, pernelyg nerizikuoti ir nedaryti grubių klaidų. Gaila, bet įgyvendinti pavyko tik pirmus du punktus.

„Iron Balls“ – startui ir desertui

Antros dienos starte – „Iron Balls“ pavadinta rungtis. Tai važiavimas kažkuo panašiu į siaurą asfaltuotą taką tarp medžių. Žiemą tai yra biatlono trasa, vasarą naudojama dviračiams ir pasivaikščiojimams pėstute.

Principas – daug tramplinų, „aklų“ posūkių ir nulis vietos klaidai. Teisėjai įspėjo, jog tyčia posūkyje „kampą nukirtęs“ ekipažas bus diskvalifikuotas, tačiau tai net nebuvo būtina. Posūkių kampuose buvo primėtyta traktorių padangų, tad jų „kirsti“ nesinorėjo ir taip, o bet koks išlėkimas iš trasos garantuotų kito tipo diskvalifikaciją – automobilio sudaužymą. Nes tankus miškas – vos per pusmetrį nuo trijų metrų pločio takelio.

Rytinei rungčiai dėl jos pavojingumo buvo nustatyta laiko norma – 4 min. 30 sek. Tai reiškia, kad jei ekipažas trasą įveikia per trumpesnį laiką, jam vis tiek užrašomos 4 min. 30 sek.

VIDEO: „Iron Balls“ etapas (Andriaus Kildos ir Aurimo Raziūno, „Honda CRX“ video)

Po „Iron Balls“ visi ekipažai keliavo į Pernu „Auto24Ring“ lenktynių trasą, po jos – į Pernu oro uostą. „Auto24Ring“ laikas buvo gana ribotas, tad vienu metu trasoje važiavo daugiau nei 10 automobilių, kurių greičiai – labai skirtingi. Lėtesniems dalyviams tai ne į naudą, nes praleidinėti greitesnius tenka bloginant savo laiką. Mūsų ekipažui tai ne į naudą, nes persvara prieš trečią vietą užimantį ekipažą po „Auto24Ring“ sumažėjo 17-a sekundžių.

Tačiau Pernu oro uoste pavyko atlošti beveik tą patį laiką ir paskutinė rungtis, sugrįžimas į „Iron Balls“ trasą, jau mažai ką lėmė. Vertinant tik greičio ruožų rezultatus, likome antroje vietoje, tačiau, kaip ir dar keli ekipažai, turėjome problemų interpretuodami teisėjų nurodymus. Už tai gavome laiko baudą, nustūmusią 11-u numeriu pažymėtą ekipažą į trečią vietą.

Sužinojus rezultatą, nebuvo smagu. Tačiau trečia vieta klasėje iš esmės nėra blogas rezultatas. Juolab, kad varžybos buvo gana ekonomiškos, priešingai nei atrodė prieš jas. Iš viso „Toyota Yaris HSD“ įveikė apie 1500 km, o vidutinės degalų sąnaudos, įskaičiuojant 80 kilometrų važiavimo „gazas-dugnas“, tesiekė apie 6,5 l/100 km. Kelionė Pernu-Vilnius atsiėjo 5,5 l/100 km, visur važiuojant maksimaliu leistinu greičiu.

Į tradicinį klausimą, kam pirkti hibridą, jeigu galima pirkti dyzelį, atsakyti jau galima paprasčiau: važiavimo komfortas (nėra vibracijos) ir kaina. Taip, šiandien „Toyota“ hibridiniai automobiliai kainuoja mažiau nei dyzeliniai, o aptarnavimo išlaidos šį kainų skirtumą dar padidina.

Gintautas Ignotas, UAB „Tokvila“ generalinis direktorius
Gintautas Ignotas, UAB „Tokvila“ generalinis direktorius

„Toyota“ atstovybėje papasakojus apie nuotykius bei neblogus šių automobilių pasiekimus „Press ralyje“, šios atstovai taip pat neslėpė gerų emocijų. Juk „Toyota Yaris HSD“ automobiliai užėmė antrą-trečią vietas „Eko“ klasėje, „Toytoa GT86“ – pirmą klasėje iki 2,0 l, o „Lexus Dream Toyota Team“ liko trečia komandinėje įskaitoje.

„Toyota Yaris HSD“ automobilius vairavę ekipažai užėmė dvi prizines vietas iš trijų „Press ralyje“. Tai – geriausias įrodymas, jog hibridiniai automobliai yra ne ateities, o dabarties transportas, suderinantis ekonomiją, galią ir geras valdymo savybes. „Toyota“ visame pasaulyje neatsiejama nuo ekologiškų ir kokybiškų automobilių, tad aukštos vietos bet kuriose varžybose mums – didelis įvertinimas“, – teigė UAB „Tokvila“ generalinis direktorius Gintautas Ignotas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos