Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Prezidentės taurė – geidžiamiausias ralio „Aplink Lietuvą“ trofėjus

Pirmąjį rugsėjo savaitgalį, 3-5 dienomis vyks tradicinis ralis „Aplink Lietuvą 2010”, kurio dalyviai varžysis dėl pagrindinio trofėjaus - Lietuvos Respublikos Prezidentės taurės. Ji bus įteikta bendrosios automobilių įskaitos nugalėtojų ekipažui, greičiausiai įveikusiam visą per 800 kilometrų ilgio trasą.
Prezidentės taurė – geidžiamiausias ralio „Aplink Lietuvą“ trofėjus
Prezidentės taurė – geidžiamiausias ralio „Aplink Lietuvą“ trofėjus / Organizatorių nuotr.

Atskirų įskaitų laimėtojai ir prizininkai bus apdovanoti šalies Susisiekimo, Krašto apsaugos, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijų, Kūno kultūros ir sporto departamento prie LRV, Lietuvos automobilių sporto federacijos, Lietuvos automobilininkų sąjungos, motociklų sporto federacijos, Lietuvos automobilių klubo, VšĮ „Nemuno žiedas“, vienų iš tituluočiausiųjų šalyje automobilių sporto meistrų Kastyčio ir Arvydo Girdauskų atminimo taurėmis ir diplomais.   

Seniausias ralis šalyje

Raliai „Aplink Lietuvą“ – seniausios, giliausias tradicijas turinčios automobilių ir motociklų sporto varžybos šalyje, kitais metais pažymėsiančios garbingą savo gyvavimo 80-metį.

Pirmasis ralis „Aplink Lietuvą” prasidėjo 1931-ųjų liepos 24-ąją, kai 14 automobilių ir 12 motociklų kolona pajudėjo į maratoną aplink Lietuvą. Jo nugalėtojų laukė šalies Prezidento Antano Smetonos įsteigtas specialus prizas – gražuolė sidabrinė taurė, kurią pagal specialų Prezidentūros užsakymą pagamino Vokietijos juvelyrai.

Šią datą Lietuvos automobilių sporto federacija laiko oficialia automobilių sporto šalyje pradžia.

Trys raliai, kurių nugalėtojai galėjo didžiuotis iškovoję Prezidento taures, įvyko prieškario Lietuvoje. Ralio prestižą bei neregėtą susidomėjimą juo kėlė ir tuometinio šalies Prezidento A. Smetonos taurė, įsteigta kaip pereinamoji. Ji būtų tapusi bet kurio ekipažo nuosavybe tik tuo atveju, jei šis trejus metus paeiliui iškovotų garbingiausią trofėjų.

Organizatorių nuotr./Prezidentės taurė – geidžiamiausias ralio „Aplink Lietuvą“ trofėjus
Organizatorių nuotr./Prezidentės taurė – geidžiamiausias ralio „Aplink Lietuvą“ trofėjus

Nedaug stigo, kad Prezidento taurė visam laikui būtų pasilikusi inžinieriaus, garsaus prieškario ralisto Prano Hiksos, vėliau dalyvavusio ir legendiniame Monte Karlo ralyje, sportinių trofėjų kolekcijoje. Jis laimėjo pirmuosius du ralius „Aplink Lietuvą”, vykusius 1931 ir 1932 metais.
Trečiasis toks ralis dėl įvairių organizacinių nesklandumų buvo surengtas tik po penkerių metų, 1937–aisiais. Jį, o kartu ir Prezidento taurę, laimėjo M. Salevskis su „Adler Triumf Junior”. Dar vienas automobilių ralis „Aplink Lietuvą” įvyko 1938 metais, tačiau jo nugalėtojams nebuvo įteikta Prezidento taurė. Dėl to ralis neįtrauktas į bendrą ralių „Aplink Lietuvą” Prezidento taurei laimėti skaičių.

Vėliau dėl visiems suprantamų priežasčių raliai Prezidento taurei laimėti ilgam buvo užmiršti. Tik po šalies nepriklausomybės atkūrimo savo veiklą atkūrusio vienintelio ir nepakeičiamo šių prestižinių ralių rengėjo - Lietuvos automobilių klubo - bei sporto veteranų, visuomenės veikėjų atkaklių pastangų dėka buvo atgaivinti ir raliai „Aplink Lietuvą” Prezidento taurei laimėti.

Ketvirtąjį ralį „Aplink Lietuvą” LAK surengė 1996 metais, prabėgus lygiai 65-eriems nuo starto, 1931 m. duoto pirmajam autoraliui. Jo dalyviai, kaip ir prieškario Lietuvoje, varžėsi dėl garbingiausio apdovanojimo – Lietuvos Respublikos Prezidento taurės. Tais metais pirmą kartą kartu su sportininkais profesionalais bei mėgėjais ralyje jėgas išbandė ir sportininkai su negalia. Tai buvo neregėtas ir kitų šalių praktikoje negirdėtas įvykis.

