Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ralis „Kaunas 2017“: dalyvių klaidos ir kova iki paskutinio greičio ruožo

Šeštadienį oficialiai prasidėjo Lietuvos mini ralio čempionatas. Pirmojo etapo organizatoriai, „Kauno autoklubas“ iš karto naujo čempionato dalyviams drėbtelėjo prakaituoti privertusias trasas, kur daugiau nei 60 dalyvių kovojo iki pat paskutiniojo greičio ruožo.
„Rally Kaunas 2017“
„Rally Kaunas 2017“ / Vytauto Pilkausko nuotr.
Temos: 1 Ralis

Sunkiausia paliko pabaigai

Startavę Kauno rotušės aikštėje ralio „Kaunas 2017“ dalyviai pravažiavo 110 km atstumą Kauno apylinkėmis, iš kurių daugiau nei 20 km greičio ruožais. Pirmieji – nesunkūs, lengvi. „Apšilimui“, - apibūdino varžybų direktorius Aleksandras Dainys. Antroji ralio dalis buvo greitesnė, ir jau besibaiginėjant dalyvių energijos ištekliams organizatoriai sudarė pačią sunkiausią ir techniškiausią trečiąją lenktynių sekciją, turėjusią užtikrinti, kovą iki paskutinių greičio ruožų.

Susumavus 15 greičio ruožų rezultatus, per trumpiausią laiką trasą įveikė Vyčio Pauliukonio ir Audronio Gulbino ekipažas, vairavęs SGC-4 klasės standartą atitinkantį „Subaru Impreza GT“ automobilį.

Vytauto Pilkausko nuotr./„Rally Kaunas 2017“
Vytauto Pilkausko nuotr./„Rally Kaunas 2017“

Trasose reikėjo lieti prakaitą

„Įspūdžių tikrai daug. Pradžioje nuliūdome, kad atšauktas pirmas ir trečias greičio ruožai, kur planavome atakuoti savo varžovus ir išsiveržti prieš juos į priekį. Keistas buvo ir federacijos sprendimas „Open“ klasės dalyvius, tarp kurių pagrindiniai mūsų konkurentai, paleisti pačius paskutinius. Nematant, kaip važiuoja varžovai teko dirbti visuose greičio ruožuose iki galo.

Pačios trasos mums patiko. Nebuvo ilgų tiesiųjų, labiau tinkamų „drago“ varžyboms o ne raliui. Trasos buvo tikrai darbinės, reikalaujančios tiek ekipažo susitelkimo, tiek nepriekaištingų vairavimo įgūdžių, tiek ištvermingos technikos. Be to, gerą nuotaiką visai dienai suteikė graži starto šventė pačioje Kauno širdyje“, - įspūdžiais dalijosi Vytis Pauliukonis.

Vytauto Pilkausko nuotr./„Rally Kaunas 2017“
Vytauto Pilkausko nuotr./„Rally Kaunas 2017“

Panašiomis emocijomis po finišo džiaugėsi ir antrą vietą bendroje įskaitoje ir pirmą „Open 2WD“ klasėje pelnė Jono Skrebūno ir Ilonos Steponėnės ekipažas, važiavęs „Honda Civic“ automobiliu.

„Labai smagu startuoti po ilgos žieminės pertraukos. Tik buvo keista po taisyklių pakeitimo, kad „Open“ klasės ekipažai startuoja po SGC automobilių. Teko važiuoti praktiškai nesutinkant savo komandos draugų. Nepaisant to, mums patiko, kad ralis „Kaunas 2017“ buvo kompaktiškas, nereikėjo sukti daug „tuščių“ kilometrų“ ir gavome pasivaržyti labai skirtingose trasose. Buvo ką veikti ir man, ir vairuotojui“, - kalbėjo Jono Skrebūno šturmanė Ilona Steponėnė.

Daug naujokų – daug klaidų

Sudėtingos trasos kartu buvo ir negailestingos. Ralio finišą pasiekė vos 50 dalyvių iš 63 stojusių prie starto linijos. Daug dalyvių, neįvertinę trasos sukibimo, nuo betono blokų nukentėjo jau pirmame greičio ruože. Ne vienas savo automobiliu bandė „Eolto“ aikštelės bordiūrų kietumą. Tačiau daugiausia dalyvių klaidžiojo tarp trasą žyminčių gairių.

Vytauto Pilkausko nuotr./„Rally Kaunas 2017“
Vytauto Pilkausko nuotr./„Rally Kaunas 2017“

„Šiose varžybose turėjome net 90 trasos neįvykdymų iš 718 įvykusių finišų. Tai yra net 13 proc. visų važiavimų. Tokio santykio senai nebuvo“, - statistika trasų sudėtingumą patvirtino „Kauno autoklubo“ atstovas Dainius Sviderskis.

Ralio „Kaunas 2017“ organizatoriai į varžybas stengėsi pritraukti daug naujų ekipažų ir priversti naujokus pamilti automobilių sportą. Rezultatą apibūdina prie starto stojusių dalyvių skaičius: 63. Anksčiau pirmųjų mini ralio etapų organizatoriai džiaugdavosi sulaukę bent pusę tiek.

„Atvažiavo vienas dalyvis iš Klaipėdos, iki tol važiavęs keliuose slalomuose ir nesusipažinęs su ralio specifika. Techninėje komisijoje teisėjas paprašė jo parodyti savo ir šturmano šalmus. Jis atkišo tik vieną. Atvažiavo į ralį pasirengęs pats būti tiek vairuotoju, tiek šturmanu. Suveikėme dar vieną šalmą ir pasodinome į keleivio sėdynę vieną ralio savanorį. Vyrai finišavo, abu laimingi, renginys jiems patiko, o savanoris sakė būtinai ieškosiąs vairuotojo, kuriam toliau galėtų šturmanauti. Galbūt jie važiuos abu“, - linksmą istoriją prisiminė ralio „Kaunas 2017“ vadovas Aleksandras Dainys, besitikintis, kad jau po metų, kitų ant apdovanojimų pakylos matys ir naujus veidus.

Vytauto Pilkausko nuotr./„Rally Kaunas 2017“
Vytauto Pilkausko nuotr./„Rally Kaunas 2017“

Nugalėtojų suvestinė

Tuo tarpu pirmajame šių metų Lietuvos mini ralio čempionate prizus dalijosi jau patyrę lenktynininkai.

Bendros įskaitos nugalėtojai Vytis Pauliukonis ir Audronis Gulbinas buvo pirmi ir SGC-4 įskaitoje. Už savęs jie paliko Taip pat „Subaru Impreza“ automobiliu važiavusį Justino Kvaraciejaus ir Igno Stravinsko ekipažą. Treti čia liko Karolis Balčiūnas ir Erikas Sevriukovas.

SGC-3 įskaitoje laimėjo „BMW 318“ automobilį vairavę Vytautas Venclovas su Steponu Mickevičiumi. Antri – Darius ir Laima Saulevičiai su „Škoda Fabia RS TDI“, treti – Tadas Kaušakys ir Kristupas Adinavičius.

SGC-2 nugalėtojai – Aidas Valuckas ir Darius Jonušaitis su „Mazda MX-5“, antri – tokį pat automobilį vairavę Dainius Kulionis su Egidijumi Bernotu, treti – BMW važiavę Andrius Sinkevičius su Juozu Keršiu.

SGC-1 prizininkų trejetukas: Mindaugas Šimkevičius ir Raimundas Griciūnas su „Honda Civic“, Gintaras Mikalauskas ir Tonas Dirgėlas su „Honda CRX“ ir Andrius Kilda su žmona Laura, važiavę „Honda CRX“ automobiliu.

Vytauto Pilkausko nuotr./„Rally Kaunas 2017“
Vytauto Pilkausko nuotr./„Rally Kaunas 2017“

„Open 2WD“ klasėje nugalėjo jau minėti antros bendros įskaitos vietos nugalėtojai Jonas Skrebūnas su Ilona Steponėne, antri – „BMW 323“ vairavę Paulius Vasiliūnas su Ramūnu Giliumi, treti – Jonas Rutkausnas ir Mindaugas Kanapickas su „Honda Civic Type-R“.

„Open 4WD“ įskaitą laimėjo svečiai iš Ukrainos, Jaroslavas Kuačenko su Maksimu Evdokymovu, važiavę „Mitsubishi Lances EVO“ automobiliu. Antri – „BMW 330xD“ padangą prakirtęs ir paskutinę varžybų sekciją su plonu atsarginiu ratu važiavęs Gintaro Šalkausko ir Evelinos Dirgilienės ekipažas. Treti – Arūnas Ribašauskas su Edgaru Liepa.

Greičiausiai istoriniu automobiliu važiavo Arūno Kudarausko ir Egidijaus Babelio ekipažas su „VAZ 21011“ automobiliu. Antri – Mindaugas Bielikas su Edmundu Vobolevičiumi, važiavę „Fod Sierra“ ir aplenkę trečioje vietoje likusius Artūrą Stanelionį ir Domą Sabaitį su „Audi 80“.

Greičiausi veteranai – Gedvydas Karašauskas ir Valentas Surdokas. Greičiausi svečiai – Valdas Džiaugys su Igoriu Aleksėjavičiumi, vairavę įspūdingą savadarbį visais ratais varomą „Locost“ rodsterį.

Komandinėje įskaitoje pergalę išplėšė „AG Racing“ klubas. Antroje vietoje liko varžybų organizatoriai – „Kauno autoklubas“. Trečioje – „KTK Autoklubas“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų