„Visada galvojau, kad dalyvavimas ralyje sukelia daug adrenalino, bet organizuojant ralį jo yra ne ką mažiau. Pirmiausia daug adrenalino buvo dėl pasaulinės koronaviruso pandemijos, dėl kurios renginys vyko kone mėnesiu vėliau, o dabar daug jo sukėlė stichija, pasikėsinusi nuplauti apdovanojimų vakarą“, – juokavo Valdas Valiukevičius, Lietuvos žurnalistų autoklubo, organizuojančio „Press rally“, prezidentas, kai po dvi dienas Alantos, Utenos, Molėtų ir Anykščių apylinkėse trukusios kaitros apdovanojimų vakarą prapliupo liūtis.
Jis neslėpė, kad minčių, jog dėl Lietuvoje paskelbto karantino šiemet ralio organizuoti nereikia, nebuvo. Kad tokia nuostata teisinga, įrodė ir bene anksčiausiai ralio istorijoje užsipildęs dalyvių sąrašas – likus dviem savaitėms iki oficialios registracijos pabaigos, laisvų vietų „Press rally“ gretose jau nebebuvo. Be to, atsidarius sienoms tarp valstybių, atvykti į pamėgtą autosporto renginį suspėjo ir keli ekipažai iš Estijos bei Lenkijos.
Kova dėl kiekvienos akimirkos
Alantoje, Anykščiuose, Utenoje ir Molėtuose įrengtose trasose į dvi įskaitas, „Press“ ir „Sport“, suskirstyti „Press rally“ dalyviai per dvi dienas turėjo įveikti daugiau nei 300 kilometrų ir daugiau nei 20 greičio ruožų, įrengtų ir įvairiose aikštelėse, ir miestų gatvėse.
Kad kova buvo arši, o ralio dalyviai stengėsi iki pat paskutinės akimirkos, liudija rezultatai – atskirų klasių nugalėtojus skiria minutės, o kai kur – vos sekundės.
Kalbėdami apie varžybas, kone visi be išimties tikino, kad abi ralio dienas tvyrojo didesnis nei 30 laipsnių karštis nepadėjo susikaupti. Visgi įvairios trasos bei organizatorių parinkti išbandymai pridėjo įdomumo: vieni gyrė kaip reikiant suraizgytas slalomo trasas, privertusias paplušėti ir šturmanus, ir vairuotojus, kiti neatsidžiaugė ilgais tikslaus važiavimo ruožais, privertusiais prisiminti matematines žinias, pasitelkti įvairiausius prietaisus ir pasistengti, kad ruožo pabaigoje teisėjai neskirtų baudų.
„Sport“ įskaitos nugalėtojai
A2000 klasė
Pirmąją vietą pelnė Jordano Dirgėlos ir Alvaido Daugėlos ekipažas, varžęsis su „Renault Clio“. Klasės nugalėtojai juokavo, kad nors daugelis, žiūrėdami į jų senstelėjusį „Clio“, juokauja, kad šiam jau laikas į „pensiją“, visgi su pergale atnešusiu automobiliu jiedu rengiasi „Press rally“ startuoti ir kitąmet.
Antrąją vietą klasėje užėmė Aurimas Kučinskas ir Donatas Širkauskas, varžęsi su „Honda“. Trečioje vietoje liko Valdo Tamoliūno ir Daliaus Satkūno ekipažas, lenktyniavęs su „Peugeot 206 GTI“.
A3000 klasė
Šioje klasėje pirmąją vietą užėmė Edvino Sabalio ir Edgaro Latiškevičiaus ekipažas, lenktynėms pasirinkę „Porsche Boxster“. E.Sabalys pasakojo, kad ralyje iki tol buvo sėdėjęs tik šturmano kėdėje, tačiau varžytis sėdus prie vairo – kur kas daugiau malonumo.
Nugalėtojų ekipažas pasakojo, kad bene daugiausiai azarto jiems sukėlęs iššūkis buvo tikslaus važiavimo greičio ruožai, kuriuose kaip reikiant teko padirbėti šturmanui.
Antrąją vietą šioje klasėje užėmė Andriaus Sinkevičiaus ir Juozo Keršio ekipažas, varžęsis su „BMW 323ti“ modeliu. Nuo pirmosios vietos laimėtojų jiedu atsiliko kiek daugiau nei 16 sekundžių.
Trečioje vietoje klasėje liko Dainius Kulionis ir Egidijus Bernotas, varžęsi su „BMW 325“.
