Septintą kartą vykusiose varžybose pagrindinę taurę, kurią įsteigė ir įteikė Viekšnių švento Jono Krikštytojo bažnyčios klebonas Kęstutis Zybartras, kėlė lietuviai: nugalėtojais tapo „Mitsubishi Lancer EVO IX“ važiavę Giedrius Notkus ir Dalius Strižanas.
Itin karšto šeštadienio orą netoli Lietuvos ir Latvijos sienos esančių Viekšnių apylinkėse lietus atvėsino, kai sportininkai pradėjo antrą greičio ruožą. Vėliau lietutis virto lietumi, o antroje lenktynių pusėje dažnas ekipažas jau skundėsi, kad sausais keliais važiuojant sudarytas stenogramas reikėjo stipriai koreguoti – žvyrkeliai ir miško keliukai tapo itin slidūs.
Didžiąją dalį ekipažų sudarė tie, kurie kovoja tik ralio sprinto Lietuvos bei Latvijos čempionatų įskaitoje. Tačiau žiūrovai tikrai neturėjo nusivilti: patys paskutiniai į 10 greičio ruožų lenktynes išvažiavo trys pajėgiausi ekipažai. Lietuvos garbę gynė G. Notkus ir D. Strižanas – būtent šis ekipažas rugpjūčio pradžioje ralyje Rokiškyje pasirodė sėkmingiausiai iš mūsų šalies lenktynininkų, ukrainiečiai Vitalijus Puškaras ir Ivanas Mišinas yra buvę Europos čempionais ir šias lenktynes vertino kaip puikią treniruotę, mėginant grįžti į aukščiausio rango varžybas, o latviai Rolandas Jaunzemas ir Ainaras Kalninis stengiasi nepraleisti nė vienų varžybų – patirtis yra išties vertinga.
Gal mes kaip meškiukai po žiemos miego turime įsivažiuoti: beveik be klaidų viskas sekėsi čia ir tikimės, jog Viekšnių pamokos bus naudingos po trijų savaičių Elektrėnuose
Būtent ši trijulė ir kovojo dėl lyderio pozicijų nuo pat pradžių. Tiksliau – latviai ir ukrainiečiai mėgino nepaleisti į priekį G. Notkaus ekipažo. Vienas greičiausių Lietuvos ralio meistrų pripažįsta, jog antra sezono pusė jam klostosi sėkmingiau.
„Gal mes kaip meškiukai po žiemos miego turime įsivažiuoti: buvome patenkinti savo tempu Rokiškyje, beveik be klaidų viskas sekėsi čia, tikimės, jog Viekšnių pamokos ir patirtis bus naudinga po trijų savaičių, kai vyks Elektrėnų ralis. Pernai mes Elektrėnuose tapome nugalėtojais, o sezoną juk baigs lenktynės Druskininkuose – tą ralį irgi esame laimėję. Rudeniop mes važiuojame greičiau. O šios lenktynės buvo labai naudingos, nes besikeičiantis oras ir pakitusi kelio danga privertė mobilizuotis, daryti atitinkamas korekcijas, kad tempas nekristų“, - pasakojo sportininkai, kurie artimiausius varžovus, R. Jaunzemo ekipažą, aplenkė beveik pusantros minutės.
Ukrainiečiai buvo greiti, tačiau jie aštuntame greičio ruože suklydo ir po avarijos lenktynių nebetęsė. Tad trečią vietą galutinėje rikiuotėje užėmė dar vienas „braliukų“ ekipažas – Emilis Blūmas ir Didzis Eglitis, irgi važiavę „Mitsubishi“.
Viskas pavyko, lenktynės vyko sklandžiai, kaitra sportininkų nevargino, o prapliupęs lietus tikrai įnešė papildomos intrigos
Galima sakyti, svečių teisėmis šiose lenktynėse startavę G. Notkus ir D. Strižanas, buvo orientyras tiems, kas dalyvavo ralio sprinto čempionato įskaitoje. Čia tarp Lietuvos atstovų greičiausi buvo tėvas ir sūnus Vitalijus ir Vytenis Plastininai. Mažeikių ASK vadovas Vitalijus Plastininas – ir pagrindinis šių varžybų organizatorius.
„Jeigu vertinčiau lenktynes iš dalyvio pozicijų, parašyčiau neprastą pažymį. Viskas pavyko, lenktynės vyko sklandžiai, kaitra sportininkų nevargino, o prapliupęs lietus tikrai įnešė papildomos intrigos. Tai buvo reta galimybė, kai per kelias valandas gamta taip kardinaliai pakeičia kelio dangą – manau, kad daugelis ekipažų gano naudingos patirties. Pamatėme, jog slidesnės trasos tapo pavojingesnės – pirmoje ralio pusėje iš kovos dėl įvairių priežasčių buvo pasitraukę tik 2 ekipažai, o antroje varžybas ne savo noru baigė 11“, - pasakojo V. Plastininas. Iš viso „Viekšnių 2017“ ralio sprinto finišą pasiekė 35 ekipažai.
Beje, šių metų lenktynėse (jos Viekšniuose vyko septintą kartą) dalyvavo gausiausias sportininkų būrys.
Lietuvos ralio sprinto čempionato SG4 klasėje, kurioje nugalėjo šeimyninis Plastininų ekipažas, antrą vietą užėmė Tomas Ramanauskas ir Virgilijus Janulevičius („Subaru Impreza“), trečią – Domas Raškevičius ir Laurynas Černeckas („Subaru Impreza“).
Tik 10 sekundžių skyrė SG-3 klasėje pirmą ir antrą vietas užėmusius ekipažus. Nugalėtojais tapo broliai Justas ir Titas Simaškos (BMW), o juos visas lenktynes besivijusiems Tadui Sireikai ir Giedriui Šileikiui teisėjai dar skyrė 20 sek. baudą, tad ekipažus galutinėje rikiuotėje skyrė pusė minutės.
„Honda Civic“ automobiliu važiavę Remigijus Dzvankauskas ir Nerijus Karpas tapo nugalėtojais 2WD klasės įskaitoje, čia antrą vietą užėmė Latvijos automobilių federacijos licenciją turintis britas Ruairi Marcus Bellas, važiavęs su estu Rolandu Poomu („Ford Fiesta R2“), o treti liko Simonas Bieliauskas ir Julius Vandys (BMW).
SG-2 klasėje greičiausias buvo Manto Kuktos ir Mindaugo Vijeikio ekipažas („Peugeot 306“), aplenkęs Deividą ir Evaldą Gezevičius („Opel Astra“) bei Karolį Vitą ir Tomą Klimašauską („Opel Astra“).
SG-1 klasės nugalėtojais tapo Antanas Akučka ir Nerijus Genys („Honda Civic“).
Tai buvo priešpaskutinės Lietuvos ralio sprinto čempionato lenktynės šiemet. Sezoną sportininkai baigs rugsėjo mėnesį Elektrėnų apylinkėse.