Ir ar tikrai minėtas „Ducati“ yra toks geras, kaip sakoma?
Kokius motociklus renkasi ralistai?
B.Šimkaus paklausus, kodėl jis pasirinko ralį, 2023 m. Lietuvos ralio sprinto čempionas atsakė: „Nežinau sudėtingesnės autosporto šakos, kur pasiekiami greičiai ir nuolatinis slydimas taip pat užgniaužtų kvapą. Ralis žavi ir tuo, kad kiekvienas greičio ruožas čia vis kitoks, net kiekvienas posūkis šiame sporto yra unikalus ir nepakartojamas.“
Nežinau sudėtingesnės autosporto šakos už ralį
„Natūralu, kad ir ieškodamas sau tinkamo motociklo tu ieškai kiek galima artimesnių pojūčių raliui. Tikiesi, kad jis tau teiks malonumą ant asfaltinių bendro naudojimų kelių, tačiau jog ir vienam iš šių kelių pasibaigus, galėtum tęsti kelionę. Vairuodamas tokį motociklą tu nori, kad kelio pabaiga, tau taptų tik naujo nuotykio pradžia. Dairydamasis naujo motociklo nutariau neapsiriboti vien tik ratuko apsukimu aplink Vilnių, norėjau jį išbandyti iš esmės. Išsiaiškinti kaip ant jo jautiesi tolimesnėje kelionėje. Ir čia man pagelbėjo nauji bičiuliai iš „Ducati“ atstovybės, kurie suteikė galimybę išbandyti motociklą tolimoje kelionėje“, - pasakojimą pradėjo B.Šimkus.
Kuo susijęs Benas Šimkus ir motociklai?
Žmonės iš motosporto pasaulio gerai pažįsta Beną Šimkų. Prieš pradėdamas ralisto karjerą, jis pats važinėjo sportiniais motociklais lenktynių trasose ir net 2022 m. organizavo „Lietuvos ir Baltijos šalių motociklų plento žiedo čempionatus“.
„Prieš mane įtraukiant ralio pasauliui, kadaise pats lenktyniavau „Suzuki GSX-R750“ sportiniu motociklu. Dar ir dabar prisimenu, koks nurautas buvo tas motociklas. Sverdamas praktiškai tiek, kiek sveria 600 kub. cm. variklius turintys motociklai, jis turėjo artimą (savo galia) litrinėms „britvoms“ variklį. Jau šiomis dienomis (B.Šimkus lenktyniavo motociklais iki 2017 m.) norėdamas po ralio varžybų atsipūsti keliaujant motociklu ir suprasdamas, kad nusipirkęs sportinį motociklą niekada jo pilnai neišnaudočiau gatvėje, sprendžiau keblią dilemą. Kaip rasti motociklą, kuris savo valdymo savybėmis ir variklio aštrumu prilygtų „britvai“, tačiau būtų pakankamai patogus ir tolimoje kelionėje bei tuo pačiu tiktų ir kuo įvairiausiems keliams? Ir taip mano akiratyje pasirodė „adventure“ klasės motociklų karalius – „Ducati Multistrada“, - savo pasirinkimą aiškino B.Šimkus.
Koks yra naujasis „Ducati Multistrada“?
Italų kalboje žodžių „multi strada“ junginys reiškia daugybę kelių, tokiu būdu indikuodamas šio „Ducati“ modelio įvairiapusiškumą.
Išbandęs šį motociklą 700 km ilgio kelionėje B.Šimkus dalinosi įspūdžiais: „Kelionės į Latviją metu vairavau šį motociklą magistraliniuose, užmiesčio ir nuošaliuose miškų keliukuose. Ir žinote ką? Jis niekur manęs nenuvylė. Prieš kelionę net su draugu susilažinau, ar kelionėje šis motociklas pabandys mane pagąsdinti, vien iš staigesnio akseleratoriaus rankenėlės pasukimo iškeldamas priekinį ratą – ir jis tai kuo lengviausiai padarė.“
Paprašytas apibūdinti variklį Benas sakė: „Kiek nuogąstavau dėl variklio. Taip, žinojau, kad jis turi iš galingiausių šiuolaikinių „Ducati“ sportinių motociklų pasiskolintą 170 AG galios, V4 tipo 1158 kub. cm. variklį, tačiau svarsčiau ar jį taip pat bus būtina išsukti iki aukščiausių sūkių, kad jis pradėtų tave gąsdint? Bandymo metu pasirodė, kad „Multistrada“ jau ties žemesniais sūkiais pradeda rodyti savo itališką charakterį ir versti tave tvirčiau įsikibti į vairą. Net važiuojant šešta pavara, jei tingi sužeminti pavarą, atsukus pilnai akseleratoriaus rankeną šis motociklas tartum suspurda ir jau tada šauna į priekį iki negaliu. Jei dar esi pakankamai patrakęs ir sugalvoji įsijungęs „sport“ režimą“ antra pavara šį motociklą užsmaugti, atrodo, kad jau tik laikykis kaip jis rauna!“
Įsijungus „sport“ režimą ir antra pavara šį motociklą užsmaugus, atrodo, kad tik laikykis kaip jis rauna!
„Taip pat prieš bandymą mane kiek atbaidė 218 kg (be skysčių) siekiantis motociklo svoris. Ir taip, norint jį kur nors pastatyti ar nulipus bandant apsukti tai pasijaučia, bet vos pradėjus važiuoti to svorio visiškai nejauti. Šis motociklas taip smagiai guldosi posūkyje, kad vietomis net negali patikėti, jog tikrai vairuoji ne liaudyje vadinamą „britvą“, o „adventure“ klasės motociklą su pritvirtintomis daiktadėžėmis. Kitas man labai įstrigęs dalykas buvo jo nepriekaištinga apsauga nuo vėjo. Nemeluosiu, tikrai negaliu pakęsti „streetbike“ klasės motociklų. Taip, jie vikrūs mieste, jie tikrai smagūs, tačiau jų kone neegzistuojanti apsauga nuo vėjo užmiestyje mane tiesiog varo iš proto, nejaučiu jokio malonumo užmiestyje į visas puses plaikstomas vėjo“, - sakė B.Šimkus.
Tai vienas iš tų retų, tarsi dar sielą išlaikiusių šiuolaikinių motociklų
„Ir pabaigai tik norėčiau pridurti, kad jei esi link keturiasdešimtmečio kopiantis džentelmenas, kuris neseniai yra nulipęs nuo „britvos“ ir nori artimų tiems motociklams pojūčių, tačiau nebenori savęs riboti vien asfaltine danga – „Multistrada“ yra tavo geriausias pasirinkimas. Bent visus mano lūkesčius – šis motociklas viršijo su kaupu. Taip, dar turim šios klasės legendą „BWM GS“, turim ir tik ką Lietuvos metų motociklo rinkimuose triumfavusį „Honda Africa Twin“, tačiau manau nė vienas iš jų negali pasiekti „Ducati“ iškeltos kartelės. Taip, tai brangesnis motociklas, tačiau jo unikalus variklis ir išraiškingas itališkas charakteris tiesiog negali palikti tavęs abejingu. Gyveni tik kartą, tad jei jau nutarei iškeisti savo pinigus į motociklą, tai nebent tik į tokį, kuris kiekvieną kartą išvažiavus vers tave šypsotis. Tai vienas iš tų retų, tarsi dar sielą išlaikiusių šiuolaikinių motociklų“, - pasakojo B.Šimkus.