Štai kodėl „15min-Autoplius“ komanda „Press ralyje“ nėra naujokė. Ir štai kodėl šiais metais komanda kaip niekad gausi. Joje – net 5 ekipažai.
Tomas Markelevičius ir Tadas Martinaitis: „Mitsubishi Colt“
Tomas Markelevičius – daugeliui puikai pažįstamas 15min autosporto žurnalistas, uostęs ir Dakaro dulkių. Šiuo metu – korespondentas Panevėžyje. Tai jis sugalvojo frazę „minus bulka“ (čia apie į avarijas patenkančias „Audi 80“).
Iki šiol didžiausias Tomo pasiekimas automobilių sporte – trečioji vieta Lietuvos automobilių slalomo čempionato 2018-ųjų metų sezono FWD įskaitoje bei pirmoji vieta „Press Rally“ varžybų 1600 kub. cm. klasėje.
Į dešimtąjį, jubiliejinį savo ralį Tomas važiuoja su dideliu jauduliu. Nes po praėjusių metų pergalės klasėje 1600 pažadėjo, kad kils aukštyn ir lenktyniaus aukštesnėje klasėje 2000. Todėl į „Mitsubishi Colt“ įsodino galingesnį 2 l variklį.
„Kadangi gamintojas į šį modelį nemontavo dviejų litrų variklio, buvo nuspręsta imtis projekto ir tokį variklį įsidėti. Iš Vokietijos buvo nupirktas kitas, geros būklės „Colt“ kėbulas, o Lietuvoje įsigijau du „Mitsubishi Eclipse“ automobilius su man reikalingais varikliais, pavarų dėžėmis ir kitais agregatais. Mechanikas Gediminas Bausys, užsiimantis automobilių gamyba sportui, man iš trijų automobilių komponentų padarė vieną kovinį automobilį, su kuriuo šiemet kartu su ištikimuoju šturmanu Tadu Martinaičiu startuosime „Press Rally“ varžybose“, – sakė Tomas.
Matas ir Ma(n)tas su „Toyota MR-2 Roadster“
Populiariausio automobilių skelbimų portalo „Autoplius“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis – tikras benzingalvis. Jis – daugybės straipsnių apie automobilių kultūrą ir rinkos apžvalgų autorius.
Šių metų „Press ralis“ jam ir šturmanui Mantui – jau antras.
„Automobilių sportui prijaučiu, tačiau pats esu dalyvavęs tik mėgėjiškose varžybose. Labai norėčiau pereiti į greitesnę lygą ir išbandyti save greituminiuose slalomuose“, – sako Matas.
Į žurnalistų ralį jis važiuos 2001 metų „Toyota MR-2 Roadster“. Lengvas, kibiomis padangomis apautas automobilis tiek lėto, tiek greituminio slalomo rungtyse be ilgų tiesiųjų turėtų būti labai konkurencingas.
„Šiam sezonui pasiruošiau geriau nei pernai – sumontavau sportines sėdynes, sportinį vairą. Sėdėjimo pozicija visose situacijose vaidina svarbų vaidmenį ir tai, kad pagaliau nebereikės laikytis įsikibus į vairą, suteikia daug pasitikėjimo savo jėgomis bei automobiliu. Taip pat sureguliavome variklio darbą, pakeitėme kai kuriuos važiuoklės nustatymus, o bičiuliai iš padangosM.eu į trasas mūsų ekipažą išleido su naujomis padangomis.
Jeigu mūsų pačių klaidos mums kojos nepakiš, tai šiais metais turėtume būti pajėgesni nei pernai“, – sako Matas Buzelis, šiemet žurnalistų žieminėse varžybose laimėjęs „Ledo karaliaus“ titulą.
Žilvinas Pekarskas ir Giedrius Žiura su „Honda Civic“
Šis ekipažas „Honda Civic“ važiuoja jau nebe pirmus metus, todėl gali įvertinti šio gamintojo privalumus.
„Iš pradžių planavome varžytis galingu ir sportišku Type-R, tačiau jį iš Nippon salono Vilniuje įsigijo kažkoks laimingasis. Tačiau nenusimename. Juk lenktyniausime Civic su 1,5 benzininiu turbo varikliu, kuris yra gana sportiškas. Be to, svarbiausia, kaip jautiesi širdyje ir ar nedarai kvailų klaidų. O Press ralis būtent tuo ir pasižymi – mįslėmis ir netikėtumais.
Čia nepakanka vien greitai kūgelius apvažiuoti ar šlapioje trasoje nepaslysti. Bent jau man daugelis trasų yra visiškai nežinomos. Todėl svarbu išnaudoti visus turimus Civic privalumus: galią ir manevringumą. Automobilio važiuoklė sukurta dinamiškam važiavimui ir be itin galingos jėgainės. Todėl tikimės smagiai palenktyniauti Lietuvos ir Latvijos trasose“, – sakė Žilvinas Pekarskas, 15min rubrikos „Gazas“ redaktorius.
Vytenis Miškinis ir Ramūnas Jakubauskas su „Honda HR-V“
15min teisėsaugos aktualijų žurnalistas Vytenis Miškinis jau yra dalyvavęs Press ralyje prieš keletą metų. Kai užsikrėtė lenktynių virusu, tai negali pasveikti iki šiol. Todėl šiemet prisikalbino kartu važiuoti savo bičiulį, kursioką BNS žurnalistą Ramūną Jakubauską.
„Būsiu šturmanas, man tai pirmas ralis. Todėl teks išmokti naudotis Kelio knyga. Pirmas kartas turėtų būti smagus.
Tikimės saugiai ir be klaidų įveikti visus ruožus – toks pagrindinis tikslas. Kita užduotis – šauniai praleisti laiką su kolegomis žurnalistais. Ir tik tada jau pagalvosime apie vietas. Žinoma, Vytenis gal daugiau ambicijų turi“, – juokėsi Ramūnas.
Ekipažo teigimu, kompaktiškas miesto visureigis „Honda HR-V“ – sportiškas ir energingas, talpiausias automobilis savo segmente pagal bagažinės tūrį. Todėl į pajūrį vaikinai vešis tiek mantos, kiek reikės.
Tai – įdomus nišinis „nerėkiantis“ sportiškas visureigis su sustandinta važiuokle ir maloniais sportiško dizaino akcentais.
Renaldas Gabartas ir Ramūnas Čapkauskas
Apie šį ekipažą ir išskirtinį jo TCR klasės automobilį rašyta daug. Renaldas prisipažino, kad iki ralio nespėjo deramai įvaldyti šios „raketos“, todėl pratinsis prie TCR ralio trasose gegužės 31 d. – birželio 1 d. greičio ruožuose tarp Kretingos, Palangos ir Liepojos. Tačiau akivaizdu, kad Renaldas visuomet turi tik vieną taikinį – podiumą.
Šturmano pareigas atliksiantis autosporto guru Ramūnas Čapkauskas – atskira istorija. Neveltui šiam ekipažui „Press ralio“ organizatoriai suteikė startinį numerį Nr.1.