Nauja užduotis, kurią dešimtukui paruošė organizatoriai, gana paprasta – parašyti „verslo planą“. „Nors daugumai automobilių sportas yra hobis, laisvalaikio pramoga ar, kaip jie patys dažnai įvardina – gyvenimas, tačiau maža dalis sportininkų susidūrę su komercine šio sporto puse, kuri iš esmės yra pagrindinė, jei norite žaisti „rimtų vyrukų pasaulyje“. Kad ir kaip Benediktui Vanagui patiktų Dakaro karštis, tokiam hobiui jis, matyt, neskirtų nuosavų 400 000 eurų vien automobilio įsigyjimui. Už jo, kaip ir už visų didžiausių pasaulio sportininkų ar komandų stovi verslas, tad laikas ir mūsų projekto dalyviams su juo susidurti iš arčiau. Verslas čia paprastas – reklamos verslas“, - pasakojo projekto koordinatorius Linas Ramoška.
Vienas iš dalykų, kuriuos reikia suprasti mūsų „atletams“, yra tai, kad iš esmės neegzistuoja toks dalykas kaip parama
Iki liepos 8 dienos, 17 val. atrinktieji projekto dalyviai privalo pateikti savo 2017-ųjų metų „verslo planą“: kur žada dalyvauti, kokią auditoriją pasiekti, kokių papildomų veiklų imsis auditorijai auginti. Sportininko tikslas yra įrodyti juos vertinančiai komisijai ir projekto rėmėjams, jog jų parduodamas reklamos paketas yra pats geriausias ir labiausiai apsimoka.
„Vienas iš dalykų, kuriuos reikia suprasti mūsų „atletams“, o tuo pačiu ir didelei daliai Lietuvos automobilių sporto bendruomenės, yra tai, kad iš esmės neegzistuoja toks dalykas kaip parama. Parama gali būti laikoma tėčio gimtadienio proga nupirktas padangų komplektas ar tavo boso iš geros valios sumokėtas startinis mokestis. Abiem iš šių atvejų, esmė yra geranoriška pagalba.
Realiame pasaulyje tokia pagalba yra lašas jūroje, tad vienas iš svarbiausių dalykų, ką sportininkas turi išmokti, tai parduoti reklamą – ant savęs, ant savo judančio reklaminio stendo su varikliu – parduoti savo istoriją, kuri būtų įdomi publikai ir tuo pačiu asociatyviai reklamuotų prekės ženklus, susijusius su sportininku. Nemaža dalis lietuvių vis dar naiviai siuntinėja „paramos pasiūlymus“ tūkstančiais elektroninių paštų, tikėdamiesi, kad nors vienas iš jų bus laimingas – tarsi loterijoje.
Tačiau vienintelis realus metodas į sėkmę yra taiklus darbas: susisiaurini publiką, kurią gali pasiekti, apgalvoji kokiems prekiniams ženklams ta publika gali būti įdomi, tada ieškai pažinčių, nes čia Lietuva ir kitaip veiksmas čia nevyksta ir tada bandai tuos žmones įtikinti, jog tavo parduodama reklama yra labai efektyvi, jog ji pasieks mases žmonių ir ji yra labai pigi, todėl pirkti tavo reklamos paketą yra verčiausia.
Nuo to momento, kai sportininkas supranta, kad paramos negana ir pradeda bandyti parduoti, jis turi šansų „prasimušti“ aukščiau, tačiau tai yra jam dažnai visiškai nesuprantamas darbas, labai sunkus darbas, kuris vėlgi dažnai padedamas į šoną, su komentaru „nieks čia neremia to sporto“, kai iš tiesų tu jo tiesiog nemoki parduoti“, - pasakoja Linas Ramoška.
Dalyviams paruošti savo verslo planus skirta daugiau nei savaitė laiko – juos vertins kompetetinga komisija, kuri neretai susiduria su reklama sporte, tad galės ne tik įvertinti pateiktus pasiūlymus, bet ir suteiks dalyviams vertingus komentarus, kurie padės patobulinti savo žinias reklamos pardavimo srityje.
Paruoštą planą reikia iki liepos 8 d., 17.00 val. siųsti el. paštu atletas@opijus.lt.
Projekto nugalėtojo laukia išskirtinis prizas – „Liqui Moly Racing“ parama 2017-ųjų sezonui.