A3000+ klasė
Pačioje gausiausioje „Sport“ įskaitos klasėje konkurencija buvo išties arši: dėl pergalės čia kovėsi ir keli Lietuvos ralio čempionai – Karolis Raišys, važiavęs su „Lotus Exige S“, Vaidotas Žala, pasitelkęs elektrinį „Mini Electric“, ir Vytautas Švedas, vairavęs galingąjį „Audi RS5“.
Visgi pergalę čia išplėšė Vytis Pauliukonis ir Audronis Gulbinas, važiavę su „Subaru Impreza WRX“.
Antroje vietoje liko Kęstučio Taškūno ir Andrejaus Savčenko ekipažas, į pergalę važiavę su „Volkswagen Golf“.
Treti klasėje liko Evaldas Tylas ir Darius Saulevičius, lenktyniavę su „Subaru Impreza STI“ modeliu.
„Press“ įskaitos nugalėtojai
A2000 klasė
Pati gausiausia „Press“ įskaitoje, dar vadinamoje žurnalistų, klasė – mažalitražių automobilių, kurių variklių darbinis tūris siekia iki 2 litrų. Čia kova buvo ypatingai arši.
Pirmąją vietą iškovojo Tomo Markelevičiaus ir Tado Martinaičio ekipažas, lėkęs su „Mitsubishi Colt“. T. Markelevičius pasakojo, kad pirmąją ralio dieną jo ekipažas važiavo ganėtinai ramiai ir savo tempu, tačiau antrąją dieną, pamačius, kiek sekundžių skiria jų ir antroje vietoje likusį ekipažą, įtampos netrūko.
„Aš visuomet prisikalbu, tačiau po pergalės šioje klasėje, mano tikslas yra „perlipti“ į kitą klasę. Su mechaniku jau kuris laikas sukame galvas, ką reikia padaryti mano „Colt“, kad galėtume varžytis kitoje klasėje“, – žadėjo T. Markelevičius.
Antroje vietoje šioje klasėje liko Dainiaus Leonavičiaus ir Adomo Šablevičiaus ekipažas, varžęsis su „Mazda MX-5“ modeliu. Jiedu nuo nugalėtojų atsiliko kiek daugiau nei 20 sekundžių.
Treti klasėje liko Mato Buzelio ir Manto Venckaus ekipažas, lenktyniavęs su „Toyota MR2 Roadster“ modeliu. Nuo ketvirtosios vietos šį ekipažą skiria viso labo sekundė. Visgi pasakodami apie prabėgusį ralį jiedu neslėpė, kad šiemet, prieš ralį, automobilis buvo patobulintas, o prie atsiradusių naujovių teko pratintis jau lenktynių trasoje, tad smulkių klaidų jiems išvengti nepavyko.
A3000 klasė
Pirmąją vietą A3000 klasėje pelnė Domanto Puodžiuko ir Justo Lengvino ekipažas, varžęsis su BMW. D.Puodžiukas neslėpė džiaugsmo, mat šis „Press rally“ jam pirmasis ir iš karto – pergalingas.
Antri klasėje liko Egidijus Babelis ir Aleksandras Dainys, taip pat varžęsi su BMW automobiliu.
Trečiąją vietą užėmė Žilvinas Pekarskas ir Giedrius Žiūra, lenktyniavę su „Honda Civic“ modeliu.
A3000+ klasė
Galingiausiais automobiliais besivaržiusioje klasėje pirmąją vietą iškovojo Renaldas Gabartas ir Vincas Gerdžiūnas, važiavę galingu „Audi RS5“ automobiliu.
Antroje vietoje liko Ilona Staškutė ir Vytautas Puodžiūnas, lenktyniavę su BMW Z4 modeliu.
Treti šioje klasėje liko estai Karl Eduard Salumae ir Markus Maevali.
„Continental“ istorinių automobilių ralis
Drauge su „Press rally“ dalyviais jau kelerius metus iš eilės startuoja ir „Continental“ istorinių automobilių ralis. Išskirtine, istorine technika besivaržantys jo dalyviai turėjo įveikti ne tik sportinių įgūdžių reikalaujančias rungtis, bet ir pasivaržyti orientacinėse, galvas pasukti verčiančiose, rungtyse.
Absoliučioje istorinių automobilių ralio įskaitoje pirmąją vietą pelnė Algirdas Pukis ir Edvinas Liutkevičius, lenktyniavę su „Volkswagen Kaefer“.
Antri liko Edgaras ir Jolanta Kurmauskai, į istorinį ralį atvažiavę su „Datsun 260Z“.
Trečioje vietoje istoriniame ralyje liko Darius Gaidukevičius ir Aušra Degimienė, varžęsi su „Mercedes-Benz 280“.