Nuo 1996-ųjų šie raliai vyksta kasmet.

Startas - Kaune

Puoselėdami gražias, dar prieškarinėje Lietuvoje užsimezgusias tradicijas, ir dabar ralio dalyviai varžybų maratoną kasmet pradeda Kauno širdimi vadinamoje Rotušės aikštėje.

Šeštadienį, rugsėjo 4 d., 10. 30 val. čia rengiamas iškilmingas varžybų atidarymas ir ralio startas.

Tačiau visų kategorijų ralio dalyviai, išskyrus sportininkus su negalia, „Aplink Lietuvą 2010“ maratoną prologo varžybomis pradės dar anksčiau – penktadienį, rugsėjo 3 d. 15 val. Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasoje.

Po penktadienio kovų, kol teisėjai skaičiuos rezultatus, ralio dalyviai aplankys pernai šalia šios trasos atidarytą Lietuvos automobilių ir motociklų sporto meistrų-veteranų šlovės alėją, kurios stendai žymiausių lenktynininkų nuotraukomis bei jų sportinių laimėjimų aprašais primena veteranų sportinę jaunystę.

Vakarop ralio dalyviai lankysis Petrašiūnų kapinėse ir tylos minute pagerbs daugelio jų sportinių batalijų bendražygių K. ir A. Girdauskų atminimą. 

800 km Lietuvos keliais

Bendras tarptautinio ralio „Aplink Lietuvą 2010“ Lietuvos Prezidentės taurei laimėti trasos ilgis – per 800 km asfalto ir žvyro danga su 16 papildomų ir trimis tikslaus pravažiavimo rungtimis.

Ralis rengiamas vadovaujantis Lietuvos automobilių sporto kodeksu, bendrosiomis šalies automobilių sporto oficialių varžybų vykdymo taisyklėmis, šių varžybų bei LAS papildomais nuostatais, galiojančiais tik LAS taurės varžybų dalyviams. Šių metų varžybos nėra LASF čempionato etapas.

Ralio dalyviai rungsis net 7 įskaitose : bendrojoje, sporto meistrų ir sporto teisėjų veteranų, sportininkų su negalia, visureigių vairuotojų, motociklininkų, užsienio ekipažų bei komandinėje, taip pat atskirose klasėse.

Po varžybų atidarymo šeštadienį lenktynininkų kolona vėl pasuks į Kačerginę, kur varžysis „Nemuno žiedo“ trasoje (11.32 val.). Iš ten ralio maršrutai per Šakius („Pavilkijo“ kroso trasa 12.02 val.), Jurbarką („Kalnėnų“ karjeras 13.24val.), Tauragę (treko trasa 14.14 val.), Telšius (slalomas 16.28 val.) priartės prie Šiaulių, kur Bačiūnų kartodrome (18.00 val.) prasidės baigiamosios antrosios dienos batalijos.

Pernakvoję Šiauliuose ankstyvą sekmadienio rytą (7.02 val.) ralio dalyviai paskutinės dienos kovas pradės tame pačiame Bačiūnų kartodrome. Iš čia per Pakruojį ir Biržus, kur jų laukia net dvi tikslaus važiavimo rungtys, sportininkai pasieks Rokiškį ir Nepriklausomybės aikštėje 10.20 val. pradės slalomo varžybas. Iš Rokiškio ralistų kolona skubės kaimyninių Anykščių link, kur 11.32 val. jų jau laukia įtemptos varžybos vietos kartodrome.
Tai bus paskutinė greičio rungtis ralio maršrutinėje knygoje. Iš Anykščių sportininkai važiuos Vilniaus link, kur prie „Litexpo“ rūmų pirmojo automobilio laukiama apie 14 val.   

Rugsėjo 5 d. 17.00 val. Vilniuje, S. Daukanto aikštėje šalia Prezidentūros, rengiama iškilminga ralio finišo ceremonija, kurioje dalyvaus visi finišavę visų ralio įskaitų dalyviai, o nugalėtojams čia bus įteikta Lietuvos Respublikos Prezidentės Dalios Grybauskaitės taurė.

Spaudos konferencija ir atskirų ralio įskaitų prizininkų apdovanojimas vyks „Litexpo“ parodų rūmuose 18.30 val.

Užsiregistravo 111 dalyvių

Prie ralio „Aplink Lietuvą 2010“ starto linijos išsirikiuos per 100 ekipažų. Tai renginio rekordas.

Tarp ralio dalyvių – ir pernykščiai Prezidentės taurės laimėtojai Algirdas Rymonis su Sauliumi Praninsku, ir šiemetinį maratoną pasiryžę įveikti su jaunystę menančia „Volga GAZ 21“. Su „Moskvitch M-412“ startuos du buvę ilgamečiai dviejų kaimyninių šalių automobilių sporto federacijų vadovai - Sigitas Alesius ir latvis Dainaras Dambergas. Jaunystės batalijas Lietuvos trasose vėl prisimins ne kartą čia lenktyniavę svečiai iš Estijos Jolas Tammekas ir Georgas Valdekas, į ralio „Aplink Lietuvą“ trasas išvairuosiantys egzotiškąjį „Jaguar XJT“.

Užsiregistravo 111 dalyvių LASF vadovai ir ralio „Aplink Lietuvą 2010“ metu sudarys darnų tandemą ir vairuos „Triumph TR-6. Tik pirmuoju smuiku šįkart grieš federacijos teisininkas Ričardas Rupkus, o šturmano pareigos atiteks prezidentui Gintarui Furmanavičiui. „Subaru Legacy“ vairuos Rimantas Volungevičius, o šturmano kėdėje sėdės LAS prezidentas Rimvydas Anusauskas. Iš Graikijos atvykstančiam Eduardui Singurindžiui („Volga GAZ 21“) talkins latvis Andris Zvingevicas, o kartu su vienu tituluočiausių šalies ralio meistrų Eugenijumi Tumalevičiumi („Opel GT“) važiuos Aleksandras Chaimskis, dabar gyvenantis JAV. Tokį pat automobilį vairuos ir vokiečiai Carstenas Wolthussenas bei Toralfas Nitschas, vieną ekipažą sudarys bendravardžiai Michailai Ivanovas ir Titovas, atvykstantys iš Vokietijos, o iš Didžiosios Britanijos - Vitalijus Dobroliubovas ir Andrejus Kiriakovas.

Šie bei daugelis kitų sporto meistrų-veteranų drauge su mūsų šalies atstovais yra dalyvavę daugelyje prestižiškiausių varžybų, o ir baigę sportinę karjerą palaiko glaudžius ryšius ir nuolat varžosi kartu Lietuvoje.

Ankstesnių ne tik ralių „Aplink Lietuvą“ dalyvė Joana Survilaitė, regis, lenktynių bacila užkrėtė ir savo motiną Vestą Survilienę. Tad dukra kartu su motina šiame ralyje sudarys vieną ekipažą.

Ralio trasose matysime ir LAS taurės dalyvius, visureigių vairuotojus, o iš motociklininkų įskaitos pirmasis paraišką padavė šių metų garsiojo Dakaro maratono dalyvis Balys Bardauskas, važiuosiantis su „Yamaha WR 450“. Pirmą kartą šių ralių istorijoje trasą motociklu „Honda CBF 500“ pasiryžusi įveikti ir dailiosios lyties atstovė. Tai Rūta Čiutelytė, žinomų lenktynininkų Vidmanto Čiutelės dukra, o Dovilo – sesuo.

Kaip visada ralio dalyvių gretas papildys ir sportininkai su negalia, kuriems šis ralis – vienintelė galimybė metuose tose pačiose trasose išbandyti savo jėgas su kitais sportininkais.  Varžyboms parengtą techniką išvairuos tėvas su sūnumi Valerijus ir Andrius Korolkovai, kurie anksčiau yra tapę šios įskaitos nugalėtojais. Šioje grupėje automobilius vairuos net trys moterys, kupinos ryžto kautis dėl Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos taurės. Tai Ramunė Šidlauskaitė, Galina Darova ir Birutė Stričkaitė. Žada dalyvauti ir du ekipažai iš Baltarusijos.

Išskirtinis dėmesys - saugumui

Ralio „Aplink Lietuvą 2010” organizacinis komitetas, vadovaujamas Kauno miesto mero Andriaus Kupčinsko, itin didelį dėmesį skiria varžybų dalyvių ir renginį aptarnaujančių žmonių, o taip pat žiūrovų saugumui užtikrinti.

Renginio organizatoriai, norėdami išvengti  nelaimių, prašo žiūrovų niekada nestovėti išorinėje posūkio dalyje ar šalia trajektorijos, kur automobilis gali slysti pravažiavęs posūkį ar šokdamas nuo tramplino, jokiu būdu neišeiti į trasą, o pasitraukti saugiu atstumu, nestovėti posūkyje.  Taip pat prašoma griežtai laikytis policijos pareigūnų, saugos darbuotojų, teisėjų ir kitų oficialių varžybų asmenų nurodymų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos