Pusės amžiaus jubiliejų švenčiantis ralis „Vilnius 2011“

Gegužės 21-ąją šalies ir užsienio automobilių sporto meistrai tradiciniu raliu „Vilnius 2011“, kuris kartu yra ir Lietuvos automobilių ralio čempionato bei LASF taurės automobilių ralio varžybų antrieji etapai, pradeda vasaros sezoną. Sportininkai varžysis dėl tradicinio prizo – Vilniaus miesto mero taurės.
2010 metų Vilniaus ralis
2010 metų Vilniaus ralis / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Vilniaus ralių penkiasdešimtmetis

„Vilniaus raliai ne tik skelbia automobilių ralio vasaros sezono pradžią, bet ir garsėja senomis ir labai gražiomis tradicijomis“, – nemokamam ralio žurnalui sakė šiuos ralius rengiančio Lietuvos automobilių klubo prezidentas Aleksandras Remiševskis. – Šiemet ralis įgauna naują prasmę ne tik todėl, kad kitur nei buvo įprasta pastaraisiais metais drieksis jo greičio ruožai, bet ir todėl, kad mes kartu su sportininkais šiuo renginiu pažymime ir Vilniaus ralių 50-metį.“

Sukako lygiai 50 metų, kai buvo surengtas pirmasis skambiu Vilniaus vardu pavadintas ralis. Jam startas buvo duotas 1961 m. vasario 4 dieną. Tądien 26 sportinių automobilių ekipažai leidosi į šių laikų masteliu neįprastai ilgą, net 1300 kilometrų kelionę pirmojo ralio „Vilnius 1961“ maršrutais.

Pusės amžiaus jubiliejų pažymintis ralis – antras pagal gyvavimo trukmę šalyje. Seniausiojo titulas priklauso to paties Lietuvos automobilių klubo nuo pat jo įsikūrimo pradžios rengiamam raliui „Aplink Lietuvą“, kurio ištakos siekia net 1931 metus ir kurio garbingas 80-mečio jubiliejus bus minimas irgi šiemet. 

Jau pirmajame Vilniaus ralyje madas ėmė diktuoti kauniečiai, laimėję dvi pagrindines varžybų įskaitas. „Pobedų“ klasėje pergalę šventė Kauno sporto klubo „Banga“ nariai Anatolijus Kurdzikauskas ir Anatolijus Riabčinskis, o „Volgų“ klasėje greičiausi buvo Kauno taksi parko atstovai Povilas Štaras su Vytautu Lapėnu.

Be pergalių neliko ir Vilniaus ralistų garbę gynę sportininkai. Levas Šuvalovas su Vaclovu Survila nugalėjo tuomet itin populiarių „Moskvičių“ klasėje.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./2010 metų Vilniaus ralis
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./2010 metų Vilniaus ralis

Nors nuo tų atmintinų pirmųjų lenktynių prabėgo jau pusė amžiaus, tačiau šis jubiliejus nesutampa su surengtų Vilniaus ralių skaičiumi. Mat pradžioje dėl įvairių organizacinių priežasčių ne kasmet pavykdavo surengti Vilniaus ralį. Tačiau tai anaiptol nesumenkina renginio, jau seniai kiekvienais metais randančio vietą LASF sporto kalendoriuje, reikšmės. Neatsitiktinai Vilniaus ralius pamėgo tiek patys sportininkai, tiek kasmet ralį vis gausiau stebintys aistruoliai.

Vilniaus raliuose savo meistriškumu žiūrovus įvairiais metais žavėjo visas be išimties šalies automobilių sporto meistrų žvaigždynas – Arvydas ir Kastytis Girdauskai, Anatolijus Potapčikas, Igoris Charitopula, Stasys Brundza, Eugenijus Tumalevičius, Aurelijus Simaška, Saulius Girdauskas, Vidmantas ir Dovilas Čiutelės, Rolandas Mackevičius, Evaldas Čirba, Rokas Lipeikis, Vytautas Švedas ir daugelis kitų.

Mena debiutą Vilniaus ralyje

Tituluočiausias visų laikų Lietuvos automobilių sporto atstovas Stasys Brundza, kurį Lietuvos žurnalistų autoklubas nominavo šimtmečio lenktynininku, Vilniaus ralių trasas pirmą kartą išbandė 1966-aisiais. 

„Vilniaus ralyje su anksti anapilin iškeliavusiu Kastyčiu Girdausku debiutavome vairuodami „Zaporožietį“, o kadangi ralio įskaitoje nebuvo atskiros „Zaporožiečių“ klasės, teko varžytis aukštesnėje – „Moskvičių“ –  grupėje, –  prisimena Lietuvos automobilių klubo garbės prezidentas S. Brundza. – Debiutas nebuvo prastas. Iškovojome trečiąją prizinę vietą, kuri varžantis galingesnių automobilių klasėje buvo išties nemenkas laimėjimas.“

Prisimindamas beveik pusės amžiaus senumo sportines ralio batalijas, S.Brundza nesistebi, kad tų metų raliai prilygdavo tikriems maratonams ir labai skirdavosi nuo dabartinių ralio varžybų. Lenktynių trasos būdavo žymiai ilgesnės, nebuvo kelio knygų, reikėjo orientuotis pagal žemėlapį, nebūdavo jokių treniruočių prieš varžybas, todėl raliai būdavo sudėtingesni.

S.Brundzos nuomone vienas iki šių dienų išlikęs tų ralių bruožas – tai labai atkakli, bekompromisė kova trasoje bei trykštantis azartas net ir už jos ribų...

Žvyro ir asfalto keliais

„Esu įsitikinęs, jog ta pati bekompromisė kova trasoje ir trykštantis azartas lydės ir šiemetinio ralio „Vilnius 2011“ dalyvius, – teigia varžybų komisaras Eduardas Jakas. – Didelį susidomėjimą kelia ir ralio organizatorių pastangomis ralio 50-mečio jubiliejui parengta nauja trasa, kuri drieksis jau nebe daugeliui iki kaulų smegenų gerai pažįstamais Molėtų ar Vilniaus rajonų keliais, o vinguriuos labai vaizdingų Trakų ir Kaišiadorių rajonų bei Elektrėnų savivaldybės apylinkių keliais. Tikiuosi, kad ją išmėginti ir joje varžytis bus labai įdomu tiek šalies čempionato senbuviams, tiek debiutantams.“  

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./2010 metų Vilniaus ralis
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./2010 metų Vilniaus ralis

Lietuvos automobilių ralio čempionato dalyvių laukia 206,45 kilometrų ilgio Vilniaus ralio trasa, iš kurios lygiai 84 kilometrus sudarys šeši greičio ruožai, kuriuos sportininkai, skirtingai nei ankstesniais metais, įveiks tik po vieną kartą.

76,0 km greičio ruožų driekiasi žvyro, o 8 – nešvaraus asfalto keliais. Tai dar viena atrakcija žiūrovams ir papildomas galvos skausmas sportininkams.

„Visi ralio „Vilnius 2011“ greičio ruožai yra savotiškai pavojingi, su įvairiomis kelio dangomis bei pločiais. Tai sukelia daug problemų sportininkams, nes ralio metu tenka prisitaikyti prie besikeičiančių kelio sąlygų, – teigia vienas naujosios trasos sudarytojų, ralio sporto komisarų kolegijos pirmininkas Šarūnas Liesis. – Pirmieji greičio ruožai santykinai trumpi. Tai leis sportininkams savotiškai apšilti, įprasti prie esamų oro ir kelio sąlygų, o pagrindinė kova turėtų megztis kituose trijuose ilguose greičio ruožuose.“

Paskutinis greičio ruožas – kai kurių vyresnių sportininkų seniau išmėginta asfaltinė kelio atkarpa nuo Pastrėvio iki Vievio su puikiais, žiūrovus ypač masinančiais tramplinais Pakalniškių gyvenvietėje.

