Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

„Press Ralyje“ startuos lietuvis, vadinamas „Porsche Vikipedija“

Dabartinės kartos automobiliai – ačiū Dievui ir talentu apdovanotiems inžinieriams – nors ir yra sudėtingi, vis dėlto pakankamai patikimi. Be visų privalumų ši jų ypatybė lemia tai, kad daugelis ne tik patys nesugebame spręsti netikėtai užgriuvusių techninių bėdų, bet netgi nepažįstame ją išspręsti galinčio meistro. Tiesiog susitikimai su jais tokie reti, kad progų susibičiuliauti nėra, rašoma pranešime.
„Press Ralyje“ startuos lietuvis, vadinamas „Porsche Vikipedija“, Vytas Bilinskas
„Press Ralyje“ startuos lietuvis, vadinamas „Porsche Vikipedija“, Vytas Bilinskas / Asm. albumo nuotr.
Temos: 2 Porsche Press ralis

Kuo pasitikėti, kaip nepasiklysti milžiniškame informacijos sraute ir išvengti rūpesčių lavinos?

Ko gero absoliuti dauguma automobilininkų atsakymų į panašius klausimus šiandien ieškotų kamantinėdami bičiulius arba naršydami internete. Pastarasis būdas artimiausiu metu turėtų tapti dominuojančiu, nes patys automobiliai pamažu tampa panašūs į kompiuterius ant ratų ir net ekonominės klasės naujos kartos ratuočiai turi savidiagnostikos funkciją, sufleruojančią apie kritinę ribą pasiekusių agregatų būklę, ar būtinybę atlikti techninio aptarnavimo procedūras.

Dar daugiau – kai kuriais atvejais mašinos ne tik primena apie būtinybę planuoti vizitą į servisą, bet ir pateikia rekomendaciją, kur būtų galima spręsti vienas ar kitas problemas. Socialinių apklausų duomenys byloja, kad tokiais patarimais būtų linkę pasinaudoti net 58 proc. mašinų savininkų.

Tačiau akivaizdu, kad tokiais atvejais serviso meistrų žinomumą gali lemti ne jų talentas, o įmonės reklamos biudžetas. Kadangi (ne)pasitikėjimo problema aktuali absoliučiai visoms rečiau perkamų prekių ir paslaugų grupėms, rinkodaros specialistai turi labai gerai pasukti galvą, renkantis tiek tradicines reklamos priemones, tiek įvairius alternatyvius reklamos sprendimus. Teigiama, jog daugumai vartotojų iš asmeninės patirties komunikuojama žinutė yra žymiai patrauklesnė nei tiesioginė reklama.

Eksperimentų su kokybe nemėgsta

Ar šis receptas tinka automobilių remonto verslui? Neabejotinai taip, tačiau yra viena svarbi sąlyga: jei suflerio rolės imsis kokia nors populiari scenos ar ekrano įžymybė, greičiausiai efektas bus artimas nuliui, nes vienas dalykas postringauti apie kokią nors dietą ar sportinius batelius, ir visai kitas narstyti turbinų remonto ar važiuoklės geometrijos rebusus.

Vienos atsarginių detalių gamybos lyderių Europoje „Febi-Bilstein“ atstovybė Lietuvoje šią problemą išsprendė pavydėtinai paprastai: iš didelio būrio remonto dirbtuvių bei automobilių remonto specialistų, kasdien naudojančių jų dalis, pasirinko Vytą Bilinską ir paprašė papasakoti apie savo patirtį „Febi-Bilstein“ gaminiais remontuojant „Porsche“ bolidus bei nuolat besikaunant dėl pergalių populiariose žiedinių lenktynių serijose.

„Tiesą sakant, istorija yra ganėtinai paprasta: labai seniai valgau duoną iš automobilių remonto, o nuo to kaip greitai, pigiai bei efektyviai pavyksta išspręsti klientų problemas, priklauso mano įmonės reputacija ir pajamos. Naudojamos atsarginės dalys ir jų tiekėjai yra viena kertinių tos geros reputacijos kūrimo grandžių, todėl ilgainiui partnerių ratas susiaurėja. Šia prasme „Febi-Bilstein“ komandos žmones iš tiesų galima laikyti etalonu“, – atvirauja V. Bilinskas, daugiau nei dešimtmetį vadovaujantis įmonei „Evo Performance“.

Auksinių rankų meistras taip pat prisipažįsta dabar vis sunkiau „pasirašantis“ eksperimentams su nežinomais prekiniais ženklais, nes tokiais atvejais neišvengiamai rizikuojama – jei detalės kokybė nepateisina lūkesčių, dažniausiai ne tik prarandamas laikas bei pinigai, bet ir klientų pasitikėjimas.

