„Rally Liepaja“ prasidės penktadienį ir truks tris dienas. Vytautas Švedas teigia, kad dvigubai ilgesnėms nei „Halls Winter Rally“ varžyboms jis yra pasiruošęs.
Anot lenktynininko, Utenoje išmoktos pamokos ir pažintis su danga gali turėti privalumų varžantis dėl aukščiausių vietų Latvijoje.
– Vytautai, „Halls Winter Rally“ varžybose teko apmaudžiai pasitraukti dėl automobilio gedimo. Bandysite atsigriebti Latvijoje?
– Stengsimės oriai įstoti į tas gretas ir gerai pasirodyti. Nežinau, kaip pavyks, nes „Halls Winter Rally“ parodė, kad ralyje galima laukti visko. Utenoje gavau gerą spyrį į nugarą. Tai turėjo šiokios tokios neigiamos įtakos emocijoms. Žinoma, ta nesėkmė motyvuoja Latvijoje startuoti su dvigubu azartu.
Tiesa, po Utenos išliko toks mažas neaiškumas ir neužtikrintumas, ar vėl kada iš kur nors negausiu dar vieno spyrio. Tikiuosi, kad sėkmė nenusisuks ir mums pavyks įveikti tą du kartus didesnį atstumą.
– Utenoje teko važiuoti žiemos raliams neįprasta danga. Tokia pati, veikiausiai, lauks ir Liepojoje. Kaip vertinate tokias kelio sąlygas?
– Manau, kad būtent danga galėtų būti vienu iš privalumų mums. Ji yra kitokia nei visi yra įpratę važiuoti. Mes su tokia danga jau esame susipažinę, važiavę ja sportiniu tempu, žinome, ko tikėtis ir kaip elgtis. Žinome, kad danga iš padangų plėšo dyglius. Kadangi mes tą jau perėję, manau, kad galime būti vienu žingsniu priekyje.
Žinoma, didelės komandos automobilius Latvijoje bando jau nuo pirmadienio, tačiau iki ralio dar beveik savaitė laiko. Daug kas gali pasikeisti, gali pasnigti, bet privalėsime prie to prisitaikyti.
– Ko gero, pasiruošite daugiau padangų?
– Reglamentas leidžia varžybose naudoti daugiausia 20 padangų. Manau, kad maždaug tiek ir pasiimsime. Po Utenos jau žinau, ką reiškia važiuoti be dyglių. Nenorėčiau to pajusti dar kartą, nes taip važiuodamas kartais automobilyje jautiesi tarsi keleivis.
Šiaip esu taupus žmogus, bet šiuo atveju teks perlipti per savo principus ir šiek tiek paišlaidauti. Važiuojant be dyglių labai kenčia šakės, traukės, kiti pakabos elementai, o tai gali baigtis ir nuvažiavimu nuo kelio. Perdėtas taupumas čia gali pamaišyti, todėl savo įsitikinimus reikės palikti Lietuvoje.
– Kokius dalyvius laikytumėte pagrindiniais savo konkurentais?
– Būsiu realistas. Nereikia žvalgytis į gamyklines komandas, kurios raliui turi paruošusios R5 ar S2000 klasių automobilius. Mano prioritetas – „ERC Production Cup“ įskaita. Šiaip tikiuosi, kad greitai važiuos Janis Vorobjovas, Siimas Plangi. Manau, kad kova bus įdomi visose įskaitose, taip pat ir mūsų.
– Pernai absoliučioje šio ralio įskaitoje buvote šeštoje vietoje, o klasėje tapote nugalėtoju. Ar su Žilvinu turite užsibrėžę konkrečius tikslus šiems metams?
– Iš pradžių mūsų siekiamybė būtų patekti į greičiausiųjų dešimtuką. Esant tokiam dalyvių, važiuojančių tokiais automobiliais, skaičiui, šis pasiekimas mus tenkintų. Visgi, reikia pripažinti, kad lyginant su varžovų technika mūsų automobilis yra tarsi standartinis.
– Į Latviją vyks ir ne vienas šimtas gerbėjų iš Lietuvos. Laukiate jų palaikymo?
– Sirgaliai, vėliavos, palaikymas visada priverčia susimąstyti ir pagalvoti apie tai, kad važiuoji ne tik dėl savęs. Lėksime, sieksime rezultato ir pasistengsime padovanoti kuo geresnes emocijas mus palaikantiems tautiečiams. Tikiuosi, kad žiūrovų iš Lietuvos šiame ralyje bus kuo daugiau.