Naujas ralis Kelmės rajone
Pradiniame Lietuvos automobilių sporto federacijos kalendoriuje buvo numatyta, kad 2010 m. sezonas baigsis raliu „Aukštaitija“. Tačiau automobilių sporto klubui AJAGS pakeitus planus, ralio sezono finišas iš Aukštaitijos keliasi į Kelmės rajoną, Kražių apylinkes.
Pagelbėti AJAGS klubui pasisiūlė šiemet „Saulės“ ralį jaus surengęs Šiaulių miesto automobilių sporto klubas „Slikas“. Bendromis dviejų klubų pastangomis rengiamos lenktynės, kurios bus ypač svarbios daugeliui Lietuvos ralio meistrų.
Karolio Kavolėlio/BFL nuotr. |
„Suvieniję pajėgas nutarėme pabaigtuves iš Aukštaitijos perkelti į Žemaitiją. Manome, kad žvyriniai Kelmės rajono greičio ruožai sportininkams bus įdomūs, o kompaktiškas ralio formatas šiais nelengvais laikais bus priimtinas ir sportininkams. Varžybos vyks vieną dieną, sekmadienį. Planuojame, kad iš viso „Žemaitijos rudens“ ralyje bus 11 greičio ruožų – penkis ruožus ekipažai važiuos po 2 kartus. Planuojamas bendras greičio ruožų ilgis – beveik 105 km. Visų trasų kelio danga – žvyras. Kai kurios atkarpos sportininkams bus neblogai pažįstamos, dviejų greičio ruožų lenktynininkai nėra važiavę jau 7 metus, tad kai kam šie ruožai bus visiška naujiena“, - prieš ralį teigė „Sliko“ prezidentas ir Lietuvos automobilių sporto federacijos ralio komiteto pirmininkas Ričardas Abelkis.
Žinomas tik absoliutus čempionas
Papildomą intrigą prieš paskutinį Lietuvos ralio čempionato etapą turi kelti tai, kad daugelyje klasių kova dėl pirmųjų vietų – ypač atkakli. Tik panevėžiečių Roko Lipeikio ir Ingos Lipeikytės ekipažas gali būti ramus. Ankstesniuose penkiuose etapuose jie užėmė antrąsias vietas, dabar turi 125 taškus ir yra nebepavejami bendroje 2010 m. sezono įskaitoje. Šis ekipažas, važiuojantis „Mitsubishi Lancer EVO VIII“, jau užsitikrino nugalėtojų vardą „Open“ klasėje ir 4WD automobilių įskaitoje. Be abejo, patyręs vairuotojas, šiemet kol kas nelaimėjęs nė vienų Lietuvos čempionato lenktynių, mielai sezoną baigtų pergale. Tačiau 30 taškų, skiriamų už pirmą vietą, labai reikalingi ir kitiems greitiems ekipažams.
Karolio Kavolėlio/BFL nuotr. |
N4 klasės įskaitoje į prizininkus pretenduoja net 4 ekipažai. Vytautas Švedas kol kas turi 90, Martynas Samuitis – 89, 2009 m. Lietuvos čempionas Ramūnas Čapkauskas – 88, o Andrius Višniauskas – 87 taškus. Visi keturi ekipažai važiuoja „Mitusbishi Lancer EVO IX“ automobiliais.
Kiek mažiau intrigos – kitose klasėse. A2000 klasėje pirmauja Irmanto Žukausko ekipažas („Renault Clio“, 116 taškų), jį dar gali pavyti itin sėkmingai „300 ežerų ralyje“ pasirodęs svečias iš kaliningrado Dmitrijus Miačinas („Honda Civic“, 89 taškai), o stabiliai važiuojanti Joana Survilaitė („Renault Clio“, 69 taškai) kol kas užima 3-iąją vietą. Tiesa, ją vejasi Giedrius Kriptavičius („Ford Fiesta“, 66).
L2000 klasėje laukia Dovilo Čiutelės (VAZ 2105) ir Martyno Samsono (BMW 320) dvikova. Pirmasis dabar turi 85, jo pagrindinis varžovas – 75 taškus.
Nugalėtojas žinomas S2000 klasėje: čia jau niekas nebeaplenks Tomo Biliaus („Honda Civic“) – jis yra surinkęs 115 taškų. O į kitas prizines vietas pretenduoja Karolis Raišys („Opel Astra“, 83), Vytautas Dusevičius („VW Golf“, 69) ir Konstantinas Gorbas (BMW 318, 52).
Bendroje 2WD automobilius vairuojančių sportininkų įskaitoje kol kas I.Žukauskas turi 94, M. Samsonas – 90, D. Miačinas – 78 taškus.
Itin atkakli kova paskutiniame etape laukia ir komandų įskaitoje. Po penkių jau įvykusių lenktynių „Sliko“ lenktynininkai turi 111, „ARX-Baltica-Neiluva Rally Team“ – 110, „Juta Racing“ – 109, „Bauer Racing“ – 106. Tad kiekvieno ekipažo paskutinėse lenktynėse pelnomi taškai gali būti aukso vertės – tiesiogine prasme. O tai žada tik dar atkaklesnę konkurenciją „Žemaitijos rudens“ trasose.