„Kitas dalykas, kad dalis automobilininkų yra ištikimi tam tikriems mėgstamiems prekiniams ženklams ir jie, atvažiuodami tvarkyti savo technikos labai tiksliai suformuluoja ko nori. Visgi dažniausiai tiesiog pasakoma kas kelia rūpesčių ir atiduodami rakteliai, o problemos sprendimo paieškos patikimos mums. Beje, taip elgiasi praktiškai visi mūsų klientai, vairuojantys „Porsche“ automobilius, kuriems pastaraisiais metais skiriame daugiausia dėmesio“, – pastebi V. Bilinskas, kurį draugai pravardžiuoja „Porsche“ automobilių guru ir „Vikipedija“ viename asmenyje.

Kenčia ne tik piniginė, bet ir reputacija

Beje, ieškodamas optimalaus kainos ir kokybės santykio vairo mechanizmo, stabdžių bei pakabos remontui V. Bilinskas dažniausiai renkasi būtent „Febi-Bilstein“ detales.

„Pastaraisiais metais gaunu pakankamai daug pasiūlymų iš įvairių detalių tiekėjų išbandyti naujus dalykus. Kai kurie jų būna labai patrauklūs kainodaros prasme, visgi į senatvę tampu vis atsargesnis, nes nepavykę eksperimentai, kai normaliai automobilį eksploatuojant rekomenduotas daiktas greičiau nei viliamasi sugenda, nuvilnija labai daug „bangų“: prarandamas ir laikas, ir pinigai, ir pasitikėjimas. Aš negaliu sau to leisti“, – atvirauja „Evo Performance“ savininkas.

Kita vertus, Vytas prisipažįsta, kad į tam tikrus eksperimentus vis dėlto kartais leidžiasi. Tačiau dauguma atvejų tai būna susiję su pasirengimu lenktynėms. Ypač daug inžinerinių fantazijų jis mėgino įgyvendinti prieš „susituokdamas“ su „Porsche“, kai ieškant greičio rezervų būdavo atliekama daug konstrukcinių pakeitimų tiek po variklio kapotu, tiek pakaboje.

„Faktas, kad tolstant nuo standartinio automobilio ir keičiant gimtąsias proporcijas tarp galios bei masės, resursas ir patikimumas sumažėja. Todėl tobulinant kasdienėms kelionės skirtą techniką ir implantuojant sportinėms mašinoms skirtas detales iš tiesų reikia labai gerai žinoti kur yra „raudonos linijos“, ir ko geriau visiškai nedaryti. Tarkim įdėjus didesnius stabdžių diskus ir aštriau kimbančias stabdžių kaladėles stabdymo kelias tikrai bus trumpesnis. Tačiau jei sumontuosit tarkim savadarbes pakabos svirtis, įsidėsit plastikines įvores ar pan. dalykus, tikėtina rezultatas nenudžiugins“, – akcentuoja V. Bilinskas.

Pademonstruos ralyje

„Febi-Bilstein“ Baltijos šalių regiono pardavimo vadovas Tomas Jatužys savo ruožtu sutiko dekonstruoti sąvoką „kokybiška detalė“.

„Vienas kertinių dalykų – patirtis. Praėjusiais metais mūsų kompanija šventė 175 - ąjį gimtadienį, todėl laiko įminti „geležies“, iš kurios gaminamos detalės, paslaptis tikrai buvo pakankamai. Be to, gamybos kontrolės sistemoje dirba 60 ekspertų komanda, kuri atlieka sunkiai suskaičiuojam kiekį bandymų prieš pradedant serijinę gamybą, o vėliau prižiūri visus procesus. Būtent tai lemia, kad „Febi“ detalės yra visaverčiai analogai originalioms detalėms, naudojamoms automobilių surinkimo linijose“, – teigia T. Jatužys.

Įdomu tai, kad nors „Febi-Bilstein“ strategai yra nutarę dirbti būtent pakaitinių detalių rinkoje, o ne gaminti vadinamąsias OE (angl. „original equipment“) detales, kai kurie jų produktai keliauja net į superautomobilius. Vienas ryškiausių pavyzdžių – visos „Getrag“ pavarų dėžių gamintojų į „Ferrari“ fabriką tiekiamos automatinės transmisijos turi „Febi“ sinchronizatorius.

Kaip trasoje „dirba“ automobilis, kuriame dalis originalių detalių pakeista „Febi-Bilstein“ produktais, V. Bilinskas žada pademonstruoti birželio 26-27 dienomis vyksiančiame tarptautinėse žurnalistų lenktynėse „Press rally 2020“. Čia Vytas startuos „Sport“ įskaitoje, A3000+ klasėje su „Porsche 911“. Šturmano pareigas Vyto ekipaže atliks „Febi-Bilstein“ atstovybės pardavimo konsultantas Giedrius Matulevičius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos