2014-ųjų metų sezono kalendoriuje numatyti devyni etapai. Europos ralio kroso čempionatas sutaps su Pasaulio ralio čempionatu, tad asfalto ir žvyro trasomis čia skries ir greičiausi pasaulio ralio kroso meistrai. Azartiškos, kraują kaitinančios ir gausybe kontaktinių dvikovų pasižyminčios varžybos tarsi magnetas traukia žiūrovus ir vis naujus sportininkus.
Prieš prasidedant sezono batalijoms apie savo karjerą, komandą, automobilį ir tikslus Kasparas Navickas papasakojo GAZAS.LT.
– Kasparai, prisiminkite praėjusį sezoną, koks jis buvo?
– Buvo išties vykęs. Dalyvavau ir ralio kroso ir autokroso varžybose. Sekėsi ir Šiaurės Europos zonos šalių (NEZ) ralio kroso čempionate. Ten užėmiau antrą vietą bendroje įskaitoje. Tapau Lietuvos ralio kroso čempionu ir Lietuvos autokroso vicečempionu.
– Lietuvoje jau įrodėte, galima sakyti, viską. Ką planuojate toliau?
– Šiame sezone keliausime kažkur aukščiau. Dar sprendžiame, ar į Europą, ar tik į Šiaurės Europą. Linkstame link Europos čempionato. Važiuosime „Super 1600“ klasėje.
– Kokie jūsų asmeniniai tikslai Europoje?
– Atsakysiu banaliai – noriu pasiekti kaip įmanoma geresnį rezultatą. Svarbiausia degti noru ir stengtis būti tarp lyderių. Reikia nuolat tobulėti. Pirmasis etapas Jungtinėje Karalystėje vyks jau gegužės pabaigoje, „Lydenn Hill“ trasoje. Tikiuosi, kad mes būsime ten ir parodysime, ko esame verti.
– Kas jus treniruoja?
– Mano treneris – vokietis Rolfas Volandas. Jis pats tris kartus buvo Europos čempionu. Treneris patyręs, todėl mane daug ko pamoko.
– Kokiu automobiliu šiemet startuosite?
– Techniką naudosime tą pačią, kaip ir pernai, tačiau automobilis dabar tobulinamas naujam sezonui. Vairuosiu „Škoda Fabia“. Automobilį ruošia treneris. Jis ir pats šiuo automobiliu yra važiavęs, tobulinęs techniką. Ši „Škoda“ jam pažįstama iki smulkiausio varžto. Mašina tikrai konkurencinga.
– Kokias paslaptis slepia variklio gaubtas?
– Jokių paslapčių ten nėra. Po gaubtu yra paprastas 1,6 litro darbo tūrio variklis, kaip ir priklauso mano klasei. Jis turi maždaug 240 arklio galių, automobilis varomas priekine ašimi. Iki 100 km/h jam įsibėgėti nereikia nė 6 sekundžių.
– Ar daug investicijų reikia šioje automobilių sporto šakoje?
– Visos automobilių sporto šakos yra brangus sportas. Technika lūžta, kainuoja detalės, gerų mechanikų darbas taip pat reikalauja nemažų išlaidų. O kur dar degalai ir padangos bei kitos išlaidos.
– Ar žinote, kokie oponentai jūsų laukia Europos ralio kroso trasose?
– Europoje labai daug gerų vairuotojų. Labai pajėgus yra Danijos atstovas, pernai tapęs vicečempionu, Ulrikas Linnemannas. Rusai taip pat rodo gerus rezultatus.
Europos ralio čempionato etapai sutampa su pasaulio ralio kroso čempionato kalendoriumi. Čia susirenka tokios žvaigždės, kaip pasaulio ralio čempionas Peteris Solbergas ar devynis kartus šį titulą laimėjęs Sebastianas Loebas. Garbė būti tokioje kompanijoje.