Daugumai prisiekusių sirgalių ralio „Vilnius 2011“ trasos neblogai pažįstamos ir jie nesunkiai ras jose sau įdomių vietų, vadovaudamiesi ralio žemėlapiais, kurie spausdinami šiame nemokamame ralio žurnale.

Visi šeši greičio ruožai – gana įvairūs tiek savo charakteristikomis, tiek atstumu. Trumpiausias greičio ruožas – pirmasis, 6,6 km ilgio, o ilgiausias – trečiasis, net 23,9 km. Tai retokas pastaraisiais metais reiškinys Lietuvos automobilių ralio varžybose, pareikalausiantis iš sportininkų didesnės koncentracijos.  

Tą pačią dieną rungtyniausiančių LASF taurės ralio varžybų antrojo etapo dalyvių laukia gerokai trumpesnė – 138,1 kilometro trasa, iš kurios – 38,5 km – keturi greičio ruožai. Šios grupės lenktynininkai varžysis tame pačiame nešvaraus asfalto ruože ir dalyje trasos, kurioje lenktyniaus LARČ dalyviai.

Su trasa susipažins išvakarėse

Susipažinti su trasa ralio „Vilnius 2011“ dalyviai galės penktadienį, gegužės 20 d., o kova dėl Vilniaus mero taurės prasidės šeštadienį, gegužės 21 d., 8.27 val., kai pirmajame greičio ruože startuos pirmasis automobilis.

Ralio finišas – jau tradicinėje Vilniaus raliams vietoje, Vilniuje, šalia sostinės savivaldybės (Konstitucijos pr. 3, Vilnius) šeštadienį apie 17.30 val.

Čia ralio bendrosios įskaitos nugalėtojams bus įteiktas ir pagrindinis šių lenktynių trofėjus – Vilniaus mero Artūro Zuoko taurė. Prie arkos stebint miestiečiams bus apdovanoti ir antrieji bei tretieji bendrosios įskaitos prizininkai, o visų kitų klasių nugalėtojai ir prizininkai bus pagerbti savivaldybės salėje iškart po spaudos konferencijos.   

Debiutuoja sportininkai

Ralyje „Vilnius 2011“ dalyvaus visi pajėgiausi Lietuvos automobilių ralio meistrai. Tiek ginantys pernai iškovotus titulus, tiek dar tebesikėsinantys į juos.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./2010 metų Vilniaus ralis
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./2010 metų Vilniaus ralis

Konkurenciją jiems žada sudaryti ir kolegos iš Latvijos, Rusijos, Baltarusijos ir Ukrainos.

Vilniaus ralyje debiutuoja ukrainietė Inesa Tuškanova. Inesa garsėja ne tik ralio trasose, bet ir yra Rusijos „Playboy“ modelis. Tiesa, debiutinis Lietuvoje žiemos ralis jai susiklostė labai nesėkmingai – dėl automobilio gedimo Inesa įveikė tik kelis kilometrus. Tačiau dviejų iš eilės nesėkmių nereikia tikėtis, todėl viešnia šįkart kupina ryžto įrodyti savo meistriškumą.

Neseniai duris užvėrusioje automobilių parodoje vienas didesnių traukos objektų buvo Sauliaus Girdausko ir Audriaus Šošo ralio batalijoms parengtas vienintelis šalyje WRC „Škoda Fabia“ automobilis, kurį matysime ir ralio „Vilnius 2011“ greičio ruožuose.

„Vienintelis mūsų tikslas – kad Vilniaus mero taurės kaip pernai neišsivežtų užsieniečiai, todėl kausimės tik dėl pergalės“, – ambicingus šio ekipažo tikslus atskleidė komandos vadovas Gintaras Kaminskas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis