Prieš antrąjį šių metų LARČ etapą „Orlen Lietuva Rally 2021“ buvo pasigirdę sąmokslo teorijos poskonį turinčių kalbų, esą formaliai identiški automobiliai iš tiesų tokie nėra ir kai kurie ekipažai ar radę spragų techniniame reglamente, ar tiesiog ryžęsi šiek tiek pagudrauti, susikūrė pranašumą prieš varžovus.
Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) Tarptautinio Apeliacinio Teismo ir Tarptautinio Tribunolo teisėjas Arnas Paliukėnas, komentuodamas šiuos dalykus buvo gana kategoriškas.
„Be abejonės gali pasitaikyti ir pasitaiko visokių atvejų – ir kad techninė komisija kažką pražiūri, ir kad kai sportininkai pernelyg laisvai interpretuoja taisykles ar netgi bando sukčiauti, ir kad kažkas bando tuo spekuliuoti. Kaip tik todėl yra nustatytos labai aiškios žaidimo taisyklės: turi abejonių, kad buvo pažeisti sąžiningos sportinės kovos principai dėl nelegalaus automobilio patobulinimo – rašai protestą, sumoki nustatytą mokestį ir įteiki tą protestą nagrinėjimui. Tuomet greta su atsitiktine tvarka po finišo tikrinamais automobiliais, papildomai apžiūrimas ar netgi ardomas konkretus bolidas, kažkam sukėlęs abejonių dėl pernelyg didelio greičio. Yra tik vienas „bet“ – tokie darbai turi savo kainą ir protestą rašantis komandos atstovas, privalo prisiimti įsipareigojimus, kad apmokės tuos papildomus technikos ekspertų darbus, jei pasirodys, kad įtarimai buvo nepagrįsti“, – akcentuoja A. Paliukėnas.
Kadangi priklausomai nuo papildomos techninės patikros apimties, sudėtingumo ir laiko numatomas užstatas gali siekti keletą tūkstančių eurų, pastaraisiais metais tokio pobūdžio debatų gerokai sumažėjo. Profesionalus teisininkas, kviečiamas būti aukščiausią reitingą turinčių Europos automobilių lenktynių varžybų komisaru, taip pat pastebi, kad dažniausiai abejonių dėl esą nelegalaus automobilių tobulinimo kyla tuomet, kai koks nors jaunas ar niekam negirdėtas talentas pradeda lipti seniesiems ralio autoritetams ant kulnų.
„Gana tipiškas pavyzdys – Aleksejaus Lukjaniuko įsiveržimas į ralio pasaulį. Kai jis pradėjo dalyvauti Latvijos ralio čempionate ir skinti ten pergales, atsirado daugybė netikinčių, kad „iš niekur“ išdygęs pilotas, svetimose trasose gali diktuoti greičio madas ir lenkti patyrusius ralio vilkus. Tačiau galiausiai visi susitaikė su mintim, kad jis tiesiog pasiutusiai greitas ir talentingas sportininkas, o su jo automobiliu, naudojamais degalais yra viskas tvarkoje“, – patirtimi dalijosi FIA teisėjas.
„Orlen Lietuva Rally 2021“ techninės komisijos pirmininkas Saulius Stanaitis po visą penktadienio popietę vykusios šių lenktynių dalyvių automobilių inventorizacijos patikino, kad komandų atstovams turėjo tik keletą smulkių pastabų. Ralyje startuos 72 ekipažai. Drauge su greičiausiais mūsų šalies sportininkais Mažeikių ir Akmenės rajonų apylinkėse kausis keletas svečių iš Latvijos, Lenkijos, Estijos ir Ukrainos.