„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Prieš pat įvykstant nelaimei Utenos ralio posūkyje slystelėjęs lenktynininkas A.Daunoravičius pateikė savo versiją

Lietuvos autosporto bendruomenę prislėgė penktadienio vakarą Utenoje įvykusi tragedija. Ralio automobiliui „Ford Focus“ tamsiu paros metu Utenos gatvėse vykusiame greičio ruože nulėkus į žiūrovų minią, žuvo žmogus.

Automobilis, užuot pasukęs į kairę Rašytojų gatve, nulėkė tiesiai į akligatvį. O jame už tvorelių stovėjo žiūrovai. 14 sužeistų, o vienas žuvęs jaunas žmogus – tokia didžiulės tragedijos baigtis.

Nuomonę apie tragišką incidentą pateikė ir organizatoriai, ir Utenos meras, ir žiūrovai bei žinomi ralio žmonės.

Su 15min susisiekė šiek tiek anksčiau nei lemtingą avariją padaręs latvių ekipažas šį pavojingą posūkį įveikęs Artūras Daunoravičius (startinis nr. 64, Mitsubishi Lancer Evo IX). Latvių K.Telle ir K.Grivos, padariusių lemtingą avariją, startinis numeris buvo 75-as.

A.Daunoravičius įvardijo visą priežasčių, jo manymu, lėmusių šią tragediją, seką.

Kodėl įvyko tragedija „Samsonas Rally Utena“?

„Didelė klaida, kad miesto greičio ruožas buvo surengtas naktį. Visų pirma, žiūrovus akina ryškios šviesos, jiems sunkiau vertinti situacijos pavojingumą. Antra, meteorologinės sąlygos. Jau mes važiuodami gerokai posūkyje slystelėjome – vėstant orui susidarė rasos taškas, danga tapo slidi.

Rasos taškas – temperatūra, kurioje vandens garai, esantys ore, virsta sočiaisiais (t.y., oras, turintis pradinę temperatūrą ir santykinį drėgnį, daugiau nebegali priimti drėgmės). Rasos taške nusistovi pusiausvyra tarp garavimo ir kondensacijos procesų. Santykinis oro drėgnumas rasos taške yra 100 proc.

Todėl, net ir pamačius šiaudų kūgį, buvo sunku laiku sustabdyti automobilį, vienu ratu nuslydome nuo kelio. Tai – labai pavojinga vieta, tiesiai už posūkio akligatvyje tikrai neturėjo būti žiūrovų. Tie, kas vertino saugumą, padarė klaidą.

Tačiau kitas svarbus niuansas – pilotas galimai nepamatė to šiaudų kūgio, nes jį nustūmė prieš tai slystelėję ekipažai. Įsivaizduokite, jei stenogramoje užrašyta „300 (metrų – red. past.), šiaudų kūgis, kairys 5 (staigus posūkis – red. past.)“. O jeigu šiaudų kūgio pilotas nepamatė, tai tokiom sudėtingom sąlygom ir negalėjo sustabdyti automobilio.

VIDEO: Avarijos momentas „Samsonas Rally Utena“ varžybose

Išvada – negalima naktį rengti greičio ruožo mieste, jei negali užtikrinti žiūrovų saugumo. Jei GR būtų vykęs dieną, nelaimės buvo galima išvengti“, – įsitikinęs A.Daunoravičius.

Rally Freaks nuotr./Artūras Daunoravičius
Rally Freaks nuotr./Artūras Daunoravičius

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau